Pagina's

donderdag 10 maart 2011

Strand en Keukenhof bos.

Afgelopen Zondag 06 Maart met Astrid naar het strand (Langevelderslag) geweest en daarna naar het keukenhof bos.
We wilden naar het "laarzenpad"  http://www.landschapduinenbollenstreek.nl/informatie/documenten/pers/folder_laarzenpad.pdf
maar er waren zoveel andere leuke dingen dat we maar een klein stukje van dat pad hebben gelopen.
De locatie is erg leuk en we zijn van plan om daar vaker met de camera naar toe te gaan.
Eerst het strand, er was heel mooi licht...... maar wel druk, het was niet te vermeiden dat er mensen op de foto`s kwamen.
Richting Noordwijk.
Het zicht was zò helder, in de verte zie je andere badplaatsen, ik denk dat de gebouwen aan de horizon Scheveningen is
Er was eerst een brede plas en dan een zandbank waar we wel strandlopertjes konden zien maar voor het mooie te ver weg.
Deze jonge meeuw kreeg ik er wel redelijk op, moest wel gecropt worden.

Wilde vast niet op de foto, vloog weg maar hij wist vast niet dat ik dat juist leuk vind, meeuw in de vlucht.

Met de omzetting naar zwart/wit zitten spelen.
Eigenlijk doe ik dat niet vaak maar eigenlijk is zw./wit best mooi.
Leuk dat zo`n jongetje meteen gaat spelen, zand en water doet jet altijd goed bij kinderen.

We gingen natuurlijk naar het strand omdat de kleuren zo mooi zijn door het zonlicht.

Wolken boven de strandopgang van Langevelderslag.
De zandbank wordt steeds meer overspoeld door de opkomende vloed, de vogels die daar foerageren komen ook iets dichterbij.
De kleine is een scholekster.
Strandlopertjes...wat een ADHD beestjes zijn dat, ze rennen steeds heen en weer om iets te eten te zoeken.
Nog een blik richting Zandvoort.
En een blik in de lucht.
En een blik achter de duinen en we vertrekken naar het keukenhof bos.
We komen langs een plekje waar wat dieren lopen, varkens, een schaap, paarden/pony`s, kippen, geiten en deze leuke vogels.
Ik heb geen idee wat het zijn maar grappig zijn ze wel.
Dank je wel Ria. het zijn inderdaad parelhoenders.
Mooi van lelijkheid en erg gezond zagen die dieren er niet uit.
Prachtig toch zo`n sik!
Zet mij bij dieren en ik ben niet meer weg te slaan maar we zouden naar het laarzenpad...
Kinder parkeerplaats
We konden maar niet ontdekken waar het laarzenpad was, daarom gevraagd aan een paar mensen en die wezen ons erop dat we al op het laarzenpad liepen.
Mijn moeder zou zeggen je zoekt je paard en je zit erop!!
Blauwe paaltjes met een laars erop, kan het duidelijker!
We gaan daar zèker nog eens naartoe, we hebben maar een klein stukje pad gelopen en dat was al hèèl leuk.

Slotwoordje;
We hadden een super leuke middag, wat ben ik toch gezegend met zulke mooie gebieden in de buurt en lieve mensen om mee op stap te gaan...THNX Astrid voor je gezelligheid.
Iedereen weer bedankt voor de reactie`s en waardering voor mijn foto`s.
Groetjes Greet.

18 opmerkingen:

  1. Hallo Greet,
    Weer een mooie afwisselende serie.
    Je hebt weer fraaie platen geschoten.
    Netjes hoor.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Greet, wat leuk om jou foto's te zien van afgelopen zondag.
    grappig omdat je weer hele andere onderwerpen er uit pikt dan ik; zoals het paaltje van het laarzenpad.
    heel logisch, maar ik kom er niet op!
    dat is denk ik weer het leuke vam zo'n blog; je plastst meerdere foto's omdat ze samen een verhaal vormen, wat je ook altijd heel leuk vertelt.
    voor mij is dat (nog) niks; misschien als ik gepensioneerd ben. haha!
    maar ik vind het wel altijd superleuk om jou en andere blogs te bekijken en te lezen.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke gezellige serie weer Greet echt van alles wat leuk die afwisseling en de dieren geweldig de zwart wit foto vind ik ook erg mooi (ben er ook mee bezig )vind dat af en toe wel leuk
    de stand foto's zijn ook mooi en lekkere frisse kleuren
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet
    Je hebt er een leuk dagje van gemaakt.
    De strand vogels heb je er mooi op staan.
    Leuk al die diertjes,heb vorig jaar een keer het laarzenpad gelopen maar kan me al die dieren niet meer herinneren.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke serie weer Greet.
    Die rare vogel is een parelhoender volgens mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Greet,

    Inderdaad, het zijn parelhoenderen.
    Hele fraaie serie weer met een leuk verhaal.
    Tsja en dan dat laarzenpad ;-) Ken je die mop van die 2 blondjes........?
    Mooie portretjes van de varkens.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet,
    Het was inderdaad druk, maar op sommige foto's is dat helemaal niet te zien. Mooie strandbeelden heb je gemaakt, dat zijn toch wel mijn favorieten. De strandlopertjes en de meeuwen en zonder vogels. Ook de zwart-wit foto is goed geslaagd.
    Ik ben afgelopen dinsdag en woensdag in de AWD geweest en hoopte er jou of een van de andere van het groepje van 23 januari misschien nog tegen te komen, maar dat was niet zo. Maar toch fijn gewandeld hoor.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet, erg leuke serie met veel variatie!
    zo te zien een leuke wandeling geweest.
    groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Greet,

    wat een prachtige serie - leuk met al die diertjes.

    Groetjes Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's weer Greet

    Je hebt gelijk, we wonen in een prachtige omgeving, de natuur is best dichtbij als je er maar oog voor hebt.

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet, inderdaad, we wonen in een prachtig landje, en als je er oog voor hebt vind je overal heel veel moois, zoals hier in deze serie, waar je me weer erg van laat genieten.
    En laat lachen! Dat laarzenpad, geweldig!!!
    Wat was het mooi aan het strand, het licht, echt super! Goed is te zien hoe jij je diafragma telkens onder controle hebt, compliment!
    Die parelhoenders heb ik nog nooit gezien, wat een aparte dieren, en geitjes, daar ben ik ook altijd verrukt van ( ben trouwens ook gek op geitenkaas )
    Lekkere gevarieerde serie
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker de nederlandse natuur is schitterend!
    je hebt weer mooi beelden, de mensen op het stand geeft ook best wel een meerwaarde. Ook de dieren heb je erg oged gefotografeerd. Fijn om zo van je dag mee te genieten. Fijn weekend, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtige foto`s weer Greet
    dat was genieten super.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet
    Mooie serie foto's gemaakt tijdens je wandeling.
    Lijkt me ook wel wat om bij de zee te wonen, maar de Veluwe is ook heel mooi overal, dus verhuis verlopig nog niet.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het laarzen pad is dus niet zo moeilijk te vinden, je moet het alleen even weten,,;-)
    Gezellig zo met z'n tweetjes, bakkie doen, op prachtige plekjes lopen, en zee vergezichten, een blog waarvan ik kan genieten.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik die foto's zie krijg ik gelijk zin om naar het strand te gaan. Heerlijk ... zon, zee, strand en wind!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet,
    Wat een prachtige serie. Vooral de strandfoto's vind ik geweldig, heerlijk om naar te kijken.
    Wat leuk dat je die strandlopertjes er zo mooi op hebt gekregen. De zwart wit foto van het jongetje met het emmertje vind ik heel geslaagd.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi deze kleurrijke platen
    die vogels zoals strandlopertjes, meeuwen en scholekster staan er prachtig op
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet