Pagina's

donderdag 31 maart 2011

De eerste keer met mijn nieuwe camera in de duinen gelopen.

Maar eerst wat foto`s gemaakt bij De Haven in Hillegom.
Bij het uitlaten van Saartje had ik een paar Scholeksters zien zitten/lopen in het park bij de Haven daarom eerst met de fiets daarlangs gegaan.
De Scholeksters waren niet te zien maar vanuit de lucht vloog deze Reiger het water in.
Aan de kant ging de Reiger zitten klooien om de prooi naar binnen te krijgen.
Volgens mij is het een hele grote kikker.
Dat valt niet mee met die uitstekende poten.
De Kikker is binnen.
De Reiger gaat verder met jagen.
toch maar ff recht om de Kikker te laten zakken.
Ik ben inmiddels op weg naar ingang Panneland en in het weiland liepen twee Nijlganzen.
Bij het Vinkenveld liepen grote groepen Herten.
Spitsertje
Ik ben op een duintje gaan zitten en heb genoten.
Langs het betonkanaaltje zag ik mijn eerste vlinder van 2011
Bij het Nieuw Kanaal zat ik in de schuilhut een broodje te eten en zag ik de ene na de andere kikker de weg oversteken richting water.
Deze liet zich gewillig fotograferen.
Knap van die Kikker om mij languit op de grond te krijgen.
Omdat ik toch de macrolens op de camera had geschroefd ging ik op zoek naar duinviooltjes, die vond ik niet maar wel dit vetplantje.
Als je met je neus vlak boven de grond kruipt zie je altijd wel iets bijzonders, tussen het mos zaten harde (uitgedroogd) witte dingen tussen het mos
en deze kleine bloemetjes heb ik ook veel gezien
Ik heb maar een kleine afstand afgelegd maar toch uren in het duin geweest.
Op de terugweg zag ik dat de nieuwe lammetjes buiten waren, ik denk voor het eerst want ze zijn nog zò mooi wit. (25 Maart was dit).
Met dit lieve plaatje komt een eind aan dit blog.

Slotwoordje;
Voor het eerst met mijn nieuwe camera in de duinen gelopen en ik weet nu al dat ik mijn andere camera blijf gebruiken als ik lange wandelingen ga maken.
De nieuwe met 100-400 lens is iets te zwaar om mee te lopen maar die kan wel goed mee op de dagen dat ik mag fietsen in het duin (Maandag en Woensdag) dan zet ik mijn camera tas in de hondenmand.

33 opmerkingen:

  1. Hoi Greet
    Wat een mooie serie weer zeg en de laatste dat Lammetje wat vertederend zeg ben dol op zulke plaatjes de Herten zijn ook super
    Ja het valt niet mee hé een eind lopen met zware lenzen ik hou het ook niet vol en ga een camera tas op wieltjes kopen want het is niet te doen en je wil toch een paar lenzen meenemen
    succes hé met je nieuwe camera
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de indruk dat beide cameras prachtige fotos maken .
    Je hebt weer een pracht blog gemaakt Greet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Greet
    Wat een heerlijke foto’s om naar te kijken.
    Veel succes met je nieuwe camera en veel foto plezier.
    Groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet,
    Was jammer nu toch om te lezen dat camera+lens wat te zwaar voor je zijn om mee te lopen, gelukkig dan maar dat je fietsen mag, maar misschien went het gewicht ook wel??
    Je laat mooie beelden zien, de reiger die de kikker verorbert, super! Prachtige herten en mooie macro's, je hebt lekker van alles uitgeprobeerd.
    De heerlijkste beelden vind ik de lammetjes, en dan vooral die van moeder en kind, om te smullen zo lief!!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hele mooie serie en zo lekker scherp allemaal
    toppie
    gr,bart
    ps libel is al een oude foto maar vond hem nog de moeite waard om te plaatse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Greet.
    Je nieuwe camera maakt mooie opname`s zeg.....
    Je blog is weer leuk geworden .
    Reiger staat er netjes op.
    Maar ook de macro van de kikker is fraai.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Greet,

    Wat een prachtige kleuren en details. Is het een Full-frame camera?
    Ik kan weer niet een foto tot favoriet bombarderen. Ze zijn echt allemaal top!
    Complimenten hoor. Kan je nagaan wat je kan maken NA de cursus.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet ,

    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt met al dit moois op de foto was je zeker wel blij bij thuiskomst niet voor niks op stap geweest.

    Groetjes Wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat hebben je hertenfoto's een mooie, warme kleur! De reiger in actie vind ik ook erg leuk. Ik vind het bij de, overigens zeer schattige, lammetjes altijd zo sneu dat ze gemerkt zijn. Dat stoort me dan, zo'n teken van gevangenschap, probeer het nog wel eens weg te poetsen, maar dat is meestal nog een heel gedoe. En wat is het rode kandelaartje toch fotogeniek!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Greet, wat een mooie foto's heb je weer gemaakt.
    De herten met die open bekkies zijn echt leuk en wat een mooi vetplantje heb je gevonden!
    De lammetje zijn ook super, vooral die van moeder en kind.
    En begrijp ik hier dat je een cursus gaat volgen?
    Hoor het wel,
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet
    Ze staan er wel weer allemaal heel mooi en scherp op.
    Heb alleen wel het idee dat 2 herten je uit zitten te lachen, zeker om je nieuwe camera.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi Greet gefeliciteerd met je nieuwe camera hij werkt uitstekend mooie foto`s ja die lens ik heb een 500mm soms vind ik hem ook wel zwaar daar heb je gelijk in maar je heb weer prachtige foto`s geplaats super.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is wat et al dat gewicht, maar met de fiets is zeker een goed plan. Je weet al erg goed met je camera om te gaan. Mooie heldere kleuren en lekker scherp! Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie hertenfoto's maar die lammetjes vind ik ook ongelooflijk snoezig!

    Wat voor nieuwe camera heb je?
    Mooie foto's maakt hij in ieder geval (maar dat doe jij natuurlijk he ... haha)

    Fijne avond
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb even met je mee gewandeld in het AWD. Je hebt je nieuw camera al goed onder de knie, je opnames zien er prachtig uit. Leuk om al het kleine spul weer buiten te zien groeien. Mooie opnames van de hertjes en het lammetje erg vertederend.

    groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer een fijne blog met mooie foto's.
    De foto's van de lammetjes zijn zo schattig.
    Ook een hele fraaie serie van de damherten.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Greet, die reiger wat schitterend in beeld gebracht. Die vierde foto van de reiger vind ik zo mooi. Die veren zo. Ja geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een serie met vele leuke en mooie beelden. Altijd leuk om naar je foto's te kijken, vooral het lammetje met mams, zo vertederend. En de mosjes, wat is er toch veel te zien op de grond. Het gaat goed met de nieuwe camera.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Greet,

    Op de eerste plaats gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je heb een "tank" van een camera gekocht. De resultaten vertalen zich dan ook in superieure beelden. Je hebt een hele mooie serie gemaakt en dat is weer het oog achter de camera. Dat van dat te zwaar ken ik. Ik had een EOS 40D met grip en vond dat te zwaar. Heb toen een Pentax k-r aangeschaft; weegt niks. Ik overweeg nu om een Nikon D300 aan te schaffen (tweedehands), omdat mijn "oude" Fuji S3 pro (heel zwaar) me zo goed bevalt.
    Al met al: het was weer een genot om naar je werk te kijken en ik ben diep onder de indruk van de technische kant van het verhaal.

    heel fijn weekend en groetjes,
    Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooie natuurreeks !
    die eerste is zeer intens aan te vissen
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie scherpe plaatjes Greet.
    De laatste is een prachtige afsluiter.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie foto's Greet. Ik ken het probleem van een te zware camera, eigenlijk dus de lens. Hoe beter de lens, hoe zwaarder. Misschien heb je al een goede oplossing gevonden. Of een karretje. De 4e foto van de reiger wordt erg mooi als je het bovenste randje tot aan het beton muurtje er nog afhaalt. Wat lief dat lammetje, vooral die laatste is erg vertederend.
    Gr. Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige serie Greet. De nieuwe camera doet het prima. Mooie reiger serie, de hertjes zijn weer super, daar geniet ik steeds van, in het echie of op de foto. Kikkertje en macrofoto's vind ik ook prachtig en die laatste foto vind ik superlief om te zien, echt een agossie wat liiiiieeeeff foto.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Greet,
    Je nieuwe camera geeft de kleuren heel mooi weer en maakt ook scherpe foto's. Verder moet de fotograaf het natuurlijk doen.
    Je blog is weer prachtig. Het laarste plaatje is zo schattig en de herten zijn ook heel mooi.
    De serie met de reiger mag er ook zijn.
    Mijn complimenten Greet.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Greet, Je nieuwe camera maakt ook geweldig kwalitatief mooie foto's. Jammer dat hij een beetje te zwaar is in combi met je lens. De herten en het spitsertje staan er prachtig op en ik zie dat je er een nieuw model bij hebt gekregen? Hij poseert mooi voor je.
    Leuk, afwisselend blog.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Greet

    Wat een mooi speeltje heb je...
    Prachtig..maar kan me voorstellen dat je zegt dat je lens om te wandelen te zwaar is..
    dat heb ik met mijn 300 mm lens van Sigma..
    veel te zwaar, die gebruik ik ook echt niet om te wandelen..
    Wat een mooie serie...
    Vooral de herten serie is weer super..
    Kan me voorstellen dat je uren doet over zo'n klein stukje...puur genieten dit...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Greet,

    Je opnames liegen er niet om, je hebt een hele goeie aanwinst gedaan. Leuk de actie van de Reiger met het vangen van een kikker. De Pad staat er ook keurig op. Maar degene die mij het meeste aanspreekt is toch je laatste foto's van de lammetjes. Dan met name je laatste. Zo'n mooi moment in een hele mooie compo vastgelegd.

    Gr,

    remco

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Greet,

    Prima foto's zo met die nieuwe camera.
    Erg leuk dat lam met die grote oormerken :-)
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Greet
    De Reiger met kikker...
    Ik heb wel eens gehoord dat hij de kikker eerst dood moet maken om hem door te kunnen slikken.
    Want de kikker strekt zijn poten anders in de keel van de reiger..En dan zou de Reiger kunnen stikken.
    Maar?...Of dit werkelijk waar is..ik weet het niet.
    Prachtige foto's van de herten..En het lammetje..Ja dat is het ultieme voorjaarsgevoel..(ook de vlinder trouwens)..
    Mooie serie Greet
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie foto's weer neergezet.
    De macro van de pad met het zand op zijn bek en de eerste vlinder, allemaal even mooi.
    Het ultieme voorjaars gevoel is inderdaad het lammetje met zijn moeder.
    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Allemaal Geweldig Mooi

    Lammetje, je eerste vlinder en die visser in de haven....je hebt ze echt mooi vastgelegd Greet.

    Veel plezier met je nieuwe camera, maar dat gaat vast lukken.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo greet,

    Na vandaag je url te hebben gekregen vanavond gelijk even gaan kijken samen met mijn zoon.
    Hij wist al gelijk wat ie voor spreekbeurt ging doen de volgende keer.
    Over dieren natuurlijk!!!! en hij wilde je foto;s alvast opslaan hihihi.
    Is dat geen voeldoening van je werk.
    Het ziet er echt prachtig uit allemaal, maar dat had ik allang gezien.

    Knuffel voor saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik wil je oude camera niet afkraken maar je ziet duidelijk kwaliteits verschil
    weer een mooie serie
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet