Pagina's

dinsdag 22 maart 2011

Nieuw speeltje

Ik heb het geluk gehad om een hele goede tweedehands camera te kunnen kopen,
een EOS-1D mark lll, echt een sùper ding!
Op mijn kleine schermpje zag ik meteen dat de foto`s rete scherp zijn.
Hier wat foto`s die ik Zondag 20 Maart heb gemaakt bij de Starrevaart plas, vanuit een schuilhut.
Groepje Smienten.
De meeste vogels zaten vrij ver weg maar de Fuut zwom af en toe wat dichter bij de hut.
Uitzicht vanuit de hut.
Aan de andere kant is een soort eilandje.
O, ik zie dat ik er wel mijn eigen naam onder heb gezet, sorry Ben!
De serie is weer lang, er was ook zòveel te genieten daar!
Smient
Ruzieënde brilduikers.

Rakketakkketak, deze camera is heel snel met meerdere opnamen maken, geeft wel een leuke serie.
Wegwezen!!!!!

Kuifeend vrouwtje
Brilduiker mannetje.
Kuifeend mannetje
Scholeksters in vergadering?
Andere uitsnede van de paaltjes in de plas.
Even opletten Meeuwen, we gaan een slotlied  lied zingen!

Slotwoordje;
De Starrevaartplas is een geweldige plek voor wie van watervogels houdt
Ik heb genoten daar.
groetjes Greet

27 opmerkingen:

  1. Nu zagen je vorige foto series er ook niet slecht uit, maar deze vogel serie is inderdaad scherp neergezet. De ruziende brilduikers is toch een beweeglijk plaatje maar je hebt ze er strak op gekregen.
    Geen verkeerde aanwinst deze body.

    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Greet,
    Weer een leuke serie hoor.
    Gefeliciteerd met je nieuwe camera.
    Dat is zeker een mooie.
    Starrevaart ken ik heel goed is bijna mijn achtertuin,en klom hier vaak om vlinders te fotograferen.(andere kant van de plas).
    Weer mooie opname`s gemaakt hoor.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Greet.
    Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt, ze zijn allemaal heel scherp en mooi van kleur.
    Ik vind altijd al dat je mooie foto's maakt, maar merk je nu echt veel verschil tussen deze 2 body's.
    Ik heb ook een 500D en mijn zoon een 7D, en daar heb ik het idee ook al dat de foto's beter zijn op de 7D.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een uitstekende serie Greet....prima zoals altijd.

    Ik wens je erg veel plezier met je nieuwe aanwinst.

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gefeliciteerd met zo'n mooie camera Greet,
    je foto's zijn super, en wat is het daar mooi, lees dat er ook vlinders zijn aan de andere kant.
    luilekkerland voor een fotograaf dus.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Greet, van harte proficiat met deze geweldige aanwinst, wat zal je hier blij mee zijn!!!
    De foto's vond ik altijd al erg goed, maar dit ziet er helemaal veel belovend uit. Ik wens je er héél, héél veel fotoplezier mee!
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst gefeliciteerd met je camera Greet
    Een mooie serie heb je gemaakt prachtig van kleur en scherpte.
    Ken het gebied ben er al lang niet meer geweest,laatste keer was nog voordat de oude vogelhut is afgebrand.
    Binnen kort ook maar weer eens die kant op als het goed is kun je rond lopen.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een prachtige serie Greet dat is genieten.
    en veel plezier met je nieuwe camera.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aller eerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dit is echt de topper onder de fotograferen volgens mij. Je hebt er schitterende beelden meegemaakt. Ik weet dat het genieten is in de Starrevaart. Als je eenmaal in die hut zit, dan vliegt de tijd voorbij. Deze serie opnames zien er in ieder geval al veelbelovend uit, ben benieuwd naar de volgende reeks.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Greet,

    Inderdaad een fantastische body, maar niet vergelijkbaar met mark IV. Dus dat wordt vast je volgende speeltje! Als je de foto's van dat toestel ziet......
    Nu nog een mooie 500mm lens en je kan je lol echt op.

    Je hebt inderdaad een hele mooie serie neergezet. Prachtig al die verschillende watervogels. Ik had deze plek ook een keer bij Ghita gezien en jouw serie heb me er weer aan herinnert om er eens naar toe te gaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet gefeliciteerd hé met je nieuwe aanwinst (ik heb ook nog zoiets op mijn verlanglijstje de mark 5 D )nog effe sparen
    de serie is prachtig de foto's zijn helderder je zie inderdaad verschil hoor
    heel mooi gedaan
    en veel succes ermee hé maar dat zal wel lukken
    Fijne dag groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's! Zeggen ze wel dat een goede fotograaf met een minder toestel ook nog goede foto's kan maken, maar ja, dat weegt toch niet op tegen een goede fotograaf met een super toestel!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige serie! Wat een genot om bij het water zulke mooie foto's te kunnen nemen. En het weer doet ook heel veel natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet, van harte met je nieuwe camera! Je weet er al goed mee om te gaan! Wat een pracht serie. Heel mooi van scherpte, de Fuut is echt heel gaaf, leuk als ze straks kleintjes krijgen. Groetjes en veel plezier met je nieuwe speeltje, Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,
    Wat een diverse soorten eenden zijn er toch eigenlijk. Jij laat er hier al een flink aantal zien. Prachtig zijn ze. Ik vind die opnames van die Fuut ook echt waanzinnig. Had er ook al één van op Zoom bij je gezien. Erg mooi die vogels met hun prachtige koppies. Knap gefotografeerd!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, je maakte altijd al mooie foto's,maar zie inderdaad op sommige foto's meer helderheid/scherpte. Super om hier tegen aan te lopen. En een heel mooi plekje om je camera uit te proberen. Was weer een blog om van te genieten.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet,
    Krijg een big smile op mijn gezicht, hebben we de goede keuze gemaakt. Prachtige opnames gezien de eerste keer dat je deze camera in handen had, Complimenten!!! Ben me van geen kwaad bewust[ SMILE] heb ik die meeuw genomen???? Prachtige serie opnames, kan je nagaan als ze echt binnen de afstand komen wat we dan te zien krijgen!!
    Het was heel gezellig zondag, doen we snel een keertje over.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw dat is geweldig, die camera!! Heel veel plezier er mee, gaat wel lukken dat blijkt nu al :-) Prachtige serie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Greet
    wat veel water vogels erg mooi in beeld gebracht.
    Groetjes herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel plezier met je nieuwe camera greet, zo te zien werk je er fantastisch mee! een geweldige scherpe serie
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Great bird pictures you show us ! Thanks for showing. Good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je laat gelijk een mooie serie zien. Een hele mooie gevarieerde vogel reeks.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Greet, Van harte gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst ! Wat een toppertje is die camera. Ik wens je er heel veel plezier mee en ga genieten van je nog scherpere/mooiere foto's.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. proficiat met de aankoop !
    goede fotos nemen is voornamelijk de kunst van de fotograaf; goed materiaal kan evenwel helpen om dat ietsje meer!
    prachtige reeksn de eerste is zeer geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Greet
    Gefeliciteerd met je nieuwe camera..
    Altijd goed..bij een goed gevoel/resultaat.
    De vechtende Brilduikers zijn prachtig..leuke serie daarvan.
    Ook zo'n groep smienten in de lucht..Ja zo kan ik natuurlijk wel doorgaan..
    Gewoon weer een heerlijke log..
    En dat met een geweldige camra
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Greet,
    Fijn hè een nieuwe camera, geeft zo'n goed gevoel als je foto's weer beter/scherper zijn. Nu het mooier weer wordt, kun je er vol op gebruik van gaan maken. Je bent trouwens al goed begonnen! Mooie serie Greet, mag ik een tip geven? Bij twee bijna dezefde foto's (paaltjes, scholeksters) zou ik een keuze maken en er maar 1 pllaatsen.
    Veel plezier met/van je nieuwe camera!
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Greet,

    Wauw, wat een super camera heb jij erbij zeg. Prachtige foto's. Ik kom ook regelmatig daar bij de Starrevaartplas, dat is voor mij goed aan te fietsen. Er is altijd wel wat te zien. Waren er geen grutto's?
    Ik zie dat je de brilduiker er moi op hebt, en die fuut...prachtig, de vliegende vogels ook superscherp. De laatste foto vind ik heel grappig. Nog heel veel fotoplezier met deze camera.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet