Pagina's

zaterdag 26 maart 2011

Lammetjes en vogels

Vorige week moest ik naar Hooddorp en heb ik van de nood een deugd gemaakt door mijn camera mee te nemen.
Ik fiets dan een heel stuk langs De Ringvaart en daar zijn verschillende stukjes land waar schapen lopen.
Ik hoopte dat er lammetjes zouden zijn en ik heb ze ontmoet maar ook waren er langs het water veel Grutto`s en Scholeksters en zelfs een Tureluur`s.
Maar ik begin met een  lieveheersbeestje, deze zat op een Helioboris bloemetje.
Het koppie kon ik niet helemaal scherp krijgen want daar kon ik niet goed bij.
De Helioboris staat bij mij in een pot en heeft het vast niet zo erg goed daar want er zitten heel veel luizen op de plant.
Voor het LHBtje een lekkere maaltijd zo te zien.
Anemoontje in de knop.
En een piepklein blauw druifje
De volgende foto`s zijn van mijn fietstocht op Donderdag 17 Maart.
Naast het fietspad was een smalle sloot en de meerkoet (aan mensen gewend) kon ik goed benaderen voor een close-up.
Onder een brug zat deze zwerver (Muscuseend), volgens mij is dit zijn plekkie want hij zit daar vaker.
Hij zat wat ver weg, was zich aan het poetsen, zat geen moment stil en het licht was niet heel goed maar ik kreeg hem op de plaat.
Ja, je haar zit goed!
Een eindje verder zat een groepje Hazen en toen ze mij zagen hipte ze meteen naar de andere kant van het veld, ik ben een tijdje bij een boom blijven staan maar daar trapte ze niet in, ze bleven op afstand.
Ze waren wel lekker aan het dollen met elkaar, rondjes rennen en springen.
Misschien doen ze een wedstrijdje wie de Paashaas mag zijn.
Aan de andere kant van De Ringvaart zat een grote groep Scholeksters en Grutto`s en thuis op de computer zag ik pas dat er ook een paar Tureluur`s tussen stonden.
Grutto`s
De afstand is groot maar ik heb ze erop staan.
Een paar schapen kwamen kijken wat ik aan het doen was denk ik.

Een eindje verder zag ik in de verte lammetjes en ik ben zo brutaal geweest om een paadje af te fietsen om er dichterbij te komen.
Vertederend toch! En ze hadden lekker nog geen oorbellen!
Moet je de achterkant ook zien?
Daar blijf je toch foto`s van maken!
Dank je wel moeder Schaap, je hebt mooie kinderen.

Ik had nog meer foto`s klaar staan maar die doe ik toch maar in een apart blog anders wordt dit blog veel te lang.
Zaterdag 19 maart ben ik nog even teruggegaan bij zonneschijn om de lammetjes te fotograferen en ik had nog wat andere foto`s, die dus later komen.
Ik kan dat iedereen aanbevelen, gewoon op de fiets stappen en om je heen kijken, je komt geheid iets leuks tegen, lopend kan natuurlijk ook.
Ik hoop dat iedereen die dit blog bekijkt met mij mee geniet maar ik wil nog kwijt dat er ook genoeg tijd over moet blijven om lekker naar buiten te gaan.
Ik merk zelf (en lees het ook bij anderen) dat er best veel tijd gaat zitten in de blog`s en om steeds een leuke reactie te plaatsen dus ........houdt het maar lekker kort!
Lieve mensen, ik groet je,
Greet

30 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk dat je een luis zo groot en zo scherp op de foto kan krijgen. Knap werk Greet.
    Het verslag van je fietstocht is ontzettend leuk. We fietsen gewoon mee en zien de grutto's, scholeksters, de schattige lammetjes en de rammelende hazen.
    Fantastisch.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een mooie fietstocht heb je gedaan Greet en gelijk mooie foto`s vastgelegd super.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ben wel veel tegen gekomen op je fietstocht.
    Is een mooie serie foto's geworden.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet wat een mooie serie weer echt van alles wat en die schattige Lammetjes hé die vind ik zo lief daar kan je naar blijven kijken en die Haasjes super ik had er van de week twee die voor me uit op de weg renden oh altijd zie ik zo iets op het verkeerde moment
    prachtig serie
    Fijn weekend hé Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet
    Wat een heerlijke serie heb je er van gemaakt.
    Wat schattig die lammetjes en die hazen vind ik ook erg leuk.
    Groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Greet

    Een prachtige serie waar ik van zit te genieten, dit voorjaar levert jou weer hele
    mooie opnames op..... uitstekend gedaan.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie serie weer Greet.
    Mooi tochtje geweest naar hoofddorp en veel gezien onderweg !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is toch weer heel mooi gedaan. Wat lief de lammetjes in de wei. Maar ook het LHBtje wat heerlijk geniet van zijn maaltijd. Prachtig zo mooi als je dit laat zien. Echt een heerlijk voorjaargevoel waar ik graag alle tijd voor neem om van mee te genieten. Dank je wel, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Greet ,

    Wat een mooie foto's weer het is toch elke dag genieten buiten he ?

    Groetjes Wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet

    Echte voorjaars foto's

    gr.Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet,
    Mooie macro-opname van het anemoontje. Ik geniet van de lammetjes, dat is toch echt lente en van de hazen en grutto's, die zie ik hier niet.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat heerlijk om alle lente blogs voorbij te zien komen, deze is ook van een hoog lente gehalte, LHB, lammetjes de grutto's en al wat nu heerlijk in het zonnetje zit te genieten. Mooi gedaan, het was weer genieten van je foto's.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Greet,

    wat een prachtige serie. Zo mooie fotos heb je gemaakt. Ik heb echt van genoten.

    Groetjes Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Greet,
    Wat een heerlijke lenteserie.
    Leuk de grutto's en tureluur (die heb ik vandaag ook gezien bij de Veerpolder in Warmond). Maar jouw hazen en lammetjes zijn mijn favorieten in deze serie. Prachtfoto's van mooie natuurmomentjes. Ik vind het zelf trouwens wel lastig om met de fiets en camera op pad te gaan, als ik om me heen kijk vergeet ik het verkeer (niet zo handig) en ik moet steeds afstappen als ik wat leuks zie. Maar je komt wel verder.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En nou vergeet ik je prachtige macro's nog te noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie details van de bloemen (en luisjes)
    lammetjes zijn al volop te been
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldige serie; there is "spring in the air". Mooie afwisseling van macro naar "levensgroot". Ik vind met name de haasjes en je zwerver leuk. De muscus heeft zowiezo hele mooie kleuren.
    Maar voor alle opnamen geldt: mooie compo, goed kleurbeheer, prachtig DOF en goed DR.
    Je zou een fotoboek moeten maken.
    Fijne avond en warme groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Greet,
    Mooie foto's laat je hier weer zien. Je nieuwe Body doet duidelijk goed zijn werk.

    De Scholeksters staan er echt heel mooi op, vooral die met de nieuwsgierige schapen op de achtergrond spreekt mij erg aan. Tureluur, Grutto's die staan nog steeds ook op mijn verlanglijstje. Je macro opnames zijn ook weer top!!!

    Ik heb weer genoten.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een mooie lente serie geworden Greet.
    Het is weer genieten van je foto's en je verslag.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Rémco, deze foto`s zijn gemaakt met mijn 500D (maar dat kon jij niet weten natuurlijk) hì, hì
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hai Greet,

    Ik kan nou niet zo 1,2,3 zeggen wat ik de mooiste vind, want ze zijn allemaal zeer goed gelukt.
    Hele mooie serie.
    Misschien de anemoon, want die foto is prachtig en het portretje van de meerkoet omdat die zo perfect belicht is. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om ervoor te zorgen dat zijn witte schild niet overbelicht raakt.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Greet, meid wat heb je weer prachtige opnames. Vooral van die eerste paar foto's geniet ik enorm. Dat lieveheersbeestje! En dan die anemoon in knop! Ja, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Greet, ik ben laat met mijn reactie, eventjes druk met andere dingen ( huis, tuin, alles schreewt ineens om aandacht)
    Wat een serie zet je weer neer, ik dacht echt even dat dit de nieuwe camera moet zijn, maar nee, gewoon je Canon 500, superwerk weer hoor!
    Zo scherp, zo helder, complimenten wederom.
    Prachtig hoe je de luizen in beeld hebt gebracht, maar uiteraard ook de lammetjes zijn heerlijke beelden (de gebouwen op de achtergrond bij een paar foto's vind ik wel een beetje jammer trouwens) De hazen zijn ook zo leuk.
    Tja, je geeft zelf aan: houd de reactie maar kort, maar dan doe ik je fotoserie echt te kort :)
    Ben beslist benieuwd naar de resultaten met je nieuwe speeltje!
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die lammetjes zijn geweldig! Ik ben vorige week op de fiets naar ze op zoek geweest, maar toen was ik denk ik nog net te vroeg... misschien dat ik de volgende keer meer geluk heb :-) Je wordt er gewoon vrolijk van, van die schatjes!

    Je andere foto's zijn ook leuk, je hebt veel gezien!

    Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke dieren heb je zo bijeen gescharreld (gefietst). Ik zie ze altijd vanuit de auto en denk dan 'de Ringvaart is toch niet zo heel erg ver fietsen....!'. Geïnspireerd door jouw blog en met het vooruitzicht van een mooi nieuw fietspad misschien morgen toch maar eens de stoute schoenen aantrekken! Zeker de moeite waarde zo te zien! je macro's zijn super. Heel mooi zacht blauw druifje! groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. weer een mooie serie
    toestel was het wel waard
    schitterende plaatjes
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Greet
    Het voorjaar..
    De hazen vind ik helemaal het einde..daar moet ikzelf eens een keer voor gaan..
    Maar ook de lammetjes geven een heerlijk gevoel..
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Greet,
    Wat een leuke serie heb je weer gemaakt. Moi om te zien. Die foto's van die bijzondere muskuseend vind ik erg gaaf en natuurlijk die lammetjes. Geweldig om die kleintjes weer te zien huppelen. Mooi op de foto gezet hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Greet,
    Het is weer lente, dat is weer volop genieten.
    Mooi verslag met fraaie beelden,je kan al aardig uit de voeten met je nieuwe aanwinst ziet er Top uit!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet