Pagina's

zaterdag 5 maart 2011

ganzen, zwaan en hertjes

Ga er maar even voor zitten want er komen weer veel foto`s.
Gisteren lekker in de AWD gelopen, niet heel ver, vannaf Panneland ben ik naar het vinkenveld gelopen en daar was het zò lekker!
Ruim een uur heb ik tegenover een groepje herten op een duintje gezeten.
Dit was mijn uitzicht.
Maar eerst kwam ik langs een weiland met heel veel ganzen (op weg naar Panneland).
Vooral veel grauwe ganzen.
Soms vlogen er een paar weg.
Wat voor gans de witte is weet ik niet, staat niet in mijn boekje.
Misschien een kruising grauwe met witte gans??
Toch maar verder fietsen.
in het slootje naast de beukenlaan zat een zwaan, altijd leuk om te fotograferen.
Drie zwanen foto`s is wel genoeg voor vandaag.
Ik zag weer een gezicht in een boom (met een beetje fantasie).
In het omheinde gebied (verboden toegang) lag dit mooie mannetje op een heuveltje.
Tussen de bomen door kon ik net een paar plaatjes maken.
Hoofd omhoog om de zon lekker te voelen, net mensen die herten.
Op het veldje naast de beukenlaan kwam ik dit groepje herten tegen.
Spitsertje...op de uitkijk?
Mooie stronk, ik was er foto`s van aan het maken toen er een groepje herten langs rende.
Het viel mij deze middag op dat veel mensen veel te dicht langs herten lopen, m.a.w. ze worden best veel verstoord.
Dan krijg je dit.
Zo`n mooie stronk, daar moet ik een foto van maken.
Ik kwam bij het plekje waar ik zèker een uur in het zand heb gezeten.
Deze foto is vanachter het duintje gemaakt, vandaar de wazige onderkant.
Het zelfde tafereel maar nu vanaf de duintop.
Ik ben daar kruipend naar toe geslopen en eenmaal zittend  bekeken ze mij niet meer.
Dat geeft echt een fantastisch gevoel, ik zat te genieten.
Een paar keer kwamen mensen naar mij toe maar die kon ik gelukkig wenken dat ze stil moesten zijn en niet dichtbij komen ...of sluipend.
Een vrouw zei, "ze zijn toch tam"!
Nee mevrouw, ze zijn wild en gaan op de vlucht als u te dichtbij komt en ik wil niet dat u ze verstoort.
Gelukkig liep ze door!
Spitsertje stond op, het was nog een heel kleintje, even uitrekken!
Nog twee van die kleintjes.
En een ouwe bok met een afgebroken gewei.
Wel ja, steek je tong maar uit.
Beetje achteraf, bovenop het duintje lag deze mooie jongen.
Helemaal niet lui, lekker toch liggend eten.
Ook even rekken en strekken.
Heb je zin om even met mij te kopvechten?
Jong geleerd, oud gedaan.
Uit getelt.
Stoer ben ik hè!
Het was heerlijk genieten met de hertjes maar ik moest op huis aan.
Ik besloot een stukje langs het betonnen kanaaltje te lopen, langs het nieuw kanaal en dan richting panneland.
Onderweg kwam ik nog meer hertjes tegen.
Ineens ging ze rechtop staan en mijn lens snel inschuiven lukte niet vandaar dat ze er krap op staat met haar koppie.
Langs het nieuw kanaal deze foto gemaakt, het licht scheen zò mooi op de sigaar.
De pluimen zijn een beetje bewogen door de wind maar mij stoort dat niet.
Vlak bij Panneland weer een groepje herten.
De zon stond inmiddels zò laag (het gouden uurtje).
Wat vind ik dit mooi, de zon beschijnt zelfs mooi het gras.
 Schuin tegen de zon in.
Dubbel.
Dit waren de foto`s van een middagje AWD.

Slotwoordje;
Wat was dit genieten, ik wilde helemaal nog niet naar huis, lekker bij de hertjes gezeten, mooi licht meegepikt, ik hoop dat we de komende tijd veel van dit soort mooie dagen krijgen.
Voor morgen (Zondag) zijn de berichten goed, ik hoop dat iedereen er van kan genieten.
Bedankt voor alle lieve reactie`s,
groetjes Greet

28 opmerkingen:

  1. je heb er weer vele mooie plaatjes bijgezet
    prima serie en leuk verhaal er bij
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet
    Kan zien dat je genoten hebt! Heerlijk om zo rustig te zitten en de dieren te observeren. Wat kan een mens zich dan gelukkig voelen, niet ? Altijd jammer dat er ook weer een tijdstip komt dat je naar huis moet! Ook de 'sigaar' heb je mooi weten te vangen!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker zo van de zon en de herten genieten.
    En dan er ook nog mooie plaatjes van maken geen wonder dat je niet weg wilde.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Greet,
    Jij hebt echt genoten van deze middag. Wat prachtig dat warme licht op het einde van dag. Ik vind je foto "dubbel" een echte beauty. Die is een uitvergroting waard Greet. Zo mooi van compositie en kleur.
    Fijn weekend, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Greet,
    Wat knap dat jij zo dicht bij de herten kan komen.
    Het lijkt wel dat ze jou helemaal vertrouwen.
    Daar door hele mooie opname`s kunnen maken.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een hele mooie serie van deze Dammers. Zo aan je foto's te zien heb je er zeker van genoten. Ik vind de opnames van de Damhert man het mooist die van het zonnetje geniet met zijn hoofd omhoog en ogen dicht.

    Groeten,

    REmco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Greet,

    Er is nou niet 1 foto waarvan ik zeg, dat die minder is. Prachtig gedaan, mooi scherp en een aantal leuke momenten.
    Vooral de foto's met tegenlicht zijn erg mooi.
    Goed gedaan!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar zou je dan wel uren bij willen blijven zitten, en gewoon genieten van alles om je heen.

    Je serie is weer super goed Greet.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey!
    Leuke foto's weer hoor! Compliment!
    Je "onbekende" gans is m.i. een Indische gans.
    Google maar eens. Is een leuke waarneming!

    Groeten,
    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt zo te zien een heerlijke middag gehad.
    Heerlijk met het zonnetje erbij. Je hebt deze middag heel wat damherten gezien en goed kunnen benaderen. Het is weer een leuk foto serie geworden.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet
    wat een mooie serie weer ben wel een beetje jaloers op die prachtige Herten van je wat heerlijk als je die zo kan bespieden en dan zo'n mooie serie maken fantastisch jou dag kon niet meer stuk hé
    pracht serie
    Zal blij zijn als ik mijn 400mm lens heb kan ik ook een beetje verder wegschieten
    Fijne avond groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje Greet, wat heb jij veel hertjes gezien, en wat lijkt me dat heerlijk om zo relaxed daar een uurtje te zitten en te genieten.
    Je foto's zijn als altijd weer top, haarscherp, mooie composities, goed belicht, enzovoort enzovoort ;-)
    Ik wens je een fijne avond,
    groetjes
    Loes

    Oja, de foto van het van de zon genietende mannetje spreekt mij het allermeeste aan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtige reeks !
    die zwaan met speigeling is zeer mooi, die herten staan er ook prachtig op
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet
    Mooie serie foto's heb je gemaakt, met wel heel veel herten.
    Vind de foto,s met de avondzon wel heel erg mooi van kleur.
    Ben vandaag ook in het awd geweest, had zaterdag avond een feest in noordwijk, maar wat een drukte is het daar dan. Heb daar ook aardig wat herten gezien, maar wilde graag grote damherten zien, maar dat viel een beetje tegen vandaag.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heb er even een kopje thee bij gepakt en heerlijk genoten van je foto's, wat is dit genieten zeg. Vooral met het zonnetje schuin in je lens geeft een mooi beeld op de herten. En een uurtje zitten tussen de hertjes is een mooie belevenis. Heel mooi gedaan.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet,

    Ik kan me zo goed voorstellen hoe jij hebt zitten genieten van de hertjes. Je hebt een schitterende serie neergezet, de hertjes vervelen nooit. tussen al die herten zou je haast je mooie zwanen en ganzenfoto's vergeten, vooral de zwaan met de spiegeling vind ik heel mooi.
    Duimen voor mooi weer vrijdag.Ik heb geen bezwaar tegen een uurtje tussen de hertjes zitten (heb het zelf ook al eens gedaan)
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Voor ons nog even geen wandelingen ...dus dank je greet dat ik hier even kan genieten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi greet
    genoten van je foto's
    het plezier spat er vanaf
    vooral de ganzen prachtig
    simone

    BeantwoordenVerwijderen
  19. het zijn weer geweldige foto's Greet
    veel foto plezier.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Greet.....

    Een heerlijke serie, ik heb er van genoten van al die herten...prachtig en ik blijf stik jaloers op dat gebied daar bij jou in de buurt....
    Kan me voorstellen dat je bij het zien van zulke beesten zo maar een een uur in het zand zit omdat te bewonderen, heerlijk uit de wind...moet wel heel ontspannend werken....

    complimenten!!! ik vind de foto's fantatisch!!..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als ik hier ben vergeet ik alles om me heen, je foto`s zijn met zoveel gevoel gemaakt en het gevoel van die wandeling komt echt hier binnen. Wat is het prachtig en ik heb weer enorm van deze blog genoten.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi Greet, wat een mooie foto's allemaal weer.
    Het was genieten om ze te bekijken; vooral de eerste; al die hertjes bij elkaar; geweldig!
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je weer een prachtige serie Greet! Enne ik zie ook een gezicht in de boom, nog voordat ik het gelezen had.

    Mooie ganzenserie, maar de herten kan ik ook van genieten. Vooral degene die met z'n kop naar de zon is gaan zitten! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Greet,

    Blij dat je weer zulke geweldige AWD foto's op je blog hebt gezet. Heel wat anders dan dat carnaval "leut" dat je hele dag door ziet.
    Je herten zijn weer onovetroffen. Complimenten hoor!

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Greet, Wat heb jij een boel herten gezien !!! Ze zijn zo leuk om naar te kijken. En wat een luie rakkers zitten er bij. Heerlijk genietend van het zonnetje, beetje eten en dollen met elkaar. Erg leuk om naar te kijken. Bedankt voor je leuke blog.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Greet,
    Ik heb al gereageerd op deze serie,
    maaaaaar.........
    Ik heb een award gekregen van Jacqie.
    En die mag ik dan weer doorgeven aan 3 blogs die mij aanspreken.
    En jou blog hoord in mijn ogen daarbij.
    Dus kom je even op mijn blog kijken?
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Greet
    Ik heb genoten van je hertenfoto's...Heerlijk hé zo in het zonnetje genieten van de damherten..
    De spitsers die aan het oefenen zijn ..Dat is super leuk..Maar ook de mooie geweien..Want nog even...en ze verliezen hun gewei (schoffel)..
    Mooie serie
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Greet,
    Mooi compleet verslag van je geweldige fotodag. En wat een prachtige foto's heb je toen gemaakt. Vooral met die herten vind ik erg mooi geworden. Een genot om naar te kijken. Ik kan goed begrijpen dat je die dag niet meer naar huis wilde,..haha..!! Dit is een paradijs voor elke natuurliefhebber.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet