Pagina's

woensdag 27 juni 2012

Oefenen met de Twin-Lite

Vandaag ga ik wat foto`s laten zien die ik gemaakt heb met mijn nieuwe flitser.
Het eerste weekend dat ik hem had was het weer niet geschikt om buiten te fotograferen maar bij elk rondje met Saartje wandelen plukte ik een paar bloemetjes om thuis mee te experimenteren.


Saartje moest er ook aan geloven, ze lag zo leuk met haar speel hond op een stoel.



Aardbei



Geranium bloem



Zelfde bloem maar nu met druppeltjes






















Dit is toch wel erg leuk om te doen.



Op een ochtend zat dit leuke beestje op mijn tuintafel, geen idee wat het is.
Het blijkt een Cicade te zijn, dank je wel Tinie!



Op een mooie middag ben ik met flitser op de macrolens naar een stukje berm hier in de buurt gegaan.
Het waaide eigenlijk te hard maar met geduldig door de lens kijken tot de wind even weg is heb ik toch wat foto`s kunnen maken.
Geen idee wat voor wesp dit is maar het bloemetje is Koolzaad.
Dit is een Pendelzweefvlieg, dank je wel Helma


Hommeltje op Knoopkruid (een centaurie soort).



Lieveheersbeestje op Koolzaad.



Lieveheersbeestje met prooi.



Avond Koekoeksbloem.



Bijtjes op Duizendblad.
Ik dacht "wat zijn die nu aan het doen".
De twee bovenste raakten steeds de onderste aan en vlogen dan op......



Het bleek om het oudste spelletje ter wereld te gaan.




Hommel op Koolzaad 



Op 17 Juni vond ik deze kever in mijn keuken.
Op een spiegeltje bleef het roerloos zitten en toen ik ermee naar buiten liep vloog het weg.
Ik denk dat het een Weekschild Kevertje is maar ben daar niet zeker van.



Lieveheersbeestje op Distelbloem.
Ik zag op de computer pas dat er een klein beestje onder het LHBtje zit.
Deze foto`s zijn gemaakt op de avond dat het Nederlands Elftal is uitgeschakeld op het E.K. Voetbal.
Het was lekker rustig op straat.


Rupsen  van het Koolwitje.



Met het blote oog dacht ik dat dit een Luisje was maar nu denk ik dat het een nimf is van een Groene Stinkwants.



Op deze foto is dat beter te zien.



Nacht Koekoeksbloem.

Volgende keer geen Macro`s maar foto`s uit Artis.
Niet echt een leuke dierentuin om te fotograferen want je hebt heel snel gebouwtjes of hekken in beeld maar het was toch een leuke dag,
groetjes Greet







32 opmerkingen:

  1. Greet wat mooi.de Twin-lite is dat een speciale macro-flitser ?? het ziet ver allemaal perfect uit je zou niet zeggen dat je sommigen met wind buiten genomen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Nicole met twee flitsertjes aan de lens die je kunt instellen.
      Leuk speeltje.
      Groetjes Greet

      Verwijderen
  2. Mooie macro's, Greet. Dat LHB-tje met prooi vind ik heel goed geslaagd. Die stamper van de ooievaarsbek (foto 7) vind ik het mooiste. Prachtig van kleur ook. De "wesp" op het koolzaad is volgens mij een zweefvlieg. Ik zie ze hier ook heel veel. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke, dank je wel voor het meedenken over de naam van de Wesp, volgens Helma is het een Pendelzweefvlieg.
      Ik zal het er even bij zetten.
      Groetjes Greet

      Verwijderen
  3. Hoi Greet...

    Het begin is er...
    je moet er even handigheid in krijgen
    maar de foto's zien er prima uit..
    zo ben ik ook steeds aan het oefenen..tussen
    de windvlagen door...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet,

    Zijn weer schitterende foto's! Welke lens gebruikt u voor de macro foto's?
    Foto 7 is echt geweldig van de ooievaarsbek.

    Mvg,
    Jerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jerry
      Een 100mm macrolens van Canon gebruik ik.
      een prima lens.
      groetjes Greet

      Verwijderen
  5. hoi, maar weer eens even naar je foto's kijken.
    je bent goed bezig met je nieuwe speelgoed; mooie macro's en ondanks
    steeds die wind zijn je foto's goed scherp.
    leuk al die verschillende beestjes.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, maakt toch wel verschil, zo'n flitser. Ook je vorige blog nog even bekeken, wat een prachtige foto's heb je daar van de Campanula. Je hebt gelijk soms moet je ook voor macro een stapje terug doen. Ook je morgensterpluis is schitterend, hele mooie compositie. Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige serie Greet, een flitser op je camera geeft meer mogelijkheden wat belichting betreft.
    Ik heb niet een voorkeur, ik kan gewoon geen keuze maken, ze zijn allemaal prachtig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh Greet, wat kan je dit toch goed.
    De bloemetjes die je binnen hebt gefotografeerd (vooral met druppels).
    De kleine beessies zijn prachtig, zo mooi scherp.

    foto van Saartje is echt schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet
    macro's zijn helemaal jouw ding.
    ze zijn weer geweldig.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pracht foto's Greet, je doet het goed met je flitser.
    Mooie kleuren en scherpteverloop bij de bloemetjes en de beestjes;-))
    Het beestje op de tuintafel is een cicade, welke weet ik zo niet.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tinie voor de naam van de Cicade, ik zal het er meteen bij schrijven.

      Groetjes Greet

      Verwijderen
  11. Hoi Greet,

    wat een prachtige foto's zijn dit geworden.
    Ik weet welke flitser je gebruikt maar ik zou er niet
    mee om kunnen gaan hoor./ Jij weet er werkelijk schitterende
    foto's mee te maken.

    Je "wesp" op foto 9 is een pendelzweefvlieg.
    Mijn favoriet is foto 4. ik bekijk altijd de alle foto's in de vergroting en
    daarna lees ik de teksten erbij. Daarbij was foto 4 dus werkelijk
    fantastische van kleur en scherpte. Complimenten.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Helma, ik zal het meteen even veranderen.
      Is niet echt moeilijk hoor met die flitser, werkt gewoon samen met de camera.
      Handmatig instellen heb ik nog niet gedaan.
      Dank je wel voor je lovende woorden en naam van de wesp,

      groetjes Greet

      Verwijderen
  12. Hallo Greet,

    Als er 1 iemand is die met stappen vooruit is gegaan qua fotokwaliteit ben jij het wel. Zo aan je foto's te zien kan je er goed mee overweg met die flitser, waar ik geen kaas van heb gegeten. Ik kijk liever jouw foto's dan dat ik het zelf doe, want mij gaat dit gewoon niet lukken.


    Wederom een topblog.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Remco, ik ga bijna blozen van je compliment.
      Ik vind trouwens de fotokwaliteit van meer bloggers erg vooruit gaan, leuk te zien hoe ieder zich ontwikkelt.
      Jouw foto`s vind ik ook sùper mooi.
      We gaan gewoon door met onze leuke hobby en blijven leren,

      groetjes Greet

      Verwijderen
  13. Saartje laat het allemaal maar gebeuren, ze weet niet beter..;-) Merk je zelf verschil nu je de flitser erbij gebruikt..?? Ze zijn schitterend geworden. Mooie achtergrond dat verdwijnt dus niet met een flitser, dat had ik wel verwacht...ook maar eens over na gaan denken..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvon, ja ik merk verschil, ik kan nu ook binnen foto`s maken want mijn Mark 3 heeft geen flitser en ook op schaduw plekken is het fijn.
      Je kunt het diafragma gewoon instellen zoals je gewend bent dus de achtergronden heb je een beetje zelf in de hand.
      En Saartje laat zich makkelijk fotograferen alleen gaat ze soms zielig zitten kijken.
      Ik heb nu een afstandbediening aan een lang snoertje daardoor kan ik haar nu beter afleiden maar dan gebeurt het wel eens dat ze buiten beeld komt.
      Ze is een prima fotomodelletje.

      groetjes Greet

      Verwijderen
  14. Mooie reeks die geranium bloem vind ik prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,

    Dat lukt je zo te zien al heel goed met je flitser, ik zie een prachtige macroreeks zonder lelijke schaduwen of zo, dus je flitser heb je prima in stelling gebracht.
    Ik ben er best nieuwsgierig naar, lijkt me een prima aankoop, misschien wil je in een volgend blogje nog eens wat meer info geven? of vergelijkingen: foto's met en zonder flits, lijkt me heel interessant!

    Ik ben de komende tijd niet in de buurt, anders zou ik een keertje met je afspreken.
    Ach, wie weet, doe ik dat evengoed wel weer eens gezellig ;-)

    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes, goed idee om eens foto`s te maken met en zonder flitser.
      Dan moet ik wel de foto nummers noteren of een bepaald systeem hanteren want anders weet ik het niet meer.
      Ik heb het wel gedaan met verschillende instellingen op de flitser maar dat was moeilijk naderhand terug te zien.
      Afspreken zou leuk zijn, ik heb je al zò lang niet gezien!
      Dat was tijdens de bronst in de AWD geloof ik.
      Het is dat we nog elkaars blogje kunnen zien, anders zouden we helemaal vervreemden.

      Groetjes Greet

      Verwijderen
  16. Hoi Greet, wat fijn voor ons ook dat jij een nieuwe macroflitser hebt...
    zo kunnen we even uitgebreid meegenieten van jouw experimenten.
    Wat een geweldige macrofoto's laat je hier zien, echt super en
    verbazingwekkend hoe fraai je met deze flitser kunt belichten.
    Het ondoenlijk vind ik om uit deze macroreeks een favoriet te kiezen,
    daarom benoem ik de foto van Saartje als favoriet, wat is het toch
    een schatje en wat werkt ze hier weer braaf mee.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet,
    Prachtige macro- opnames. Je zou een schaduw verwachten, maar die zie ik echt niet. Ook de witte koekoeksbloem is mooi doortekend, zonder dat ie uitgebeten is. Je kunt er dus al prima mee overweg. Wat is Saartje toch een lief fotomodelletje
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Greet pracht serie heb je weer gemaakt
    Heerlijk hé macro's maken dat Sprinkhaantje op de Klaproos is super zat op het juiste plekkie
    En Saartje is een goed model hoor
    ook de bloemen zijn heel mooi
    Groetjes en een heel fijn weekend
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een uitstekende aanschaf, lijkt me, die flitser. De foto's zijn prachtig! Zou je zo kunnen huren om er eens mee te kunnen spelen?
    Groeten en bedankt voor een inspirerend blogje, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige foto's leuk met je hond ik weet niet of je op mijn blog bent wezen kijken ik heb zo'n soort hondje geschilderd .
    En de aardbei het water loopt mij in de mond en je bloemen met waterdruppels prachtig allemaal groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi,

    Experiment geslaagd! Top platen.
    Het is weer genieten zoals van ouds!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Sarie
    Vanharte met je nieuwe flits altijd leuk een nieuw speeltje en het mag gezegd, je maakt er supermooie strakke plaatjes mee...Top!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet