Pagina's

zaterdag 16 juni 2012

Bloemetjes en beestjes

Deze foto`s zijn nog niet gemaakt met mijn nieuwe flitser.
Ze zijn gemaakt op 19 Mei in het gebied bij het Zweefvliegveld langs de AWD.
Een leuk gebiedje om een paar uurtjes te fotograferen.


Klein bloemetje in het zand.



Ik ging daar naartoe voor Basterdzandloopkevertjes maar als je ergens goed rond kijkt zie je ineens ook andere beestjes.
Ik denk dat dit een soort Dansvlieg is maar dat kan ik ook mis hebben.
Het lijkt te spelen met zandkorrels....



 ...en lijkt ook te kunnen koorddansen.



Basterdzandloopkever.
Ik vind dit zulke leuke diertjes, erg mooie kleuren en het heeft enorme kaken.


Die kaken zijn goed te zien hier.



en weer een klein bloemetje.



Dit lijkt mij een Koekoeksbloem, het is een heel klein bloemetje dat bijna niet opvalt maar ineens zag ik in mijn ooghoek iets roze.

Joke tipte mij dat dit waarschijnlijk een Kegelsilene is.
Dank je wel Joke.



Van dichtbij ziet het er zo uit.



en nog een keer maar dan meer vanaf de voorkant.




Ik denk dat dit een Zandroofvlieg is maar weet dat niet zeker.
Ik vind het erg moeilijk om insecten en kleine bloemetjes te determineren en echt leuk vind ik het ook niet maar ik doe mijn best.



Dansvlieg?



Nog een keer een Basterdzandloopkever maar nu met prooi.



















Op weg naar huis vond ik een grasveld dat vol stond met Bosviooltjes
in de mooiste kleuren.






















































Rupsje`s hangend aan een draad, lastig fotograferen, het viel mij mee hoe scherp ze er opstaan want ze bewegen voortdurend.



Op 24 Mei vond ik nog steeds uitsluipers en kon ik het niet laten...



Ik blijf het een prachtig proces vinden.



Gezellig samen hangen.



Op deze dag vond ik ook dit vrouwtje Meikever.
Helaas zat er aan de rechterkant geen voelspriet en de linker liet ze niet mooi uitwaaieren.



 Een jong exemplaar aan de haartjes op het schild te zien, die slijten af als ze ouder worden.



Hangend  aan de Rietstengel  zien we ook wat van de onderkant.



Grapje, met een beetje fantasie vind ik het net iemand die ligt te slapen met open mond.



Ik vond ook een net uitgeslopen Platbuik Libel maar hier lijkt iets niet in orde, de ondervleugeltjes lijken zich niet goed te kunnen ontvouwen.
Ik heb niet afgewacht hoe het verder is gegaan.



Rupsje aan een grasspriet.



Zelfde Rupsje.



Lieveheersbeestje.



En nog een Lieveheersbeestje, ik kan gewoon niet aan die fotogenieke diertjes voorbij lopen.



Bij Panneland stond een Pauw zich vreselijk uit te sloven voor een vrouwtje.
Zo te zien trok die zich nergens iets van aan.


De achterkant vind ik ook erg mooi.
Deze foto`s zijn met mijn macrolens gemaakt (en gecropt) want ik neem eigenlijk altijd maar een lens me tijdens mijn wandelingen.


Nog een voorproefje voor mijn volgend blogje, het Icarusblauwtje.

Groetjes Greet



30 opmerkingen:

  1. Wat maak je prachtige foto's Greet, mijn complimenten.
    Stuk voor stuk, mooi van kleur en scherpte.
    Wat is de Basterdzandloopkever een mooi kevertje, die wou ik ook wel voor de lens ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie weer Greet
    Ja dat kleine bloempje is de Dag Koekoeksbloem en dat andere lijkt op Robertskruid
    Mooi de kevertjes en de Meikever heel erg mooi
    Moet ik ook eens naar op zoek gaan
    Ja leuk die gapende mond je moet het maar zien
    Pracht serie
    Groetjes en een fijn weekend
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zeggen jij hebt helemaal geen
    macroflitser nodig...
    ze zijn prachtig Greet, al je macro's..
    super van scherpte...
    wat een prachtige blog...genieten dit!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha Nieske, nee nodig is een macroflitser niet maar het opent wel nieuwe mogelijkheden.
      Binnen macro`s maken b.v. of op donkere plekjes.
      groetjes Greet

      Verwijderen
  4. Zo Greet wat een mooie foto's weer. Zo scherp en prachtige achtergronden. Zowel de bloemen als de insecten zijn heerlijk om te zien. Ik ben benieuwd naar je volgend blog, want deze foto van de Icarusvlinder smaakt naar meer. Die staat ook nog op mijn lijstje.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. breathtaking colours and beauties! thanks for these awesome pics...simply fantastic work!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een geweldige serie! Als ik dit zo zie wil ik toch ook nog graag een macro aanschaffen.
    Mooie kleuren en super scherpe foto's! Prachtig!

    Mvg,
    Jerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je mag deze beestjes nooit voorbij lopen, wat zijn het stuk voor stuk mooie foto's.
    Heerlijk met je neus op de grond, buik in het zand en zoeken naar beestjes.
    De meikever blijft een soort apart, wat een snoetje is dat.
    En je vlinder, een mooie achtergrond en ik wacht af wanneer je blogje komt.

    Fijne zondag..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is ook weer een geweldige serie foto's, Greet. Het kleine roze bloempje (foto 7 t/m 9) is volgens mij een Kegelsilene, die op voedselarme plaatsen, zoals duinen, voorkomt en in de kelk 30 niet met elkaar verbonden nerven heeft. 15-45 cm hoog. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke, zou heel goed kunnen dat het een Kegelsilene is!
      Dank je wel voor het tippen, ik zal het er bij zetten.
      groetjes Greet

      Verwijderen
  9. Stuk voor stuk weer prachtige opnames Greet,
    de kleine bloempjes vind ik ook heel mooi.

    Groetjes en een fijne zondag gewenst, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je macro serie mag er ook weer wezen, stuk voor stuk mooie opnamen.
    De Basterdzandloopkever heb ik nog niet gezien (misschien ook wel, maar dan ben ik er gewoon langs gelopen), wel mooi om te zien. De macro wereld is zo wie zo de moeite waard, het is vaak boeiend te ontdekken hoeveel materiaal er is te vinden in enkele vierkante meters.
    De hangende rupsen heb je er goed opgekregen, vorige week heb ik ze ook gefotografeerd, echter allemaal bewogen achteraf.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi greet
    ik heb weer genoten van al je mooie macro foto's.
    geweldige serie.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet,
    Een prachtige macroserie met mooie onderwerpen die je
    heel mooi hebt vastgelegd.
    Het is genieten van iedere foto van deze reeks.
    Geweldige scherpte, mooie zachte kleuren, een plezier
    om naar te kijken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja Greet dit macro werk is echt op je lijf geschreven ,het lijkt je ook heel makkelijk af te gaan.prachtig het is iedere keer weer genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi Greet
    prachtige macro opname met veel variatie,top
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige serie Greet, prachtig macrowerk, genieten is dit.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet,

    Het wordt eentonig! Prachtig, mooi, heerlijk fris en strak!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet.
    Je weet het allemaal wel weer heel mooi op de plaat te zetten. Ik heb er weer van genoten.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Greet,
    Wat heb je dit weer geweldig gedaan, Greet!! Schitterend hoe je al deze kleine beestjes zo mooi in beeld hebt gekregen. Haarscherp met prachtige kleuren en ook nog eens zeer fraaie poses, zoals bv. die twee libellen zo samen. Maar ook die Meikever, Lhb'tje en dat Icarusblauwtje zijn echt super!!
    Grote klasse hoor, knap gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo mooi en goed verzorgd!
    Ik ga ze nog een keer bekijken, echt schitterend.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Greet,
    Wat een schitterende macro's, allemaal zo scherp en met een fijne achtergrond.
    Dit zijn gewoon toppertjes.
    Ik heb geen favoriet, ze zijn allemaal prachtig.
    groetjes Ghita
    (net terug uit de AWD)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooie serie Greet!..Vind die roofvlieg erg gaaf! als ik terug ben dan gaan we weer lekker weg lol!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Greet, dit is weer een top-macro-serie, was een scherpte, de kleine beestjes zijn tot in het kleinste detail te bekijken, helemaal geweldig!
    Complimenten en groeten!
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat maak je toch een fantastische foto's, het is iedere keer weer een genot om ze te bekijken! Grote klasse zoals jij speelt met licht en scherpte, diep onder de indruk!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Pffffff uitslover......

    Nou weten we wel dat je "aardig" kunt fotograferen ;-)

    Zonder gekheid, Greet, wat een magnifieke serie.
    Alle foto's zijn helemaal af, maar vooral de twee foto's van het lieveheersbeestje zijn fantastisch.
    Zo mooi, zoals dat rood afsteekt tegen dat groen. Denk niet dat ik vaak zo'n mooie kleurencombinatie in een insektenfoto heb gezien.
    Ben erg benieuwd of het nog beter wordt met je nieuwe flitser.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Met zoveel mooie foto's kan een blogje niet lang genoeg zijn!
    Het is genieten hier... je moet gewoon even de tijd nemen en de foto's goed in je opnemen.
    Je bent hier een kei in!

    Groet,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ga hier verder niet teveel woorden gebruiken.

    Genoten met een grote G!

    Gr,

    REmco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet