Pagina's

maandag 4 juni 2012

Muskuseendjes

Ik kreeg al veel leuke reacties op mijn kopfoto maar ik heb nog meer foto`s van kleine Muskuseendjes.
Helaas heb ik er na die dag niet een meer gezien....er lopen erg veel Katten daar in de buurt.
De Muskuseend had gebroed in een voortuin tegenover een vijver.


Ik zag deze schattige pulletjes toen ik met mijn hond aan het wandelen was, natuurlijk heb ik na de wandeling meteen de camera gepakt.


Het was nog moeilijk om een goede foto te maken, ze zaten bij een schuine kant van de vijver en het licht kwam niet helemaal van de goede kant.


Close up van de trotse moeder.


Wel handig voor de ouders dat kleine Eendjes meteen zelf hun kostje bij elkaar sprokkelen.


Ik lag daar languit in het gras en de kleintjes kwamen steeds dichterbij, gaaf is dat!


LIEF!!!!






Na een tijdje nam moeder Muskus de kleintje mee naar de overkant om te gaan slapen in de tuin.
Op de foto stond een auto langs de kant die ik weggepoetst heb en ook de halve moeder heb ik eraf gesneden.
Schattig zijn ze hè?

























Ik heb getwijfeld of ik deze foto erbij moest zetten, de kat zat al klaar bij de tuin.
Ik beschuldig hem niet maar de volgende dag heb ik geen kleintjes meer gezien (wel moeder muskus).
Hard hoor, de natuur.

Ik houd het vandaag eens bij een kort blogje maar kom snel met een nieuwe.
Door het herfst weer heb ik lekker veel foto`s klaar staan om te bloggen,
groetjes Greet

29 opmerkingen:

  1. Ach wat een dotjes die wil ik wel in de vijver in mijn tuin maar eigenlijk horen ze daar niet .
    Mooi vast gelegd hoor !

    Gr wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet
    een hele leuke serie heb je gemaakt.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele leuke serie, met helaas een dramatisch eind, maar vooral ook een hele mooie serie. Je foto's zijn super, zo mooi scherp en helder! Klasse!

    Groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat is dit nou toch een lieve serie. Foto 6 (nou ja, 7 en 8 ook) en de één na laatste, je smelt gewoon weg....zo lief. Prachtig gefotografeerd ook, Greet. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat is dit gewoon heel lief ,ik had je daar graag zien liggen dan had ik daar zeker een serie van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi, wat mooi om te zien; je foto's zijn super geworden, jammer dat ze er niet meer zijn, ik had ze
    ook graag bewonderd; mischien volgend jaar?
    en dat slechte weer heeft ook weer voordelen; je komt eens tot andere dingen.

    groetjes en tot morgen, het weer schijnt even beter te worden, maar hopen op een laat avondzonnetje.

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ze blijven zo vertederend, dat kleine en donzige. Zo leuk zoals ze daar lopen in een rijtje met hoog opgetilde pootjes. Maar ja, probeer maar eens te lopen met flippers aan. Dan moet je wel.
    Het gaat er soms erg hard aan toe in de natuur.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet,
    WAt zijn die kleine muskuseendjes schattie, lief en mooi. Hoe anders zijn de grote muskuseenden, die vind ik helemaal niet zo mooi. Ach..de kat......je zal het nooit weten of hij de eendjes heeft gepakt...

    De foto die je ook als kopfoto hebt is echt super.
    Groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig Greet
    Vooral die een na laatste foto wat is die mooi
    Nu hopelijk heeft die kat ze niet opgegeten dat zou vreselijk zijn
    Mijn dochter had een paar jaar geleden ook Muskus Eenden met jonge leuk hoor hele serie hebben we ervan gemaakt .
    Pracht serie
    Groetjes en en hele fijne week
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja natuur dus hard...
    je kunt er donder op zeggen dat deze poes
    er meer van weet...zo zielig vind ik dit..
    Maar je was dus net op tijd om het 1 en ander mooi vast te leggen...
    Prachtig hoor. Mijn favoriet is de laatste..die je ook gebruikt
    als je sitefoto...geweldig foto vind ik dat..heel goed belicht
    en prachtig scherp....mooi blogje..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze toch GEWELDIG MOOI.....hier kan je héééél lang naar kijken,
    mijn complimenten Greet.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze leuk Greet
    Echt leuk dat kleine spul

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja die laatste ik smelt, zo mooi!
    Al die kleintjes ze zijn zo lief maar ja de natuur...
    Deze serie pakken ze je gelukkig niet af.
    Echt weer heel erg mooi!
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw Greet wat een geweldige serie, die kleintjes bij de ouders dat zijn echt superplaten.
    De laatste foto van de eendjes is echt een topper, die je ook bovenaan je pagina hebt staan.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet, ja je kopfoto smul ik iedere keer van als ik op je weblog kom.
    Maar deze blog is ook heel leuk en mooi dat ze je zo dichtbij lieten komen.
    Naast de kopfoto met al die schattige kleintjes, vind ik ook foto 6 extra
    leuk, prachtig standpunt en super vastgelegd.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik weet dat het de natuur is, maar ik heb er wel moeite meer hoor :(
    De foto's van de kleintjes en natuurlijk van moeder zijn schitterend. Zo mooi helder, prachtige kleuren en scherp. Wat een plezier om naar te kijken weer!
    Hahaha, het voordeel van het slechte weer.... veel tijd om te bewerken :)

    Groet,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet,
    Van die grote muskuseenden ben ik nooit zo gecharmeerd, maar die kleinjtes, oei wat een droppies zijn dat, en wat heb je ze supermooi in beeld gebracht.
    Ja, die foto van de kleintjes op een rijtje, die boven je blog staat, is helemaal super, maar dat had ik je vlgs mij al verteld.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Greet,

    Ha, je ziet het kwijl gewoon uit de kat z'n bek komen.
    Dat is nou de kat op het spek binden.

    Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt van de kleine donsballetjes.
    Prachtige details en kleuren.
    Heel mooi!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Meid ik ben helemaal lyrisch van je header. Wat lieffffffff! Ik moest hem even aan manlief laten zien. We vroegen ons af of je hiervoor op je buik hebt gelegen. Het is echt geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi Greet
    wat een vertederende opnamen en wat is het hart dat ze er mischien niet meer zijn,
    zonde.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Greet,

    inderdaad gaaf deze foto's. Je kopfoto vond ik sowieso al super. Afgelopen zondag was ik ook de muskuseenden aan het fotograferen maar toen we wegreden zag ik paar de kleintjes. het regende toen zo hard dus dat heb ik maar gelaten.

    Hier zie ik werkelijk een fantastische serie van deze kleintjes. Mooi scherp en prachtig van kleur. Echt genieten is dit.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Greet,

    Wat een hele leuke, lieve en schattige serie laat je hier zien van de jonge eendjes. Heel aandoenlijk en mooi in beeld gebracht met een laag standpunt. Ja je kopfoto. Ik wilde daar al iets over zeggen, maar zie nu waar die vandaan komt. Hele leuke kopfoto, die niet snel gaat vervelen voor de meeste. ;-)

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Greet,

    Hele mooie serie van de eendjes, waarin voor ons foto 6 en 9 onze favorieten zijn, zo verterend en mooi in beeld gebracht. terecht dat je een van deze als kopfoto hebt gebruikt.

    groet,
    De Reptons

    BeantwoordenVerwijderen
  24. toch een hele leuke serie geworden hoor Greet! Hartstikke leuk die kleintjes. Tsja die katten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Greet,
    Wel een hele fijne serie van het jonge spul, geweldige scherpte en belichting.
    Lekker laag standpunt en mooie compo's gekozen!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  26. •.¸¸✿⊱╮¸¸.•
    Passei para admirar suas fotografias.
    Imagens magníficas!
    Bom domingo!
    Bom início de semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    •.¸¸✿⊱╮¸¸.•

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zeer mooi ze zouden zo klein moeten blijven vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Greet,

    Zeer fraai gedaan. Lekkere kleuren, scherp en een mooie blur!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Greet,
    Ontzettend leuke opnames!! Het blijft zo vertederend om die kleine eendjes te zien.
    Grappig om ze zo met elkaar aan de wandel te zien. Ook de kleuren steken erg mooi af met Ma eend, waar je overigens ook een prachtig portret van hebt.
    Je hebt ze echt heel erg mooi in beeld gebracht Greet. Top!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet