Pagina's

vrijdag 26 juli 2013

Zonnedauw, Rupsje en Vossenbekkie`s

Ik loop gigantisch achter met blogjes plaatsen.
Nu was het de laatste dagen zo heet dat ik veel binnen heb gezeten en lekker veel foto`s heb bewerkt en uitgezocht om in een blogje te plaatsen.
Ik heb inmiddels al foto`s geplaatst van latere datum maar deze overslaan is voor mij geen optie, mijn blog dient een beetje als fotoalbum voor mij.

Op  5 Juni ben ik uitgebreid Zonnedauw gaan fotograferen.
Zonnedauw is heel klein en staat tussen mossen en grassen  in een vochtige omgeving.

Minilandschapje.




Bijna verteerd beestje in Zonnedauw


Soms staan er zoveel plantjes bij elkaar dat het er rood van ziet.
Deze foto is een beetje van bovenaf gefotografeerd.


Flink met de camera aan het draaien geweest voor een mooie compo.


In Juni zagen sommige plekken geel van de sporenkapsels, ook een dankbaar foto onderwerp maar is was er snel klaar mee, mensen die daar ook rond struinden vonden een Rupsje.



De Rups van de sint Jansvlinder.
Het was gevallen van het blaadje waar het op zat en met een klein takje heb ik het uit de buurt van het Zonnedauw gehaald maar eerst een paar foto`s.


Aanvankelijk wist ik niet wat nu de voor of achterkant van het Rupsje was.



Tot het ging poepen.


Grappig dat zo`n gele Rups een zwart/rode Sint Jansvlinder wordt.


Met de macrolens ook nog even langs de Vossen gegaan.
Die komen soms zo dichtbij, (te dichtbij voor en telelens) maar nu pakte het goed uit.



Zeg eens AAA




En nou allemaal wegwezen!!!


Please??
Ze blijven leuk die Vossen.


Ik wens iedereen een fijn weekend en van mij mag het best iets minder heet.

Groetjes Greet



19 opmerkingen:

  1. wat heb je de zonnedauw er mooi op staan je moet wel een hele lage positie gekozen hebben,de rups is ook heel leuk maar de vos je kan nog net zien wat hij gegeten had. sperciebonen met gebakken aardappeltjes en oma,s suddervlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi die zonnedauw! En natuurlijk die vosjes!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Greet,
    Die zonnedauw blijft lastig om te fotograferen he. Dat leuke rupsje had ik laatst ook op de foto en die sporenkapsels zijn ook zulke leuke macro objecten.
    Grappige vossen portretten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Greet,
    Wat is dat zonnedauw toch fascinerend en intrigerend, het blijft trekken en je hebt er weer mooie foto van gemaakt en geselecteerd(want je zult er wel meer van hebben..)Het rupsje is prachtig maar die ene foto van het mossenkapsel is echt een toppertje! De vos komt ook lekker binnen! G E W E L D I G , daar kan ik nooit genoeg van krijgen.
    Fijne blog!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, de zonnedauw heeft hele mooie kleuren.
    Groeten Gerwald
    petapixel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet ,

    Als ik naar jou foto's kijk dan heb ik de zelfde gevoelens die ik heb als ik foto's neem ,
    Zo liefdevol dat straald er werkelijk van af !!
    Met veel gevoel gemaakt !!!!
    bedankt voor je show !!!
    grt,
    Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's van het rupsje dat gered werd en van de vossenkoppies.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie serie Greet.
    die vos groeit hart.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gaaf hoor, ook ik loop enorm achter met me foto's hahaha, tja dat warme weer is wel ff lekker maar kan soms ook te lang duren he.
    Gaaf ook die zonnedauw weer, blijft een apart plantje om te zien, maar moeilijk te fotograferen vind ik...dat een sint jansvlinder uit een geel rupsje komt wist ik niet, wel een lief rupsje, eigenlijk leuker dan de vlinder ;-)

    Tja en je vossen foto's zijn ook weer super, vooral die gapende is echt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zonnedauw blijft moeilijk, maar ze staat er bij jou uitstekend op, qua compositie en scherpte. Ook de rupsenfoto's vind ik fantastisch scherp. Moet ik ook nog maar eens naar op zoek!

    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's weer Greet. De Zonnedauw staat er super op, zonder al te veel van wat er omheen groeit. En dan die rupsen, heel erg mooi. De vossebekkies zijn echte Greet-foto's, jij bent goed in bekkies, of het nou van koeien of van vossen is. Super blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een pracht serie Greet vooral de vosjes ik heb er van genoten lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Foto 1 vind ik meteen een prachtige binnenkomer, Greet. Van 11 heb ik het idee dat hij met z'n neus tegen je lens zat. Wat leuk. Dat is dan weer het voordeel van het feit dat ze tam gemaakt zijn. Bij elkaar een mooie serie. Dat zonnedauw is toch een heel fotogeniek plantje. Lijkt me best moeilijk om te fotograferen. Fijne zondag. Groetjes, Joke

    P.S.: dat hele warme en klamme weer hoeft voor mij ook niet, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet,
    ik ben gek op zonnedauw, maar dat wist je vast al ;-)
    De eerste foto van het minilandschapje is heel knap gemaakt, ik weet niet of je hier voor veel moest 'macro-tuinieren' maar het is je gelukt om een landschapje neer te zetten zonder gebruikelijke rommelige omgeving waarin de zonnedauw groeit, en ook de perfecte scherptediepte gekozen.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,
    je foto's zijn heel mooi geworden .
    ook van de vos.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie serie Greet, vooral de vossen. gr. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello Greet,

    Beautiful series of photos!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet