Pagina's

woensdag 10 juli 2013

De niewste generatie Vosjes

Dit is al snel na mijn vorige blogje.
Maandag 8 Juli had ik een mooie ervaring met een paar jonge Vosjes.
Ik vertrok om 15.00 uur naar de AWD en mijn buurvrouw zou s`avonds Saartje eten geven en uitlaten dus ik kon wat langer wegblijven, Dank je wel Ans.
Het was een erg warme dag en aanvankelijk was er geen Vos te zien op de bekende plek. 
Drie mannen die uit Schotland waren gekomen, speciaal om Vossenfoto`s te maken lagen wat te duffen in de schaduw.
Ineens was daar een jong van de oude Moervos en een jong van vorig jaar.
Van deze kleine heb ik een paar foto`s gemaakt.

Toen iedereen weg was en ik op een beschut plekje was gaan zitten verscheen de Vos die mensen Bleekie noemen met twee kleintjes.
Een daarvan is vrij schuw maar de ander kwam op mij af lopen, scheelt natuurlijk dat ik daar al zat.
Het was een onvergetelijk  uurtje dat afgelopen was toen er een dame kwam die handjes brokjes naar de Vos ging gooien.
In het uurtje dat ik daar alleen was heb ik een aantal foto`s gemaakt waar ik heel blij mee ben.
Eigenlijk ben ik terughoudend in het plaatsen van foto`s van Vossen jongen maar ik zie ze al op zoveel sociale media verschijnen dat ik deze graag wil delen.


Jong van het Moervosje,
Deze is al vrij groot, nog maar iets kleiner dan een volwassen Vos.




Hij/zij kwam tamelijk dichtbij, het kon niet anders dan een close up worden, ik heb alleen iets van de zijkanten af gehaald voor de compositie.



Moeder Vos is vast aan de rol geweest met het mooie mannetje, een prachtig jong heeft ze.
Deze of een broertje of zusje had ik vorige week ook gezien toen ik samen met Astrid aan de wandel was, die foto`s komen nog wel een keer.



Tegenlicht opname, spotmeting gebruikt en wat gesleuteld met lightroom.



Ik kon niet kiezen, vind ze beide leuk.
Tot zover een van de kleintjes van het Moervosje.



Dit is een jong van de Vos die door mensen Bleekie wordt genoemd.
Deze jongen zijn kleiner dan de Vos hierboven.
Dit Vosje heeft een afwijkende onderkaak.
Ik hoorde mensen daarover praten, het was mij niet opgevallen maar op foto`s is het goed te zien.



Het was echt geweldig, ik zat daar in mijn uppie en deze kleine scharrelde daar rond.



















Oefenen met gemeen kijken?



Oefenen met besluipen.



Ik zag thuis op de computer pas dat deze wel in een hele rare stand zit (met de achterpootjes omhoog).












Zo`n grappig bekkie vanaf de voorkant.















Hèè, daar komt iemand.


Uit met de pret, die vrouw gooide handenvol brokjes en gaf een honden stick en het Vosje ging dat in het bos opeten.

Ja, ik weet het, als de Vossen niet gevoerd werden had ik deze foto`s niet kunnen maken maar mijn ervaring is dat de leukste foto`s te maken zijn  als je niet voert en er geen andere mensen zijn die voeren..

Tot de volgende keer,

 Groetjes
Greet

22 opmerkingen:

  1. Tsja, we kunnen blijven discussiëren over hoe je deze foto's kunt maken. Daar ga ik hier niet aan beginnen. Je hebt gewoon zitten genieten Greet en de vosjes echt prachtig vast gelegd. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Greet, ze blijven leuk die kleine vosjes. Gr. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Greet! Lovely serie you present. I love it. I am a hunter but I would never shoot a fox. They are so much alike a dog and Beautiful.
    Ok they take a lot of fawns so our roe mothers dont have any fawn. Thats me.
    Thanks for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Greet !!!!
    Nu is het mijn beurd om te genieten van een plek waar ik niet kan komen hahahaha,
    Dus we delen samen een prachtige serie van de mooiste dieren van dit moment !!
    De Vosjes zijn geweldig daar droom ik van dat heb ik je al eens verteld !
    Bedankt voor de leuke reactie op mijn Zwaluwen !!
    Groetjes ,
    Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goeie morgen Greet wat heb je er een prachtige serie van weten te maken heerlijk om zo alleen met de vosjes te zijn dit is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zul jij genoten hebben, dat kun je aan de foto's zien! Wat een prachtige serie!

    Groetjes, Mirjam Pouw

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige serie van de jonge vosjes. Het eerste vosje heb ik nu ook gezien en ik hoop dat andere kleintje ook nog zo mooi vast te mogen leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende serie! Wat heb je ze mooi in beeld gebracht. Fantastisch om even een moment alleen met ze te hebben. Het is jammer dat de AWD wat ver is vanaf Groningen, want het lijkt me toch wel heel mooi om ze een keer te zien.
    Groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet, dit is echt weer een aaaaaaahhhhh en oooooohhhhh serie. Er zitten heel mooie en heel leuke en grappige foto's bij. Fijn dat je even het rijk alleen had met de vossen, dat is het echte genieten.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit leuk en mooi, Greet. Die kleine, ach wat lief. Ik weet best dat ze helemaal niet lief zijn, maar de foto's hebben toch wel een hoog aaibaarheidsgehalte, hoor. Maar afgezien dat het een leuke en lieve serie is, heb je het fotografisch ook erg mooi gedaan, vind ik. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een blog met alleen maar vosjes. Daar moet ik natuurlijk even op reageren! Jonge vosjes hebben natuurlijk een hoog aaibaarheidsgehalte, maar jij hebt in je foto's ook nog eens de persoonlijkheid van de diertjes naar voren gehaald! Knappe serie!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja jammer dat mensen het voeren niet laten kunnen, maar neemt niet










    Ja het voeren van vossen is vermoedelijk een ontuitroeibaar fenomeen, jammer.
    Neemt niet weg dat jij hier een schitterende blog hebt gemaakt.
    Groot compliment voor dit prachtige fotowerk en ik kan me voorstellen dat je
    enorm van de ontmoetingen hebt genoten.
    Natuurkieker Coby







    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige serie van de vossen ze zijn super mooi geworden lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het voeren van de vossen is ook zeer tegennatuurlijk Greet,
    maar anders hadden we deze foto's ook niet kunnen maken.
    Ik heb nog geen jonge vosjes en waarschijnlijk komt dat er ook niet van dit jaar,
    maar daarom geniet ik er bij jou wel van :-)
    Prachtige serie en geweldige van kleur en mooie details.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een dilemma hè...
    ze worden gevoerd en je weet dat het niet hoort
    en aan de andere kant, als ze niet gevoerd worden krijg je niet van die
    mooie foto's...Als ik er zou zijn, zou ik ook uitgebreid gaa foto's maken, in
    het wild krijg je nauwelijks een kans..
    en tjonge toen je alleen was voerden ze toch een fijn show voor je
    op..prachtig opnames, ik ben helemaal jaloers, geweldig gedaan...
    dikke complimenten..vooral de foto's van het laatste kleintje vind ik
    super...;)

    fijn weekend, gr Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet,
    Het zijn dan wel rugzak-vosjes, maar wat een leuke en lieve bekkies.
    Wat zal je genoten hebben. Je hebt er prachtige foto's aan over gehouden én een fijne ervaring.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Greet,
    Wat een prachtige beestjes zijn het. Jammer dat ze gevoerd worden maar daardoor zijn ze minder schuw. Niet dat ik het voeren daarmee goed wil praten hoor. Je hebt mooie foto's gemaakt en na deze serie wil ik heel graag toch ook weer een keer naar de AWD.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige serie, wat een mooie kleine vosjes! Zien er top uit! Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige serie Greet, dit is puur genieten met dit vossen blog.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. prachtige reeks van deze mooie vosjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet