Pagina's

zondag 7 juli 2013

Vogels bij de hut van H.B.

Naast Eekhoorntjes heb ik ook nog wat vogels gefotografeerd tijdens de twee dagen in de hutjes van Han B.
Voor Vogels was dit eigenlijk niet de goede tijd, Mei en dan leggen vogels een ei dus er waren er veel aan het broeden.
Bijzonder zijn de Vogels vanuit een hutje niet meer, ik heb de leukste er uit geplukt.


Pimpelmeesje dat net wegvliegt.



En ook deze wil net wegvliegen.



Grote Bonte Specht kwam steeds iets halen voor zijn jongen.







Close up mevrouw bonte Specht.



Pimpelmeesjes vind ik leuk.











Jonge Merel







Zal ik meen bad nemen?



Toch wel nat.



Jong Koolmeesje wil nog graag gevoerd worden.



Zwartkop (vrouwtje)



Zwartkop (vrouwtje).



Grote Bonte Specht
Op de tweede dag was het erg bewolkt.  ISO 1250 - F 5.6 - TV 1/100



Woelmuisje.
ISO 1600 - F 6.3 - TV 1/320


Woelmuisje.



Woelmuisje.



Merel die denkt dat ze een Specht is....



....of een Winterkoninkje.


Glanskop (man).



en tot slot een echt Winterkoninkje.

Ja, ik loop erg achter en hierna heb ik nog zoveel mooie foto`s gemaakt.
Je ziet mij wel weer verschijnen.
Groetjes Greet

16 opmerkingen:

  1. Hallo Greet,
    Wat een prachtige serie, zeg!
    Ik zag ook dat er heel wat geringd zijn.
    Je toelichting is vermakelijk (merel op een specht lijken en merel op een winterkoning...erg grappig) Ik vind het ook mooi dat je zowel de man als de vrouw zwartkop hebt.Vrouwtje heb ik dit jaar nog weinig gezien, dus ik heb er extra van genoten.
    Groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maria,
    in het gebied waar die fotohutjes zijn worden vogels geteld en geringd. Het is een bosperceel waar verder niemand komt.
    Is dus niet toevallig al die geringde vogels.

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke serie met een heerlijke uitleg(vertelling) het is toch wel; mooi zo,n vogelhut in zo.n mooi gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet,

    Toch nog een mooie en diverse serie. Vooral ook met het woelmuisje, dat vind ik heel mooi, net als het winterkoninkje.
    Je zwartkop man is geen zwartkop man, maar een glanskop. Maakt niet uit, die zijn ook erg mooi en vaak lastig te platen. Het is een kleine mezensoort.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke plekjes om eens gebruik van te maken. Leuk dat je ook het winterkoninkje, de glanskop en zwartkop hebt gezien.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begin met mijn favorieten: 8 en 23. Zó mooi, Greet. Maar nu doe ik de andere foto's tekort en die zijn ook allemaal erg mooi. Het maakt mij niet uit of de vogels uniek zijn. Ik vind de manier van fotograferen ook belangrijk en jouw foto's zijn een plezier om naar te kijken. Bovendien geniet ik nog weer elke keer van je kopfoto. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo there :) Wonderful serie of all the beautiful birds! and ypur header is suberb! Greetings Susanne :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige foto's weer hoor Greet, ach vogeltjes blijven leuk toch ? Geweldig die merel die denkt dat ze een specht is, kijk dat zijn dan toch weer de bijzondere fotootjes ;-) En ja het muisje is natuurlijk ook weer schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Greet,

    Wat een ontzettend mooie serie zeg. Vooral de foto van de winterkoning aan het water vind ik prachtig.
    Je zwartkop mannetje is trouwens een glanskopmees.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit zijn echt prachtige foto's. Wat een diversiteit aan vogels, en dan dat Woelmuisje. Top! Ik kan gewoon niet kiezen. Groet Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie serie Greet, vooral de foto's van de vogels bij het water vind ik erg mooi, en dan zeker de meer onbekende soorten zoals de zwartkopjes. ook het winterkoninkje springt eruit, en wat is dat woelmuisje leuk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie serie Greet.
    het was de moeite waart om te wachten in de hut.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Greet, wat een lekkere serie haarscherpe plaatjes toch weer! haha, moest wel lachen om de merel die denkt dat ie een specht en een winterkoninkje is ;-)
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Greet je hebt mij weer behoorlijk blij gemaakt met zo,n prachtige serie van zoveel verschillende soorten vogels gewoon Zalig om naar te kijken wat heb jij een speurneus voor de plekjes waar ze zitten !!!!
    Bedankt voor deze mooie show !!!
    grt,
    Annie ,
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet....

    Mooie blog...veel vogel gescoord, maar de laatste
    is toch mijn favoriet..hij scharrelt altijd in onze tuin en
    ik heb hem nog nooit vast kunnen leggen...
    prachtig zo bij het watertje, denk dat je wel weer genoten hebt...
    fraaie serie..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele mooie serie Greet ik heb ervan genoten lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet