Pagina's

vrijdag 9 maart 2012

Watervogels, Weidevogels en andere vogels in Blijdorp

Alleen bij de watervogels zou ik al een hele dag kunnen rondhangen.
Dieren die je anders met veel moeite te zien krijgt tref je daar aan.

Steltkluut


Andere Steltkluut


Paarse Strandloper


Kluut


(Uitsloof ) Kluut


Smient (man)


Zomertaling (man)


Wintertaling (man)


Kievit



Kievit close up.
Wanneer krijg je nu de kans een Kievit van zo dichtbij te fotograferen.



Veld Leeuwerik


Slobeend (man)


Slobeend (vrouw)


Bonte Strandloper


Lepelaar


Wat dit voor Eend is weet ik niet, misschien wel een kruising want in geen enkel boekje kunnen vinden.
Marco wist het, een Bahama Pijlstaart

Bahama Pijlstaart

Ook onbekend, toch weer vergeten een bordje te fotograferen.
Kuifhoenderkoet

Zilvermeeuwen


Eidereend (man)


Eidereend (vrouw)


Wapperende Bergeend


Close up wapperende Bergeend


Struisvogel, om precies te zijn een Darwin Nandoe


Gier


Gier


Ja, het is weer een lange blog geworden, fotograferen in Blijdorp levert altijd mooie foto`s op.
Ik kan dit soort blog`s natuurlijk wel in meerdere delen plaatsen maar dan moet ik weer vaker een blog plaatsen.
Ik kies daarom om het zo te doen.






25 opmerkingen:

  1. Alle foto's zijn gewoon uitstekend maar mijn voorkeur gaat uit naar de Eidereend.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Greet wat een serie. Die poten van de steltkluut, ongelooflijk er komt geen eind aan. Mooi de uitsloof kluut;)
    Wat zijn er toch veel verschillende soorten eenden en watervogels. Fijn als je ze van zo dichtbij te zien krijgt. Anders dan " in het wild", maar toch ook weer erg leuk.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet me daar zeker eens op gaan toeleggen.
    Prachtige foto's, zo gedetailleerd.
    Heel knap gedaan, ik heb met heel veel plezier en bewondering van je serie genoeten :)

    Groet,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's Greet, de meeste heb ik ook gezien of gefotografeerd, inderdaad heerlijk dat je er zo dichtbij kan komen
    Die bergeend is fantastisch, met de spatjes erom heen, hele mooie foto

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet,
    Het verbaast me echt dat al deze vogels in Blijdorp te zien zijn, wat een soorten!
    De steltkluut is echt geweldig, en ook de gewone kluten, ik heb ze nog nooit en het echt gezien, misschien toch maar eens naar Blijdorp dus?
    Met de onbekende eendjes kan ik je helaas niet helpen, kan alleen maar aangeven dat ze mooi zijn!
    De topper van je serie is voor mij nr 24, in een reeks van voornamelijk portretten, valt deze aktiefoto echt op, heel mooi moment te pakken en prachtige uitsnede gemaakt.
    Groetjes en fijn weekend!
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je echt een keer doen Loes, je kunt je daar lekker uitleven.
      Ik ga wel met je mee hà hà!
      Ik vind zelf foto 24 ook heel erg mooi.
      Fijn weekend,
      groetjes Greet Loes

      Verwijderen
  6. Helemaal GEWELDIG zoveel prachtige eenden en steltlopers bij elkaar,
    je foto's zijn weer super .....mijn complimentsen Greet.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Greet
    het zijn prachtige opnamens vooral die van die kluten zij super
    het was genieten.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maakt niet uit hoor Greet....
    Zulke foto vervelen echt niet en zeker niet als ze
    zo mooi scherp en gedetailleerd zijn als hier op jou blog...
    Super gedaan, knappe composities en erg veel soorten...
    Net als je zegt, je krijgt een Kieviet waarschijnlijk in het
    wild nooit zo close in beeld als dat je nu hebt...
    Ze zijn allemaal super, je mag wel een vaker naar Blijdorp gaan..

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet
    wat een assortiment aan vogels en eenden je hebt er een mooie serie van gemaakt.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet,
    Wat een fantastische reeks!! Echt geweldig om al jouw resultaten te zien en wat zijn ze mooi geworden!! Echt knap hoe mooi je al die vogels te pakken hebt. Zoals die kievit, veldleeuwerik, slobeend en die kapgier. Heel mooi van kleur en haarscherp.
    Vond het die dag erg leuk samen!!
    Maar ik zal je wel effe helpen met de namen hoor Greet,..haha..!! Want ik fotografeer nog steeds die naambordjes bij de verblijven, vandaar dat ik het weet.
    Foto 12 is een Veldleeuwerik
    Foto 17 en 18 is een Bahama Pijlstaart
    Foto 19 is een Kuifhoenderkoet
    Foto 25 is een Darwin Nandoe

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou Marco, ik ga het er meteen allemaal bijschrijven.
      Dank je wel, knap dat je ze allemaal bij naam weet!
      groetjes Greet

      Verwijderen
  11. Niks lang blog Greet, want dit is toch geweldig om te zien!!! Ik schoot wel enorm in de lach van je "uitsloof" Kluut whahahahahah.... heerlijk die titel.

    En ik zie aan de reactie van Marco hierboven dat hij gewoon ff alle namen van de eenden weet!!?!?!? Geweldig toch!

    En echt Greet, dit is weer een serie om van te dromen, werkelijk schitterend gewoon.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet,

    Via Marco nieuwsgierig geworden naar jou foto's uit Blijdorp. Wow is alles wat ik kan zeggen! wat een prachtige serie vogels, zit met genot te kijken naar de scherpte, kleuren en composities. Mijn complimenten en ik kom zeker terug

    groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Greet,

    Leuke serie, goeie kwaliteit.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet, er zullen mensen zijn die het maar niks vinden die
    dierentuinfoto's, maar jij laat zien dat je in een dierentuin
    echt een schitterende fotoserie kunt maken.
    Echt genieten, je hebt er prachtige foto's gemaakt en wat je zelf ook
    al zegt, in de natuur kun je dit soort foto's eigenlijk nooit maken.
    Ik heb er van genoten en een groot compliment voor je geweldige fotowerk!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Greet,

    Wederom weetje ons weer te vermaken met een fraaie serie (vogel)opnames vanuit Blijdorp. Het is inderdaad erg handig om de meeste vogels die je normaal in de natuur ook weleens ziet op deze manier heel mooi vast te leggen van een redelijk korte afstand. Wat me opvalt als je goed kijkt naar de natuur je veel vogels daar ook kunt tegenkomen, maar lang niet zo heel mooi op de foto kan zetten als in Blijdorp.

    Lekker serie om naar te kijken.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooie serie met lekker scherpe en gedetailleerde beelden!
    Die vliegende bergeend is heel mooi! Op maar weer eens naar Blijdorp, ik ben er al een hele tijd niet geweest.
    Groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie diverse serie! Voor mij is de struisvogelfoto de favoriet! Groetjes,miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Greet,

    Ideaal een dierentuin waar je dit soort vogels zo makkelijk kunt fotograferen.
    Het enige wat jammer is, zijn de ringen om de poten.
    Prachtige serie waarvoor je in het wild toch wel een aantal dagen uit moet trekken en dan heb je ze nog op 50 meter afstand.
    De 1ste en de laatste vind ik de allermooiste uit de hele serie.
    Twee schitterende foto's.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super serie weer klasse werk vooral de close-ups
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind die uitsloofkluut erg leuk. En die wapperende bergeend close up heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jij kan er wat van, zulke mooie scherpe beelden!
    Ook de kleuren zo lekker helder, mooi laag gekozen standpunten.
    Echt een super serie, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ja, gaaf is dat in Blijdorp, al die vogels dei je daar kan bekijken zonder tralies ervoor.
    we gaan er zeker nog een keer samen naar toe.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet