Pagina's

maandag 26 maart 2012

Dagje Hoge Veluwe

Op Maandag 19 Maart heb ik met Raymond  http://raym.deds.nl/   en Ben,  http://ben-vogelsenmeerindehoekschewaard.blogspot.com/
(die door fileleed wat later kwam) naar het boshutje geweest.


Meteen toen het park open was zijn we  naar het boshutje gegaan en al snel kwamen er Vogeltjes.
Ik kan ze natuurlijk soort bij soort plaatsen maar ik doe ze op volgorde  van maken.


Badderend Koolmeesje



Muisje


Boomklever



Boomklever



Boomklever.
Deze foto`s moest ik maken met een groot diafragma om nog wat sluitertijd over te houden.



Roodborstje



Vink (man)



Roodborstje



Eekhoorn.
De zon kwam een beetje tussen de bomen door schijnen met als resultaat......lichte plekken in de achtergrond....



...maar ik klaag niet hoor, ik ben blij met deze foto`s







De scherpte is hier niet optimaal maar ik vond de houding leuk genoeg voor een plaatsje in mijn blog.



Roodborstje moest even gapen.



Het zelfde Roodborstje maar nu een beetje in de zon.



Ook de Boomklever kwam in het zonnetje zitten.



Koolmees



De boomklever doet eindelijk zijn naam eer aan......op de boom.




en hier had ik stilletjes op gehoopt... een Kuifmeesje!
Ik heb er maar een goede foto van kunnen maken en weg was het Kuifmeesje.



Nog een keer het Roodborstje



en vind ik zelf, mijn mooiste Boomklever foto.


Ik loop weer lekker achter met bloggen, door het mooie weer ben ik veel op stap geweest en komt er weinig van foto`s uitzoeken en kleiner maken.
Dit is vast herkenbaar voor jullie!
Ik vind deze mooi weer periode echt een cadeautje,  Maart en dan twee hele mooie weken!
Dit hebben we alvast te pakken.

26 opmerkingen:

  1. Hai Greet,

    Wat een geluk dat het kuifmeesje net op een goed verlicht plekje ging zitten.
    Ook al heb je maar 1 foto kunnen maken, het is wel een voltreffer!
    De koolmeesfoto die net boven de kuifmees staat is ook zo mooi. Prachtig die glanzende kop.
    Jammer dat het eekhoorntje net niet in de zon zit, want dan glanst die vacht zo mooi.
    Maar ook zonder het zonnetje een plaatje.
    De rest van je foto's zijn ook zeer fraai.
    Lekker als je op zo'n plek net dat beetje extra licht hebt.
    Fantastische serie om te bekijken!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet...

    Daar wil ik deze zomer ook even gaan kijken...
    sta daar in de buurt met de caravan en ben toch niet zo mobiel
    dus lijkt me wel een leuke dagbesteding...
    Mooi gevarieerd aanbod ook..
    Prachtig het muisje, de vogels en het toetje vind ik toch wel het eekhoorntje...
    Prachtige opnames heb je ervan weten te maken..
    Super gedaan...mooie blog, prachtig verzorgde opnames...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar heb je dit nu weer allemal zo mooi kunnen maken,
    ze zijn stuk voor stuk PRACHTIG MOOI, ik dit bekijk je toch met veel plezier.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet, ook lekker in een hutje gezeten!
    Dit boshutje is toch echt fantastisch, ik moet er ook maar weer eens naar toe, want de kuifmeesje, oei, wat is die mooi, die wil ik ook!
    En dan ook nog het eekhoorntje zo mooi in beeld, smullen hoor.
    Interessant om te zien wat het zonlicht met de achtergrond doet, zonder zon is die veel rustiger, die foto's vind ik dan ook de fijnste om te zien.
    Jij vindt de laatste je mooiste boomklever, ik ga voor nr 16, daar heeft ie een mooi lichtje in het oogje, dat spreekt toch net meer.
    En achter lopen, veel op pad, veel foto's, ik weet er alles van!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet

    prachtige foto's, zo lekker dichtbij
    vooral die boomklever en eekhoorn vindt ik prachtig
    heb van Henk een routebeschrijving gekregen en ga er zeker binnenkort een keer kijken

    groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet
    wat een super foto's ze zijn weer erg mooi.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet, ja we kunnen helemaal los met dit mooie lenteweer.
    Er gebeurt nu ook zoveel in de natuur, het is eigenlijk aan alle
    kanten niet bij te benen,maar dat geeft niet, gewoon lekker genieten.
    En dat je genoten hebt in het boshutje kan ik heel goed begrijpen.
    Je Kuifmees is om van te smullen, o die zou ik graag eens zo vastleggen.
    Maar ook de Eekhoorn, het muisje en de andere vogels heb je fraai vastgelegd.
    Mooie serie en geniet maar lekker volop van de lente!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit is genieten en dat hebben jullie ook gedaan zo te zien en dan ook nog met zo,n serie thuis komen. wouwwww.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie serie, Greet, ziet er heel goed uit. Het eekhoorntje is mijn favoriet, maar het roodborstje met open snavel is ook super!
    Groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet,
    Een top dag in de hut. Fantastisch als het eekhoorntje zich laat zien, zeker als de zon nog even wil schijnen. De boomklever ook erg mooi, zeker nummer 16 met het lichtje in zijn oog. Dat mist de laatste en daardoor oogt hij somberder. Maar de kuifmees (met lichtje!) is super.
    Ik heb al een afspraak met Ghita binnenkort, hopelijk krijgen wij ook zo veel te zien.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een heel mooi plekje daar in die hut! En dat met Raym ;-) Daar heb ik al zo veel mooie foto's van gezien! Wat hebben jullie daar schitterende foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O Greet, wat is dit een mooie serie, mede door het bedekte licht waardoor je die mooie rustige achtergronden krijgt. Je hebt ook wel weer veel mooie vogels voor de lens gekregen en de eekhoorn vind ik helemaal super.
    Fantastische serie.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great perspective ... Great pictures! Congratulations on your talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie collectie Greet, vooral je Kuifmees mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,
    Je heb weer prachtige foto's kunnen maken bij de boshut, en er is weer van alles langs gekomen. Heb er weer van genoten die mooie foto's.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet,
    Puike serie!! Schitterend al deze verschillende soorten vogels.
    Vooral van dat roodborstje heb je hele mooie foto's, net als ook dat koolmeesje en dat prachtige kuifmeesje. Mooie kleuren met ook nog eens zeer fraaie achtergronden.
    En wat gaaf dat je dat eekhoorntje zo voor je lens hebt gekregen.
    Een mooie serie om trots op te zijn.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Volgens mij was Loes ook in dat zelfde hutje, jeetje wat mooi ook hier bij jou!
    Zulke mooie composities en dat Eekhoorntje wat heb je ook daar pracht beelden van weten te maken. Haha, ja lekker buiten van het weer genieten wat worden we verwend!

    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Greet,

    Prachtige opnamens.
    Lekker scherp en een mooie achtergrond! Top.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Greet,

    wat een fantastisch blog met schitterende vogels heb je geplaatst!! Ik vidn je foto's altijd al bijzonder mooi, en ook deze serie is weer een serie waar de foto's stuk voor stuk scherp, mooi van kleur en compo zijn.

    Dat je te weinig tijd hebt om foto's uit te zoeken herken ik wel, want ik heb nog heel veel vinken, roodborstjes (zelfs goudvinken) en meesjes van onze korte trip naar Otterlo in februari en die moet ik ook allemaal nog uitzoeken en verkleinen.

    Maar niettemin geniet ik ook als het even kan van dit mooie weer hoor, evenals deze schitterende foto's op de blogs. Echt een top serie Greet!

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog even een vraagje Greet:

    Hoe krijg jij die link onderin je blog met Follow by Email???

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Greet,

    Bekend plekje :-).
    En wat een bonte verzameling aan locale bewoners kwam voor de lens. Vooral de kuifmees vinden we een top foto met de softe achtergrond, echt een voltreffer.

    groetjes,
    De Reptons

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo je hebt toch wel weer de mazzel gehad dat bijna alle stamgasten er waren, op de Appelvink na. Boomklever opnames vind ik mooi geworden. Ik weet hoe lastig ze zijn om vast te leggen. Maar ook de Roodborst staat er zo mooi op. Dan ook nog de Eekhoorn...dit is gewoon genieten. Als kadootje kwam de Kuifmees ook nog even langs. Een lekkere voltreffer.

    Ik heb weer genoten van je waarnemingen uit de HV.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Greet,
    Ik loop ook achter, heb net ook mijn Veluweblog pas geplaatst.
    Jouw boshut foto's zijn nog erg goed hoor, volgende keer moet ik denk ik zorgen er rond het middaguur er te zijn, want dan is er nog een beetje licht.
    Prachtig dat kuifmeesje, je hebt maar 1 foto, maar wel een mooie.
    Leuk he, dat eekhoorntje.
    Heerlijke serie.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie serie! Vooral een aantal roodborsten spreken me erg aan door de kleur, het licht, de scherpte en de compositie. Top.
    Groetjes,Mirnda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Greet
    Wat een mooie serie vogeltjes heb je weer te pakken
    dat gapende Roodborstje super en het Eekhoorntje
    pracht serie
    Fijn weekend hé
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Greet, prachtige fotos van de vogels. Heel bijzonder zijn de kuifmees en eekhoorn. Supermooi en scherp.
    Groetjes,
    Auke

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet