Pagina's

zondag 6 februari 2011

Zwanen en meer

Vòrig weekend even naar de vijver gelopen om een paar foto`s te maken in het late zonnetje.
Naast een heleboel eenden en meerkoeten zaten er ook twee zwanen en een muskuseend.
Ik snap niet dat deze foto nog redelijk scherp is geworden, de zwaan zat zich lekker uit te schudden.
Heb ik wat van je aan?
Deze zwaan heeft een rare bult onder de snavel.
De zon is weg en meteen ook het warme kleurtje.
Muskuseend.
Deze zit al jaren s`winters bij de eenden plek wachtend op een stukkie brood.
In het uurtje dat ik daar was kwamen verschillende mensen oud brood brengen en deze is er dan als de kippen bij.
Maandag weer op de pedalen naar het AWD.
Ik wilde bij de schuilhut even wat gaan eten en drinken en dan naar het vinkenveld gaan maar daar is niets van gekomen.
Het was gezellig druk bij de schuilhut, Ghita was er en Roeselien.
Ook Djurre (een zoomer) en nog andere fotografen.
Ik ben daar een tijdje gebleven en de zelfde weg terug gegaan. 
In het Rechte Schusterkanaal zat een grote groep wilde zwanen.
Dit vond ik een grappig gezicht, drie roomsoesjes met spiegeling. 
Niet iedereen sliep.
Een eindje verder stond dit spitsertje.
Bij de schuilhut trof ik dit tafereel hà,hà, daar mòest ik een foto van maken.
Het lijkt of de vos veel dichterbij staat dan in werkelijkheid het geval was, er is vertekining door de telelens.
Wèèr zwanen!!!........Rugzakzwanen?
De vos ging gewoon water drinken maar de zwanen waren daar niet echt blij mee.
Jong vosje.
Ook mevrouw (rugzak) merel kwam kijken of er iets te eten was.
Staartje staat er niet helemaal op maar de rest is mooi.
Gelukkig, toch nog een met staart en al.
Op de terugweg  nog even gestopt bij de wilde zwanen.
Tot slot nog een paar schapen.
Dit was het weer voor vandaag.

Voor mijn volgende blog heb ik foto`s gemaakt met de macrolens, tot over een paar dagen.
Groets Greet

31 opmerkingen:

  1. Hoi Greet,
    Wat een prachtige foto vind ik de tweede van de zwaan, waar de randen hem net aansnijden. Die druppels en dan die doordringende blik. Super.
    Ook de vos natuurlijk en de soesjes! Heel goed gezien. Het zal wel gezellig geweest zijn bij de schuilhut? Ben nieuwsgierig naar je macroopnames.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch mooie foto's Greet. Ik geniet er iedere keer weer volop van.
    Prachtige kleuren! De slapende zwanen zijn in deze mooie serie het allermooist.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Greet,

    Ik ben al 4 dagen ziek, maar wil wel op je geweldige serie reageren. Wat een prachtig beeldverhaal. De bovenste zwaan is fantatstisch, mede door het strijklicht. Het jonge vosje is erg aandoenlijk en de ogen zijn bijzonder scherp en heel beeldend.
    De foto met die twee mannen suggereert of het vosje wil zeggen: "zo die 2 heb ik een flinke dreun verkocht".
    Héél goed allemaal; genieten!

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Greet

    Geweldig hoor...stuk voor stuk erg mooi, de zwanen zijn echt TOP, zo ook de vos bij de zwanen dat is een uitstekende opname.
    Ik bekijk je foto's weer met plezier !

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet
    Wat een mooie sirie heb je weer gemaakt.
    Vooral die rugtas vos samen met die zwanen in het kanaal.
    Geweldige groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet,
    Zo te zien heb je aardig lopen genieten van je wandeling. Prachtige beelden van al dat moois daar. Fijn dat ik weer kan meegenieten, Top!!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Greet
    Wat een geweldig mooie serie weer
    de Zwanen helemaal TOP en natuurlijk het Vosje en de Merel prachtig echt genieten
    en wat een heerlijk gebied daar
    Fijne dag hé Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Greet,

    Het investeren in het uitproberen begint zich steeds meer uit te betalen.
    Mooi gedaan.
    Als er 1 dier makkelijk in de close-up te krijgen (behalve de waterspreeuw) is het wel een knobbelzwaan.
    Maar ik zie niet vaak van zulke mooie close-ups.
    Prachtige details en scherptediepte.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's. Ik was er ook vorige week maandag in de AWD ... jammer dat we elkaar gemist hebben, maar misschien hebben we elkaar ook wel gezien, maar niet als zodanig herkend :-)

    Fijne dag.
    Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Love the photos with the swan!!! SO SO SO GORGEOUS! AMAZING!!!

    Let me invite to view my space http://tiagophotografy.blogspot.com/ , hope you like my work, and somehow my work can inspire you.
    Hugs from Portugal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo echt wel scherp je zwaan opnames!
    De druppels zijn de tellen, en ook zijn ze heel mooi belicht! Klasse gedaan, ook je andere beelden zien er weer super uit, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt een mooie buurt vijver, met prachtige vogels. De zwaan heb je er prachtig op gekregen. De druppels zijn zo mooi om te zien.

    Wat zal je het even gezellig gehad hebben in de AWD. En met een prachtige foto thuis gekomen. Wat een goed idee om dat een keer te doen, super gezien.

    Je hebt weer een heerlijk fiets tochtjes gehad en met prachtige foto's thuis gekomen.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Greet,

    wat een mooie serie - de zwaan met de druppels of de drie slapenden zwanen of ... nou alle fotos zijn echt prachtig.

    Groetjes Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtige serie Greet.
    Het moment van de 2 zwanen en de vos is geweldig.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Greet,
    Weer een mooie serie hoor.
    Dat was wel genieten zeg.....
    Mooie opname`s .
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet,
    Ik ben erg onder de indruk van je zwanenfoto's. Echt helemaal geweldig. Die druppels!

    Vind je het goed als ik je bij mijn 'natuur en fotografie' onderdeel zet, zodat iedereen van je foto's kan meegenieten?

    Enne ... tja ik durf het bijna niet te vragen, maar mag ik misschien foto nummer twee van de zwaan in mijn blog gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk weer even met je meegewandeld greet.
    Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Greet
    Wat een mooie log weer..Prachtige foto's.
    En de rugtaszwanen met vos..Ja dat vind ik een supermoment! Maar ook de heren op de grond..Je moet er wat voor over hebben hé.
    De roomsoejes zijn ook heel leuk..Blijft mooi die zwanen.

    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend, die druppels op en rond die zwanen geven de foto's net even wat extra's

    Groetjes
    Andre

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Greet, Soms hoef je niet ver weg om mooie foto's te maken, het park met vijver in de buurt bied genoeg. Maar je foto van de vos met de liggende fotografen vind ik toch echt hilarisch ! Wat een leuk beeld. Goed gezien.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je werd even in het zonnetje gezet goor Gerreke
    en terecht, je zet hier weer een heel mooie serie nee...prachtige zwanen foto, altijd leuk om te doen, zo'n sierlijke vogel...
    maar ook het vosje is mijn favoriet en nu vind ik het leuk dat je de gekke fotografen er even bij op hebt gezet, wat we al niet doen voor een goede foto hè...
    complimenten hoor...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Greet.
    wat een geweldige serie foto's heb je daar weer gemaakt, maar dat kan je wel zien aan al die reacties. geweldig mooi!!
    Moet wel lachen om de foto van de vos waar ze voor op de grond kruipen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Via Gerreke kom ik op je blog en ik ben zeer onder de indruk van je prachtige foto's.
    Wat knap dat je dit kunt.

    Groeten
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Greet,
    Je hebt een prachtige serie neergezet zeg!! Echt geweldig!! Vooral je zwanenfoto's vind ik echt Super!! Ook het portret van die vos is helemaal Top!! Echt een genot om naar te kijken!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterende foto's van de zwanen. De drie soesjes vind ik het leukst, dat zijn zo van die bijzondere momenten. Als je iets te lang wacht met klikken, is het moment voorbij.
    Die mannen op de grond komen me bekend voor, zag ze liggen bij de waterspreeuw. Lachen! met het passerende vosje
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hoi Geet het zijn weer prachtige foto`s ja de zwanen zijn mooi maar ik ga voor de vosjes super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. 9Hoi Greet,
    Mijn late reactie wordt afgestraft, alles is al gezegd en geschreven, dus ik kan alleen maar in herhaling vallen...
    De zwanenclose ups zijn schitterend, en de roomsoesjes zo mooi gezien en benoemd, enig!
    Wat een mazzel om vos én zwanen zo bij elkaar te zien, geweldig!
    Ja, zo kan ik nog wel even doorgaan, je hebt gewoon weer een prachtserie neergezet, dikke complimenten
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi greet
    Wat een supermooie serrie heb je gemaakt
    Mooi met het vosje
    Groet rini

    BeantwoordenVerwijderen
  29. mooie close up's van die zwanen en inderdaad een leuke vertekening met die vos
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een hele mooie serie Greet.
    Prachtig ook de close-ups van de zwanen met de waterdruppeltjes op hun kop.

    Groetjes Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi Greet,
    eindelijk heb ik even rust en tijd gevonden om te reageren. Wat een mooie foto's. Die knobbelzwanen met de waterdruppels vind ik echt super. Maar ook de merel heb je erg mooi erop. Het vossen portret is prachtig (dat was bij de hut, toen ik er ook was) en dan die drinkende vos en de zwanen, gave foto, ik was net te laat voor dat momentje, maar jij hebt het er mooi op.
    De wlide zwanen die bijna een hartje vormen vind ik misschien wel de allermooiste uit deze heerlijke serie.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet