Pagina's

vrijdag 11 oktober 2013

Hoge Veluwe

Van 16 tot 21 september was ik in een huisje  in Garderen, dicht bij een ingang van nationaal park Hoge Veluwe.
Helaas hadden we niet echt mooi weer en de bronst van de Edelherten was laat dit jaar.
Toch heb ik mij prima vermaakt, kicken is dat, elke dag naar de Wildbaan zonder eerst een heleboel te moeten regelen en een eind met de auto te rijden.

Ik zal niet zo heel veel "bronst"  foto` s vanaf  de Wildbaan  plaatsen, er zijn er al zoveel op het net verschenen.




Soms kijken de Herten verbaasd naar de rij mensen.


We zijn ook een paar keer naar een andere plek geweest.
Op Woensdag hadden we na een hele middag regen s` avonds wat zon.
Je hebt daar tegenlicht en de Herten stonden vrij ver weg maar toch vind ik dit mooie foto` s.


Zo mooi hoe het licht valt op het lange gras.


Meetrekken is niet helemaal gelukt maar toch vind ik dit mooi.


De dames trekken een sprintje.








De foto` s vanaf deze plek zou ik allemaal wel groot aan de muur willen hangen



Big Boss



Ook een paar keer in een hutje gezeten.
Pimpelmeesje.

Boomklever

Foto is niet gedraaid, ik vond dit wel grappig





Boomkruiper



Boomkruiper



Eekhoorn



Eekhoorn



Muisje



Kiekeboe.


Vink.



Ook nog even met de macrolens op stap geweest.
Nachtvlinder



Wespspin (of Tijgerspin)



Met de macrolens een paar landschaps foto` s gemaakt.




En dit was het weer voor vandaag.
In een volgend blogje de rest van de foto` s die ik maakte in het wildpark in Duitsland.

Iedereen een heel fijn weekend met hopelijk beter weer dan vandaag,

Groetjes Greet

23 opmerkingen:

  1. Hoi Greet,
    Mooie serie van de Veluwe, en leuke foto's van die andere plek, prachtig als het licht meewerkt.
    En het hutje, ja dat blijft top, vooral het eekhoorntje. Jammer dat het daar vaak zo donker is, maar volgens mij heb jij daar geen last van met jouw camera, jouw foto's zijn top.
    Fijn weekend (hopelijk valt alle regen vandaag, dan is het weekend weer droog)
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook last van het donker hoor Ghita, heb flink moeten sleutelen in Lightroom.
      Hoge ISO, lange sluitertijden en groot diafragma zijn niet bevorderlijk voor scherpe foto` s, ook niet met mijn camera en lens.
      Ik hoop voor jou op een droog weekend.

      Verwijderen
  2. Hallo Greet

    Uitstekende opnames vanaf de Hoge Veluwe....je herten foto's vind ik echt super goed,
    even wat andere opnames dan we meestal voorbij zien komen.....ook de eekhoorntjes vind ik erg mooi gefotografeerd.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zien er weer leuk uit hoor, jammer dat je inderdaad geen lekker weer had die week, maar je foto's zijn super, vooral de eekhoorntjes zijn mijn favoriet, maarja dat is geen geheim he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je laat hier een hele mooie serie foto's zien Greet. Foto 4 springt er voor mij echt uit, zo mooi met dat licht en eigenlijk on-Nederlands. Het kan net zo goed Afrika zijn of zo. Ook de Eekhoorn vind ik er heel mooi op staan. En landschapsfoto's met je macrolens? Ik had het nog niet verzonnen maar die van jou vind ik heel geslaagd. Kortom, top blogje! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie serie Greet, vooral de eekhoorns vind ik prachtig.
    gr. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige serie foto's, Greet. Vooral de vogels, muis en eekhoorn. Ik zat ook meteen te kijken of de boomkleverfoto's gespiegeld waren, maar nee hoor. Leuk!
    Landschap#2 vind ik door de stammetjes op de voorgrond het best gelukt.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een heerlijke serie Greet ik zou niet weten welke ik nou de mooiste zou moeten noemen zonder de andere tekort te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Greet,
    Dat is even slim, eenhuisje naast de veluwe waar de herten rondscharrelen. De foto's die je hebt gemaakt met het tegenlicht vind ik er sfeervol, warme kleuren.
    Je hebt echt actie in je foto's gelegd door het meetrekken. Die zijn juist wel mooi! Vooral het mannetje met de stoom uit de neus en dan de hinde's met de bewegingsonscherpte, je geeft heel goed weer wat daar afspeelde, geweldig!

    Maar dat lieve kleine eekhoorntje en muisje, super!

    De vogels staan er ook goed op. Het is daar erg mooi. Met een macro lens kan je inderdaad gewoon fotograferen. Het landschap is alleen niet zo weids. Goede oefening om te roeien met de riemen die je hebt.

    Fijn weekeinde,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pracht foto's van het wild zo in het avondlicht, vooral met die wolk adem! De boomklever en kruiper zijn loei scherp en de eekhoorn en het muisje zijn van een hoog snoezigheidsgehalte. Landschap met een macrolens, moet kunnen! Jij laat het zien ;-) Lekkere blog vol afwisseling.
    groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet,
    In deze serie toon je verrassende foto's, zo heel anders dan ik van je gewend ben. Jij zit er meestal 'bovenop' maar nu zie ik prachtige wildfoto's op afstand, zó veel mooier dan al die wildbaanfoto's. Nr 3 en 4 zijn echt schitterend, en de meetrekker vind ik toch ook helemaal niet verkeerd, ik had hem graag zo gemaakt.
    De stoere man va foto 10 springt er ook uit, al is die ook wildbaan :-) ( de eerste twee wildbaanfoto's missen de scherpte en helderheid die ik van jou gewend ben? )
    Landschapfoto's zie ik niet vaak bij je, maar zelfs met macrolens zijn ze uitstekend.
    Van het vogelhutje ga ik voor de boomklever!

    Groeten en fijn weekend
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De veluwe vind ik ook prachtig! Hoewel ik er nooit zo veel dieren zie. Ik vind de foto"s prachtig! De herten staan er prachtig op en ook de vogels en het eekhoorntje!

    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet, wat een mooie en diverse serie. Foto 3 en 4 zijn echt heel erg mooi vind ik. De boomklevers zijn dan ook nog eens heel leuk en erg goed gelukt. Het muisje vind ik prachtig, dat zou ik ook graag wel eens willen fotograferen. Lekker dat je nu zo zonder gedoe op pad kon, dat is ook wel eens fijn.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldige serie Greet. Vooral de foto's van de herten bij het riet zijn geweldig mooi. Heel wat natuurlijker dan de foto's bij de wildbaan, al zijn die ook mooi. De foto's van de eekhoorn vind ik ook super.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto's heb je gemaakt op die andere plek Greet. Prachtig de herten in hun omgeving in het hoge gras. Heel mooi vind ik de foto die je hebt meegetrokken. Het hutje blijft trekken en is ook een heerlijk plekje. Dat blijkt wel weer.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Greet,
    Op de Wildbaan werkte het weer niet echt mee op die woensdag. Mijn foto's zijn niet geworden wat ik vooraf had gehoopt. De foto's op de vlakte die je later op die dag gemaakt hebt spreken ook mij aan, ze ademen een mooie serene sfeer. Ook de foto's 16 t/m 18 (eekhoorn en muis) zijn heel mooi geworden. Je hebt duidelijk een geslaagde week gehad.
    Prettig weekend, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Greet, ik heb genoten van je foto's, wat een sfeervolle beelden heb je kunnen maken van die herten! Geweldig mooi zo. Ook de rest van je serie is weer zeer de moeite waard. H groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige hertenopnames heb je gemaakt Greet, pakt goed uit dat je meer van de omgeving erbij laat zien.
    Het muisje en en natuurlijk de eekhoorn zijn ook favorieten uit deze blog.
    Je hebt je weekje Veluwe goed benut.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie serie en wat een variatie. Prachtige foto van de eekhoorn en ook erg leuk het muisje. Mooi ook dat warme licht in het hoge gras.
    Herten natuurlijk ook bijzonder mooi, maar ook de landschapsfoto's met de macrolens vind ik bijzonder geslaagd.
    Heb genoten van al dit moois.
    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Greet,

    Lekker om eens bronstfoto's te zien van een andere plek. Er zitten een paar prachtige platen tussen hoor. Het meetrekken is toch wel aardig gelukt hoor. Het hert zou inderdaad iets scherper kunnen, maar nu zie je wel de actie goed terug. Blijft lastig.
    Mooie foto's ook uit het hutje.
    De foto van de spin is helemaal super. Wat een dreiging gaat daarvan uit. Heel mooi gefotografeerd.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Greet,

    prachtige foto's laat je zien en ik ben wel blij dat je andere foto's van de edelherten plaatst dan alleen de bronst.
    Ook nog een heel mooi Pimpelmeesje maar het ik ben wel jaloers op je eekhoorntje. Die staat nog steeds
    hoog op mijn lijstje om een keer zelf te zien en vast te leggen.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige fotos weer. De herten staan er goed op maar als vogelaar springt voor mij de tweede foto van de boomkruiper eruit. Dat kleine wat onopvallende vogeltje is lastig goed op de foto te krijgen. Ook dat is jou goed gelukt.
    Kortom een mooie blog.

    groet,

    pwter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie uitgebreide serie...
    de "niet"wildbaan foto die zijn mooi, kan me voorstellen
    dat je die aan de wand zou willen maken...
    ik vind de foto's erg mooi, ook de hut foto's...
    ben er ook geweest, eekhoorntje liet zich niet zien
    net als veel andere vogels..het was er stil toen wij er waren....

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet