Pagina's

zondag 27 oktober 2013

Dagje Blijdorp deel twee

Na de Weidevogels kwamen we langs de Krokodillen.



Indrukwekkend zo` n grote bijtebek.



Nog een beetje dichterbij.
Bij dit dier hoef je geen snelle sluitertijd te kiezen, er zat geen beweging in.



Zijaanzicht van een andere Krokodil.



De Hyena` s hadden ook net eten gekregen.




En de Gieren hadden een stuk Paard om af te kluiven.









Tja...het is hun natuur...




Blijdorp heeft een leuke Vlindertuin, met mijn 100-400 wat Vlinders vast kunnen leggen.




Toch maar snel weer naar buiten, die vochtige warmte houdt een mens niet lang vol.




Kuifhoenderkoet (dank je wel Marco).


Met Prairiehondjes alleen al kan ik wel een blog vullen maar dat ga ik niet doen.
 Hier vind ik het pluisje een mooie bonus.



Zegt de een tegen de ander "waarom wil je dan geen gezin stichten"...



...Ja, nu is ze een ander gaan zoeken.



Nou vooruit, deze mag ook nog in het blogje.



IJsberen Olinka en Eric waren het niet met elkaar eens.



Door het glas.
Vicks speelt met een lapje
Vicks gaat binnenkort verhuizen naar een dierentuin in Frankrijk



Wasbeertje



Zeeleeuw kluift op een vin.



Olifantje Nhi-Linh is hier een week oud.
We moesten haar binnen fotograferen want de Olifanten hadden ook net eten gekregen.



Terwijl de grote Olifanten aan het eten waren lag ze helemaal onder het stro.
Gelukkig ging ze ook nog even staan




Neushoorntje Zwatra.
Hier is ze 9 maanden oud (geboren op 03-11-2012)



Zwatra.



Moeder Namaste. 
Zwatra is haar vijfde jong (vier mannetjes en nu een vrouwtje).

Toch weer een lang blog geworden, ik had ook zoveel foto` s gemaakt, dit is nog maar een selectie.
Velen vinden dierentuin fotografie maar niks maar ik vind het leuk.








7 opmerkingen:

  1. Dit is genieten hoor Greet!!
    Geweldig die verschillende dieren. Je hebt ze zeer fraai weten te fotograferen. Mooi die gieren en ook die vlinder staat er keurig op.
    Grappig ook dat jonge olifantje zo in het hooi.
    Foto 10 is overigens een Kuifhoenderkoet.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer allemaal prachtige foto's! De eerste twee van de Prairiehondjes vind ik echt geweldig!
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je het gesplitst hebt in 2 delen. Kijkt lekker weg.
    foto 6, 11, 19 en 20 springen er voor mij uit. Dat pluisje...wereldfoto!
    Maar het zijn allemaal geweldige foto's TOP.
    groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet,
    Mooi dat de eerste operatie goed is verlopen. Ook al is het een cliché, er zal een wereld voor je opengaan. Dierentuinen kunnen heel veel te bieden hebben. Als je er op rustige momenten bent kan je op je gemak fotograferen.Jjij hebt in ieder geval een heleboel mooi opnamen kunnen maken, waarbij ik vooral de krokodillenbek, het jonge olifantje en het neushoorntje bijzonder vind. Mooi om dit allemaal rustig te kunnen bekijken.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet...

    Ik ga ook af en toe naar de Dierentuin hoor, weet je in ieder geval zeker
    dat je met foto's thuis komt..
    Mooie serie, de prairie hondjes vind ik leuk...
    maar ook de foto's van krokie, die in Emmen licht altijd maar stil en zit geen beweging in
    ik ga ook nog even bij de 2de blog kijken...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die met het pluisje is top!!
    de rest ook hoor, maar die met het pluisje valt gewoon extra op.

    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Diergaarde Blijdorp, altijd leuk voor een heleboel foto's ;-) zitten hele gave tussen Greet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet