Pagina's

maandag 27 december 2010

Tweede kerstdag

Ja het zonnetje scheen weer en tijd om ver weg te gaan ontbrak toch nog even naar het park.
Foto`s van eerste kerstdag heb ik net geplaatst en deze lijken wel wat op de foto`s in dit blog maar ik vond ze zelf te mooi om af te zien van dit blog.
Bovendien heb ik gisteren een Keep op de foto kunnen zetten.
Ik ben nu eerst naar de plek met bomen en struiken gegaan en daarna naar het wak.
Vinkje was weer van de partij, nu lekker met een snaveltje vol pinda`s.
Merel dame.
Weer een apart vogeltje (of gewoon een vinkje) en op de achtergrond zie je al vaag de Keep.
Keep 

Jammer dat de keep steeds achter het pindanetje ging, gelukkig is hier toch nog wat te zien van de zijkant. 
Zebra-lucht.
Ik zal een geheimpje verklappen en dan moet je niet gaan denken dat al mijn foto`s gemanipuleerd zij want dit is de eerste keer dat ik zoiets doe.
De meeuw stond op de verkeerde plek  in beeld daarom heb ik hem geselecteerd gecopieërd en op een ander foto geplakt.
Ik vind het nogal knap van mezelf maar ben benieuwd naar jullie mening.
Bij de ringvaart zaten nog steeds meeuwen en meerkoeten maar de indische gans (vorig blog) was verdwenen.
S`morgens toen ik hier liep met mijn hond was er groot tumult, brandweer, politie, ambulance.
Er was een hondje op het ijs gegaan (achter de vogels aan) en het baasje was er achteraan gegaan om het hondje te redden.
Achteraf hoorde ik dat het een goede kennis van mij was en gelukkig hebben het hondje en het baasje buiten de schrik niks overgehouden van deze kerst-winter-zwempartij.
Zò goed om te horen hoeveel mensen dan bereidt zijn te helpen, iedereen kwam aan met dekens.
Dit is ook een manier om van een meeuw op de verkeerde plek in beeld toch nog een aardige foto te maken.
Meeuw in de sneeuw, ja als er kruimeltjes liggen durft de meeuw best dicht bij de fotograaf te komen die daar zat.
Toch wel kouwe pootjes?
De rode weerschijn is de weerspiegeling van een huis langs de kant, ik vond het effect wel grappig.

Dit was de laatste Kerst foto, foto`s van eerste Kerstdag staan hieronder in een apart blog, niet vergeten daar ook even te kijken.
Vandaag is het behoorlijk aan het dooien, goed voor de dieren en natuurlijk ook voor ons mensen.
De gladde wegen gaan op den duur toch wel vervelen.
Voor Donderdag heb ik iemand lief aangekeken en die neemt mij mee naar de AWD.
Het is geen fotograaf en misschien laat ik de camera een keertje thuis want als iemand niet fotografeerd is het niet leuk als ik dat wel doe maar ik kan mij al helemaal verheugen op even lekker lopen daar.
Groetjes weer en bedankt voor de leuke reactie`s steeds.
Greet

17 opmerkingen:

  1. Hai Greet,

    Komt er vandaag ook nog een blog voor 3de kerstdag ;-)

    Veel plezier donderdag in de AWD. Ik zou wel de camera meenemen en gewoon langs je schouder laten hangen.
    Je zal altijd zien dat je net iets heel bijzonders tegenkomt. Twee ijsvogels op een stok bv.
    Oei, wat zal je dan pissig zijn.......
    Het is mij 1 keer overkomen toen ik met kennissen een stukje over de Veluwe liep, loopt er pardoes een das over het pad *^&%$#@$^%$&

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet
    een hele mooie sirie heb je gemaakt.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Greet

    Ze staan er weer allemaal prachtig op.
    Niet vertellen dat je de foto gemanipuleerd had, ik had het toch niet gezien.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Greet ,
    Leuke serie hoor.
    Mooie opname`s.
    de geshopte meeuw is prima gelukt.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "t zijn weer prima opnames Greet

    jij naar de AWD zonder camera....nou dat geloof ik niet hoor, dat zal je vast niet bevallen...hahaha.

    Groetjes en zonder camera ook veel plezier gewenst.

    Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's greet! Met name de keep en de reiger vind ik de mooiste! Goed gedaan!
    as donderdag ga ik weer met mijn oom op pad en misschien wel weer naar de AWD dus misschien komen we elkaar eens tegen! In ieder geval veel plezier!

    Gr. Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet,

    Heel bijzonder die Keep, en zo mooi genomen. Shakespeare zei het al: "to keep or not to keep, that's the question". Weet je waar je ook geweldig mooie vogelfoto's kunt maken? Lauwersmeer en dan de kant van de Ezumakeeg. Eind januari ga ik weer een weekje ganzen spotten. Ze zitten er met z'n tienduizenden en vorig jaar was het apart (heb ik op het blog staan). Tussen de vele canadese ganzen, zat een roodhals gans.
    Macha-Morrigan is trouwens niet de soort. Macha-Morrigan is een proto-Keltische godin/vorstin. Haar symbool is de Raaf of Kauw; vandaar...

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet, wat was het heerlijk he, de Kerstdagen. Ik ben zelf op Kerst 2 ook nog op pad geweest. Jouw foto's zijn prachtig, leuk al die vogels, en wat gaaf dat je de Keep hebt, die heb ik nog nooit gezien.

    Enne, donderdag wel je camera meenemen hoor, je krijgt spijt als je het niet doet en je ziet ineens een ree of een ijsvogel (dat laatse is mij vorige week op mijn werk overkomen, ik overwoog een camera mee te nemen vanwege de vele sneeuw overal, maar dacht..lastig...laat maar. Zat er vlak bij het raam op een tak...een ijsvogel. Sindsdien zit de camera in mijn tas van mijn werk, maar de ijsvogel is niet meer gekomen.)

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet,
    Je hebt je kerstdagen goed besteed, allemaal weer lekkere plaatjes!
    Die Keep vind ik super! Die heb ik sowieso nog nooit gezien, maar jij hebt hem érg mooi op de foto.
    Manipuleren kun jij erg goed zeg! Als je niks gezegd had, dan had ik het niet gezien.
    Tot slot, ook mijn advies is: Camera mee donderdag!
    Veel plezier en groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Greet,
    Mooie foto's heb je van de vogels genomen.
    De keep staat er helemaal prachtig op. Leuk he, zo'n nieuwe soort te zien. Ik had hem een paar weken geleden in de tuin en herkende hem plotseling. Nu zie ik hem steeds.
    De meeuw heb je heel knap gekopieerd en verplaatst. Je ziet het niet, alleen twijfel ik of de verhoudingen kloppen. Dat is altijd het moeilijkst in zo'n geval.
    Mooie serie Greet.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt je vogels er weer prachtig op gekegen. Altijd jammer dat ze niet gaan zitten zoals jij graag wilt. Maar deze zijn goed zichtbaar. Het shoppen heb je goed gedaan, je ziet er niets van.
    En camera wel mee nemen. Dat iets minder actief, maar straks kom je de foto van het jaar tegen..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heb je heel mooi gedaan, echt niets van te zien maar je bent zo eerlijk om het zelf te zeggen. Mijn complimenten, ook je andere opnames zijn weer erg mooi geworden. Gewoon camera meenemen en genieten donderdag je weet maar nooit. Veel plezier alvast, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Greet,

    Tja het is een mooie tijd om te wandelen en foto's te maken in de natuur!
    Leuk om weer even mee te kijken.
    Groet,
    Peter en janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke verzameling vogels heb je weer bij elkaar gefotografeerd. Erg leuk serie! En zoals iedereen al zei: wel de camera meenemen, want er is altijd wel iets wat toch echt op de foto moet! Vraag je de medewandelaar(ster) gewoon of hij/zij niet even wil rusten.... of even genietend rondkijken .... of misschien zin heeft om een stukje (alleen) te gaan joggen.... veel plezier in elk geval.
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,
    Via zoom kwam ik op je blog. Leuk dat je ook een keep in de tuin had, toevallig ik ook, zie mijn blog als je het leuk vindt: http://www.dithoudtmijbezig.nl
    Je foto's spreken me aan, prachtig!
    groetjes,
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Greet,

    heel mooie fotos - een Keep heb ik nog nooit gezien.

    Groetjes Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gewoon je camera meenemen greet
    Fijne jaarwisseling alvast en de beste wensen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet