Pagina's

zondag 3 oktober 2010

Nog wat herten in de AWD, ik krijg er nog niet genoeg van.

Vrijdag 1 Oktober, het was mooi weer dus ik kon het niet laten om nog even naar de herten te gaan.
Het burlen heb ik gehoord en gezien maar tussen de bomen, ik heb er geen foto van kunnen maken.
Kijk maar even mee wat ik allemaal heb gezien.
Al snel zag ik op het pad dit dode muisje liggen, geflankeerd door mooie herfst blaadjes.
Kijk vooral naar de kleine handjes (pootjes).
De op het plekje waar ik  al vaker de vliegenzwam (amantia muscaria) had zien staan stond  dit ene exemplaar, beetje aangevreten door slakken.
Wat voor zwammetjes dit zijn weet ik niet.
Dit hert kwam ik onderweg tegen.
De vrouwtjes die bij hem waren liepen de andere kant op, snel er achteraan!

De vlaamse gaai is niet scherp maar ik vind het zò leuk hoe hij zit te kijken.

Bij de plek waar de bronst plaatsvindt lagen veel herten met grote geweien te rusten, vast de halve nacht in de weer geweest.

Zal ik gaan liggen...of niet?

Ik zie je wel hoor!

Persoonlijk vind ik dit wel een eg mooie houding om een hert te fotograferen, dat lukt niet altijd, soms kun je niet om hem heen maar deze lag zò rustig, ik kon hem van alle kanten vastleggen.



Close upje.

Even tussen de takken door gluren naar al die fotografen.

Close up

Het uplaoden van foto`s gaat zò enorm traag, ik had nog meer foto`s maar ik stop er mee.
Misschien probeer ik later de rest te plaatsen maar zò werkt het niet, èèn foto uploaden duurt soms een half uur.
Ik weet niet of anderen hier ook last van hebben?
Het kader voor het uploaden is veranderd en sinds die tijd heb ik hier last van.
Ik heb mijn foto`s al kleiner gemaakt maar dat helpt ook niet, zò is het echt niet leuk.

Iedereen bedankt voor het plaatsen van een reactie,
Groetjes Greet




10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Greet,
    Nee, van deze uploadproblemen heb ik geen last, dat ligt dan misschien aan de nieuwere versie waar jij mee werkt? ( die waar je die mooie grote foto's mee krijgt, die ik dus jammer genoeg niet heb)
    Nou heb ik donderdag voor het laatst ge-upload, het zou dus kunnen dat het hier nu ook mis gaat?
    Ik hoop vanavond wat te doen, dus dan merk ik het wel. Eerst straks met jou naar de AWD!
    Deze foto's zijn weer prachtig! Grappig, het is net of ik naar die van mezelf zit te kijken want gisteren heb ik ook zulke close ups van de herten gemaakt, ze blijven zo rustig liggen, echt ongelooflijk.
    Die gaai is ook gaaf, want die krijg je niet zo gemakkelijk op de foto.
    Ben benieuwd wat we vandaag weer zien, ik heb er zin in!
    Tot zo,
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima serie Greet, iedere keer weer mooie opnames vanuit die prachtige AWD.
    ik blijf nogsteeds van genieten van zulke fraaie platen.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto' weer Greet, heerlijk die close ups. Ik kan niet wachten om ze zelf een keertje te kunnen fotograferen. Nu maar hopen dat ik niet verdwaal, het lijkt me een inmens groot gebied haha.
    Fijne dag,
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er weer een prachtige serie van gemaakt. Het is er ook prachtig. Sommige blijven inderdaad liggen maar er is er één die het echt even niet leuk meer vondt zondag. Ik heb weer genoten, ook van je foto's maar ook van het maken ervan. Veel plezier vandaag met Loes, jullie zullen met prachtfoto's thuis komen. Ik heb geen last met uppen.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet,
    wat een mooie foto's. Ik ze prachtige close ups van de herten. Meneer hap uit zijn oor is er ook weer (Bertus heb ik dit hert genoemd, ik heb hem zelf ook al op de foto). Ik kan niet wachten om weer te gaan, zo bijzonder, die bronst.
    groetjes Ghtia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gave serie Greet,

    Die verzameling zwammen zijn Stobbezwammen (Bundelzwammen)denk ik.
    Prachtige foto's van die damhertmannen.
    Leuk om weer even over je schouder mee te kijken.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie opnames weer Greet. Vooral die van de Damhert man, zijn erg goed gelukt. Ik kan het eigenlijk ook niet laten om het liefst elke dag te gaan, maar heb er niet altijd tijd voor (helaas), en ik woon er niet vlak naast.

    Ik heb weer genoten van je hele serie die je vrijdag gemaakt hebt.

    Gr,

    remco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een prachtige serie Greet ik ga donderdag 7 okt
    naar het awd en hoop dat ik ook weer zoveel geluk heb.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet
    Dat je die Gaai plaatste..Ja dat is te begrijpen..Want hij is prachtig hoe hij erop staat..En de kwaliteit valt mee.
    Ook herkende ik het twijfelen om weer een foto te plaatsen van de Parasolzwam..Maar hij blijft ook zo mooi hé!..En dan de herten..Ja dat blijft in deze tijd natuurlijk altijd spannend.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie serrie van de Damherten. Mooi vast gelegt.moet een mooie wandeling zijn geweest.
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet