Pagina's

maandag 25 oktober 2010

17 en 18 Oktober AWD.

Het is niet makkelijk mijn achterstand in te halen, ik ga zò vaak naar de duinen, daarom weer foto`s van 2 dagen.
Zondag 17 Oktober was ik vroeg wakker...en wat doe je dan, bed uit, in de kleren, hondje uitlaten en gaan!
Ik was net op tijd bij panneland om meteen het duin in te mogen, het was net licht geworden.
Mooi doorkijkje.
De donkere kant van deze foto heb ik wat opgelicht, nu is er wat ruis te zien maar dat accepteer ik.
Al snel kwam ik dit hert tegen.
Hier is goed te zien hoe de grond nog wit is van de rijp.
Damp boven het betonnen kanaaltje.
Echt heel fraai om te zien.
Bij het monument was het al snel niet normaal druk, hele schoolklassen, club`s, gezinnen, de een met een nog grotere toeter dan de ander.
Ik had gedacht dat het zò vroeg nog wel rustig zou zijn...nee dus!
Toch was het ook wel gezellig, ik ontmoette daar Ria (Malou) en haar man en kreeg een lekker bakkie koffie aan geboden.
Een mini landschapje van mos (met ijsdruppeltjes).
Sloof je maar lekker uit, kan ik een mooi plaatje maken.
Goede gymnastiek.
Hà, hà, lachen joh al die rare mensen!
Hè piet, zie jij ze ook?
Ja Kees, ik ga mij lekker in het bos verstoppen, met mijn gouden gewei val ik veel te veel op.
Maak je niet zo druk, gewoon blijven liggen dan doen ze niks, ik ga wel weer burlen als het donker is.

De volgende foto`s zijn van maandag 18 Oktober, ik ging nog even genieten van de rust.
Het was niet heel zonnig die dag maar wel droog, later in de middag zou het weer gaan regenen,
Alles begint al mooi te kleuren.
Ineens zie ik een koppie achter een heuveltje.
Ik sluip een beetje dichterbij, niet tè dicht want ik heb mijn 100-400 lens bij mij.
Het hert is ineens gaan staan, ik stond toch op grote afstand, hoe kan dat?
Thuis op de computer zag ik dat er iemand achter langs gelopen was.
Ik loop meestal vanaf de beukenlaan dwars door het veld, daar zag ik dit mooie stukje landschap, het is toch net een zorgvuldig aangeplant tuintje?
Deze vogeltjes staan er niet helemaal scherp op maar ik vind het wel een leuk plaatje.
Wat voor vogeltjes het zijn weet ik niet, ik kon ze niet vinden in mijn boek.
Ik loop toch maar door naar het monument, op het pad daar stonden heel veel opengebarstte zaadbollen van de doornappel (datura), altijd leuk voor een plaatje.
Bij het monument hoor ik ineens mijn naam roepen, het was Carla, hèè, gezellig!
Hè, ben je daar nu al weer!
Met een paddenstoeltje is dit blog weer compleet.
Met Carla heb ik nog een bakkie gedaan bij panneland, en gezellig bij gekletst.
Ik heb alweer foto`s liggen van donderdag 21 Oktober en van vandaag 25 Oktober.
T.Z.T. verschijnen die hier.
Heel leuk dat zòveel mensen dit blog bekijken, vanmiddag kwam ik iemand tegen die zei "mooie foto`s heb je op je blog staan Greet", ik herken je aan de foto!
Ik vroeg wie bent u dan? Bleek Joke een keer verteld te hebben dat ik een blog had toen die mensen naast haar op een bankje zaten!
Lachen toch!
Bedankt weer voor reactie`s, echt leuk dat zoveel mensen reageren, ik maak dit blog wel voor mezelf maar ik vind het heel leuk als mensen er plezier aan beleven.

Groetjes Greet


11 opmerkingen:

  1. Hoi Greet,
    Je blog ziet er ook geweldig uit, heel leuk om je verhalen te lezen en je mooie foto's te bekijken!!!

    Groetjes,
    Ben
    Oh ja je vogeltjes zijn Roodborst tapuiten, hoi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Greet

    Fraaie opnames , zeker die met de danmp boven het water en je laatse foto van het hert, echt klasse hoor.

    Jammer dat er soms van die grote groepen zijn, maar ja, iedereen wil er van genieten.

    Het zal na de bronst wel ietsje rustiger worden ?

    Groetjes en een fijne dag gewenst, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is weer een fijne blog geworden, het blijft een belevenis de brons tijd maar om zo in een grote groep te gaan..?? een beetje niet nagedacht..
    Heb weer genoten van je mooie beelden, de mist boven het kanaaltje blijf ik mooi vinden..
    Groetjed Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Von haalt me de woorden uit mijn mond die mist zo mooi boven het kanaaltje, maar ook dat koppie net boven de heuvels, wat heb je weer mooie opnames van dat gebied. Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet
    Je het blog wereldje mag dan (AWD) niet zo groot wezen...Maar je komt zo regelmatig bekende tegen..Heel leuk.
    De foto met damp uit het water is prachtig...En word nog extra mooi door de lichtgekleurde boomstammen...Zo lijkt het alsof het water omhoog gestuwd word.
    Prachtige foto's van de bronst...En ook het mos is heel mooi. Geweldige update weer Greet!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh oh Greet kan begrijpen dat je daar geen genoeg van kan krijgen wou dat het hier in de buurt was geweldig zeg en mooi die close-ups van dat Hert en ook de Close-ups van de vruchten mooie serie weer
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Greet,
    Weer een mooie serie hoor.
    Ook vind ik je teksten bij de foto`s erg leuk.
    Mooie heldere opname`s.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet,
    Dat gevoel van achter lopen herken ik, toen ik vakantie had en bijna iedere dag in de AWD liep, toen wist ik ook even niet hoe dat nu moest met al die foto's, ik heb toen gekozen voor de thema-logs, daardoor bleven er uiteindelijk veel foto's liggen, maar je kunt nu eenmaal niet álles laten zien.
    Jouw serie is weer prachtig, ik kijk steeds met bewondering naar de kwaliteit van je foto's, je gaat echt hardstikke goed! Ik sleep tegenwoordig het statief mee, dat gaat beter, maar ik zou graag zo'n vaste hand hebben als jij hebt.
    De damp boven het kanaaltje is zo mooi, de roodborsttapuitjes schattig, de herten stoer, en leuk met jouw opmerkingen erbij, ja, zo kan ik nog wel even doorgaan.....
    Om het kort te maken: het is weer genieten hier!
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooo jee Greet !!!!!
    Ik denk dat je mooi te vroeg in het duin was....ook al was het licht.....de zon stond niet aan de hemel .....is me door de boswachter gezegd pfffff
    Heb je bij enig toeval nog ergens een hert zien liggen ????
    Of Issie weg....
    Mooie serie weer Greet en de volgende keer gaan we weer lekker aan de koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Greet mooie serie weer met een goede uitleg.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet,
    Volgens mij hebben we dezelfde foto's van de mistdamp boven het water, misschien hebbenw e elkaar daar wel getroffen, want er waren toen ik er was nog een paar mesnen foto's van aan het nemen.
    Je hebt schitterende foto's op dit verslag staan, geweldige close ups van de damherten hoor :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet