Pagina's

woensdag 11 augustus 2010

Vandaag even in de omgeving van mij huis wat foto`s gemaakt

Woensdag 11 Augustus 2010

Toen ik vanmorgen opstond zaten er hele mooie druppels op de waslijn en op de
planten en bloemen in mijn tuin.
Het eerste dat ik deed was mijn camera pakken.
Dit zijn druppels op een tak van de bramenstruik.
Deze roosjes zijn geknakt, net in bloei konden ze het gewicht
van de regendruppels niet dragen.
Druppels op een blad.
Deze heb ik van bovenaf gefotografeerd, grappig, de
druppels fungeren als vergrootglas.

Na het ochtendritueel lekker de camera gepakt en
langs plekjes gelopen waar ik eerder, toen ik met Saartje
wandelde leuke bloemetjes en beestjes had gezien. 
Dit motje had ik al drie kwartier eerder zien zitten
in een heg, het had op mij gewacht.
Wat het er voor een is weet ik niet, voorheen was elk insect
met vleugeltjes gewoon een vlinder,
erg veel interesse had ik er niet voor.
Tegenwoordig vind ik het leuk om te leren hoe een beestje
heet maar dat kan allemaal niet ineens.
Volgens mij is dit wel een motje, geen vlinder.
Dit is dus wel een vlinder, een koolwitje, zèker weet ik dat niet maar het lijkt er in ieder geval erg op.
Er fladderen hier erg veel koolwitjes maar oei, wat zijn die moeilijk op de plaat te krijgen, ze fladderen echt van hot naar her...of van her naar hot.
Deze zat mooi met de vleugeltjes wijd.
Het waaide vandaag best een beetje hard maar ik heb het er toch behoorlijk scherp op gekregen.
Een eindje verder, langs de waterkant zag ik deze rupsen.
Ze zaten op brandnetel struiken, nou die hoeven voorlopig niet gemaaid,
de rupsen vreten ze wel op.
Ik ken de naam van deze rupsen niet.
Bloemetje van de klaver.
Stond ook aan de waterkant, vandaar de blauw/grijze achtergrond.
Het zonnetje bescheen het bloemetje erg mooi vind ik.
Nog een klaverbloemetje maar nu een achtergrond van allemaal groen.
Brandnetel die nog niet bezocht is door rupsen.
Deze heb ik van bovenaf gefotografeerd.
Ik ben nog erg in de leer fase en ik probeer van alles uit.
Op de computer viel de scherpte van het bovenste puntje mij eerst een
beetje tegen maar nu vind ik het eigenlijk wel grappig zò.
Een paardenbloem ook wel een fotogeniek bloemetje.
Zo`n vliegje er op is natuurlijk wel erg mooi.
Madeliefje
Nog maar een klaverbloemetje, met een piepklein beestje erop.
Deze bloemetjes vind ik erg mooi om te fotograferen.
Tot slot nog een juffertje.
Ik kon er niet zo goed bij komen door prikkel struiken onder de vlinderstruik
waar het op zat.

Ten slotte; ik ben zò blij dat ik de macrolens heb nu, ik kan nog niet te lang lopen en fietsen
dus naar de waterleiding duinen lukt niet.
Gelukkig kan ik met de macro lens lekker foto`s dicht bij huis maken.
Het is een leuke fotodag geweest, ik heb lekker kunnen oefenen en ik ben blij met het resultaat.
Tot de volgende blog, ik vind dit erg leuk.
Greet

1 opmerking:

  1. Hoi Greet, Ik kan me voorstellen dat je nu extra blij bent met je macrolens. Gaat het lopen al wel wat beter?
    De macroresultaten worden steeds beter, vooral die druppels als vergrootglas vind ik heel bijzonder. maar de andere foto's zien er ook erg goed uit.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet