Pagina's

vrijdag 13 augustus 2010

Reiger en zwaantjes.

Gisteren heb ik mijn 100-400 lens weer eens op de camera gedaan.
Ik heb deze foto`s gemaakt bij het Mesdagpark en op De Belt in Hillegom.
Tijdens het uitlaten van Saartje  had ik een mooie reiger zien staan en ik hoopte dat hij nog in de buurt was.


De reiger had vast nog niets gevangen want hij stond er nog.
Het was nog dik bewolkt en de reiger stond een beetje onder de struiken, ik heb de ISO wat omhoog gedaan naar 500 en de belichting op lichter gezet, 1 punt.
Evengoed moest ik de opname nog iets oplichten in photoshop elements 8.
De opname had ik in RAW gemaakt en zò is het toch nog een aardig plaatje geworden.

Even later zat hij aan mijn kant van de Haven in een zò kenmerkende houding.
Hij stond er zo mooi voor, ik kon net deze foto maken toen er een stel kinderen aan kwam rennen.
De reiger vloog weg en mijn pogingen om dat vast te leggen zijn mislukt, ik heb de camera bewogen.

De kinderen kwamen zeggen dat de reiger op een schutting was gaan zitten, ze leefden helemaal mee.
Kom snel, kom snel riepen ze!
Ik kan nog steeds niet zo hard lopen, het gaat goed vooruit met mijn gekneusde bekken, als ik maar in mijn eigen tempo kan lopen.

De reiger staat te gapen, volgens mij verveelt hij zich!
Uit de volgende foto`s zal dat blijken.
(ja, ik heb een beetje te veel fantasie!)

Volgens mij is hij een spelletje aan het doen en mag ik raden wat hij uitbeeld.
Nou...ik denk een ooievaar!

Die lange poten horen er niet bij maar hier zou ik wel een eend uit kunnen maken.


Ja, deze is duidelijk, een struisvogel!

O, jee, even kijken of niemand mijn rare capriolen heeft gezien!
Gelukkig niet!
Inmiddels is de zon doorgekomen, is goed te zien aan de blauwe lucht.

O, daar staat wel iemand maar die heeft vast niks gezien, die kijkt door een groot rond ding, ik zie haar ogen niet dus ze heeft vast niet gekeken.

Ik ga maar even mijn veren poetsen.

Ik heb de fiets gepakt en ben naar een ander park gegaan.
Daar zit een stel zwanen met drie jongen die ik al een paar keer op de foto heb gezet.
Nu was ik er al een week of 5-6 niet geweest en was benieuwd of ze er nog allemaal waren.


Ja, geweldig vader, moeder en de drie kleintjes zaten lekker in het water.
Ze worden daar door de hele buurt gevoerd en zijn behoorlijk tam.
Ze kwamen meteen achter mij aan  zwemmen en dat is niet handig met de 100-400 op de camera, ze kwamen veel te dichtbij.
Gelukkig dropen ze af toen ze merkten dat er niets te halen was bij mij.

Hier is de hele famillie.
De foto is niet sùperscherp maar ik vond hem leuk genoeg om hier te plaatsen.
De kleintjes zijn behoorlijk gegroeid.

Leuk close -up`je van een van de kleintjes.


Op een plek is erg veel kroos te vinden, zo`n leuk gezicht en gehoor al dat geslobber.


Als je goed kijkt zit er een traantje in de ooghoek.

Deze en de volgende foto lijken erg op elkaar, vind ik leuk foto`s met subtiele verschillen


Ik heb nu in een paar dagen veel foto`s gemaakt en geplaatst, dat kan natuurlijk niet zo blijven, sommige plichten heb ik laten versloffen.
Ik zou zeggen, tot de volgende keer!
Groetje Greet

1 opmerking:

  1. Hallo Greet,
    Die reiger in al zijn verschillende standjes, geweldig! Helemaal door jouw fantasie er bij.
    Foto's zijn ook geweldig trouwens, haarscherp, erg mooi.
    De zwaantjes doen het ook weer erg schattig, in het kroos komen ze zo leuk uit.
    Prachtige serie.
    Dat je sommige plichten laat versloffen komt me bekend voor, hier gaat veel tijd in zitten, maar het is zo leuk, dat je niet kunt stoppen.
    Ik wens je een fijn weekend,
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet