Pagina's

zondag 26 augustus 2012

Hut van Han Bouwmeester deel 2

Ik denk dat dit een Fitis is....(maar het zou ook een Tjiftjaf kunnen zijn).
Eindelijk met het zonnetje op de achterkant van het vijvertje.


even met de vleugeltjes wapperen.



Muisje.



Ik denk een jong Koolmeesje, het koppie is nog niet helemaal zwart.



Epke de Merel (schreef iemand op facebook bij deze foto).



Jonge Pimpelmees.


Geen idee welke vogel dit is...misschien gewoon een jonge Merel.
Ziet er lekker verzopen uit na een bad.



Boomklever.
Veel vogels hebben daar ringetjes om hun pootjes.
Het gebied waar de hutten staan is van een vogelwerkgroep die onderzoek doet naar vogels.
Ja, hutten want er wordt gewerkt aan een tweede hut.
Was nog niet helemaal klaar maar we zijn er wel even geweest.



Deze jonge koolmees zat zo dichtbij dat ik aan de onderkant het zeil van de vijver op de foto had, dan maar een uitsnede.


Ook een uitsnede van een Muisje.



Grote bonte Specht.
Ik kon er niet genoeg van krijgen, waar kan je nu een Specht van zo dichtbij fotograferen.



Weer eens wat anders, Specht op een boomstronk.



Specht met spiegeling.



en Specht met spiegeling en opvliegende foto.



Kikker kwam ook naar ons kijken.



Dit is vanuit de nieuwe schuilhut (die nog niet klaar is.
Hier komt ook nog een (grotere) vijver voor.



Ook daar kwam een grote bonte Specht.
Dit was al wat later in de middag, 1/80 bij 6.3 en 1600 ISO.
Niet te doen eigenlijk.
Het was een erg leuke dag en ik wil daar best nog een keer naartoe.
Het is een lange zit maar er gebeurt veel, ik heb mij geen moment verveeld.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn foto`s,

groetjes Greet

8 opmerkingen:

  1. Nog meer mooi fotowerk, de hippende merel springt er ( letterlijk ) extra uit vanwege de actie, net als de fitis/tjftaf met de gespreide vleugeltjes.
    Wat grappig dat er ook een kikker zit!
    Ja, je kunt je in deze hut prima een dag amuseren, er gebeurt altijd wel iets.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook deze serie is geweldig, Greet. Wat heb je veel gezien. Kan me voorstellen dat je je niet verveeld hebt. Het meeste werk is waarschijnlijk nog het sorteren van wat je wel wilt houden en wat niet. Vind ik tenminste. Op naar de volgende fotosessie! Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Joke het sorteren is het meeste werk en moet meestal even tussen de bedrijven door.
      Leuk dat je dat herkent,

      groetjes Greet

      Verwijderen
  3. mooie serie Greet. mooie naturelle belichtingen en de fitis is beter gelukt dan de mijne hoor^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet....

    Wat mooi, hier zou ik ook nog wel eens een keertje heen willen..
    wat heb je mooie opnames kunnen maken en zoveel verschillende
    soorten, muizen, eekhoorn en de verscheidenheid aan vogels..
    ben wel een beetje jaloers...
    Maar uhh dikke complimenten hoor....
    heb er van genoten..

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Greet,

    Tsja, in die boshutten is het altijd behelpen met het aanwezige licht.
    Wel een hele mooie serie foto's weten te maken!
    De jonge "verzopen merel" is volgens mij een heggenmus.
    Ik vind de foto van de specht met het glanskopje wel heel erg speciaal.
    Jammer dat de mees er net niet wat scherper opstaat, maar de blik van de specht vergoed alles.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful photographs, such views it is joy. I am greeting

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo greet,

    Ik begrijp dat je op zo'n dag behoorlijk wat geheugenkaartjes volschiet en het daarbij moeilijk kiezen welke foto's je wilt laten zien. Ook van deze serie geniet ik weer. jammer van het harde licht. De GBS opnames springen er nou bovenuit voor mij. Normaal zijn ze zo schuw, maar op deze manier kan je er prachtige platen uit halen wat je ook gedaan hebt. De badderende vogel is inderdaad een heggenmus.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet