Pagina's

dinsdag 12 juli 2011

Verslag van een warme Zondag (03-Juli 2011)

S`middags met de macrolens in de tuin en s`avonds naar de AWD.
Ik hoopte kleine Hertjes te zien en YESS!
Deze en ook een paar anderen gezien in de verte, wat schattig.
Ik denk dat deze al een paar weken oud is, nog best klein maar ze groeien erg hard.
In de Winter moeten ze tegen de kou kunnen.
Verder veel Spitsers tegen gekomen.
S`middags zag ik dit Spinnetje een Zweefvlieg doodmaken en opeten..
Het speelde zich af op een oude roestige houder voor waxine lichtjes of kaars.
De restanten werden in een randje gestopt voor later.

Zò, die kan er weer een tijdje tegen.
Beestjes genoeg in mijn kleine tuintje.
Ik zat lekker op een stoel met de camera op statief tussen de blaadjes te loeren.
Bij dit LHBtje heb ik een hele tijd zitten kijken en wachten tot het een mooie pose had voor een foto.
Ik zal niet alle foto`s hier plaatsen, twee vind ik wel genoeg.
 Saartje kreeg al om half 5 eten en om kwart over 5 fietste ik richting Panneland.
Al snel kwam ik dit kleintje tegen...Yess, missie geslaagd!
 Mooie dame.
 beetje van opzij.
 Spitsers op een kluitje

De oude neusboom verandert steeds maar is nog steeds mooi.
Stukje Vinkenveld 
Net een monster, het gaatje lijkt wel een oog. 
 Ook nog bij het gebied Panneland gekeken of ik kleine Hertjes zag.
Even dacht ik dat dit een kalfje was maar het bleek een vrouwtjes Hert te zijn die stond te vozen met een jong manetje..
 Was zò leuk om dit te zien!
 Vrienden voor het leven?
 Op een van de veldjes van Panneland stond dit groepje.
Herten tussen de Datura (doornappels).
ISO op 1600 gezet want het was  al aardig duister aan het worden.

Slotwoordje;
Ik vind het echt kicken om ìn de zomer s`avonds naar de duinen te gaan, lekker rustig en mooi licht.
Ik heb een nieuwe computer en ook een nieuw beeldscherm, bij mij komen de kleuren en belichting van de foto`s die ik al eerder plaatste wat flets over.
Als ik kijk naar de belichtings lijn van zwart naar wit staat het goed maar misschien moet ik er toch nog iets aan bij stellen.
Deze foto`s zijn van RAW omgezet in JPG in Photoshop Elements en komen bij mij goed over, nu ben ik benieuwd of dat bij jullie ook zo is. 
Binnenkort ga ik het programma Lightroom gebruiken.
Lieve mensen die zo trouw en lief reageren op mijn blog`s
HARTELIJK DANK!
Groetjes Greet




20 opmerkingen:

  1. Hoi Greet,
    Wat een ogen en wat een wimpers. Om jaloers op te worden. Sorry, ik had het niet over jou, maar over de dame die je fotografeerde. Is dat een jong?
    De laatste foto is mooi zo met de bloemen ervoor. De lhb 's zijn ook geslaagd, vooral de tweede waarbij hij je aankijkt. Dat zie je niet vaak. Bij de eerste vind ik de achtergrond mooier.
    Op mijn I-pad komen de kleuren mooi over. Ik heb lightroom geïnstalleerd en een dik boek aangeschaft, maar nog niet gebruikt.
    Tijd te kort.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's hoor Greet, die soin is echt geweldig
    Op mijn monitor komen de kleuren goed over hoor.
    ik vindt t ook heerlijk 's avonds, ben gister nog geweest en ook veel jong spul gezien, zelfs een ree met jong, ik kan er geen genoeg van krijgen.
    lightroom is een fijn programma,weet niet welk boek je hebt, ik heb er één van Scott Kelby en was zo gewend.

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Greet.

    Ze komen hier zeker goed over.
    Prachtige opnames.
    Succes met je nieuwe computer.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEWELDIGE OPNAMES Greet, wat blijft het toch mooi om dit allemaal te zien en vast te leggen.
    Hier geniet je toch van !!!!

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet,
    Het boek van Scott Kelby heb ik ook, leest lekker weg en je leert heel snel de weg in Lightroom.
    De kleuren komen hier goed over hoor, misschien iets kleur- en contrastrijker dan ik van je gewend ben, maar dat kan ook komen door de stralende zonneschijn van deze mooie zondag.
    Leuk, het spinnetje met de zweefvlieg, dat zijn toch de mooie momentjes.
    Fraaie hertenplaatjes, waarvan die tussen de datura mijn favoriet is, een hele originele opname.
    Veel plezier met je nieuwe computer, lekker snel hè?
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet
    Prachtige macro serie..Maar ook de damherten zijn prachtig.Je laatste foto (Datura en dat blauwe spul) damherten..is geweldig.
    En een nieuwe pc...Dat zal wel iets sneller werken.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie verzorgde fotoreeks.
    Uit je beschrijving blijkt ook wel met hoeveel zorg je de foto's gemaakt hebt.Dat is toch het geheim van de smid, weten wat je wilt en daar dan met kennis en geduld mee aan de slag.
    Je spinnetjes vind ik super, vooral door de prachtige entourage. Al die herten is natuurlijk ook genieten en oude doorleefde bomen, ik kan er geen genoeg van krijgen.
    Superserie!!!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wil je nog meer lekker lui op een stoel en schitterende macro maken, echt heel mooi! En dan nog even naar het AWD ook dat was weer genieten, zo lief al die hertjes. Echt top gedaan, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet,
    Dat moet ik ook eens doen met mijn macro lens de tuin in, zo van uit de stoel oefenen.
    Ze zijn allemaal wel heel mooi die je gemaakt heb.
    En de herten is altijd mooi om te zien.
    De foto's zijn bij mij op mijn beeldscherm heel mooi van kleur.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Greet,
    Wat een mooie serie, met de hertjes..klein en groot kun je me altijd plezieren, gaat me nooit vervelen. Je macro's ook niet, wat heerlijk om zoveel beestjes in je tuin te kunnen fotograferen. Het LVB vind ik het allermooiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet
    mooie foto's van die kalfjes het is een leuke serie geworden.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een uitgebreide blog (vraag me soms af wat jij liever doet, bloggen of fotograferen) die om veel commentaar vraagt.

    De foto's zien er op mijn scherm prima uit; fris en sprankelend. Wat mij betreft niets meer aan doen.

    Het kleine hertje staat er prachtig op. Bij de laatste spinnenfoto lijkt het net of ie na die vlieg met jou verder wilde gaan.

    Die boom met dat oog doet me heel erg aan de Enten (boomherders) uit In de ban van de Ring (Lord of the Rings) denken. Sprekend.

    Volgens mij staat dat mannetje meer met haar te vozen dan andersom. Maar dat terzijde; mooie opname.

    Maar de klapper vind ik zelf de laatste, de herten tussen de doornappels. Blauwe voorgrond, dan de doornappels met de herten er half achter en dan weer een donkere bovenlaag waar alles mooi tegen afsteekt. Prachtig.

    's Avonds fotografeert wat mij betreft ook het mooist maar vanavond even niet.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  13. greet wat maak jij ook mooie foto's!!!
    een prachtige post!!!!!

    gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet,

    De damherten en andere foto's zijn weer prachtig om te zien. De spin, heel mooi!
    Door de macrolens zie je dingen die je als normale wandelaar nooit ziet. Door de camera kijk je heel anders naar de natuur en dat is te zien.
    Mooi gedaan!

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai Greet,

    Er zitten weer een aantal toppertjes tussen!
    Heel mooi gedaan, vooral de jonge damhertjes en de bromvlieg.
    Wat mij wel opvalt is de kleur van de "neusboom".
    Hij ziet er wat blauwig uit en dat terwijl het gras toch mooi groen is.
    Is die boom echt zo grijsblauwig of misschien een witbalansdingetje?

    Tsja, je maakt toch weer een prachtige serie!
    Wordt een beetje ééntonig, maak eens een blog met missers ;-)

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet
    De herten staan er mooi en scherp op.
    Macro foto's zijn ook prachtig.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hallo Greet,
    Jij laat ons weer lekker meegenieten van al die mooie plaatjes. Het kalfje op de eerste foto is super. De macro van de spin vind ik ook erg gaaf en gedetailleerd. Je tuin is een mooie macro foto tuin, waarbij je lekker thuis kan blijven en toch mooie beelden kan maken.
    De Spitsers staan er ook erg fraai op. Nieuwe canon body, nieuwe pc. Aan de spullen zal het nu niet meer liggen. ;-)

    Groeten en fijn foto weekend.

    remco

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Greet,

    Sfeervolle impressie met mooie foto's schotel je ons weer voor. Naast een paar mooie hertenfoto's zitten er ook een paar fraaie detail opnames tussen, vooral het lieveheersbeestje vinden we bijzonder mooi. We zijn wel nieuwsgierig hoe Lichtroom je gaat bevallen, wij hebben nu een testversie maar het valt mij tegen om, zonder enige ervaring met een fotobewerkingspakket, hiermee aan de gang te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Greet ik wist niet meer wie er gereageerd had heb de mannen wel terug geschreven.
    Ik zag zelf ook wat maar ik dacht reflectie stom gewoon
    nu bleek dat mijn witbalans op het lichtbolletje stond en iets met brecket als ik het goed zeg
    Bedankt voor je commentaar en je tips natuurlijk.
    Ik moet nog zoveel; leren ik heb hem net een paar dagen in handen en het was de hele week geen weer dus dan wil je oppad en kijk je nergens na.
    Ik kijk altijd alles thuis na en ik vond het al zo vreemd als er lucht aan te pas kwam had alles een blauwe gloed, de koeien en vlinders waren goed en het stukje strand.
    Ik ga er van af nu op letten gelukkig hebben sommige macro's er geen last van.
    Nogmaals dank je, Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet