Pagina's

woensdag 11 mei 2011

Vrijdag 6 Mei met Henk Bos naar de OVP geweest.


Het was een Sùper dag!
Henk http://awd-bossie.blogspot.com/ kwam mij om 10 voor 5 s`morgens ophalen (hij moest daarvoor wel een stukje omrijden en dat vind ik zò lief van hem!) om voor zon`s opkomst bij de OVP te zijn.
Ik had al zò vaak van mensen gehoord dat dit zo`n mooi gebied is maar zonder auto is het niet zo goed te bereiken, dank je wel Henk dat je mij hebt meegenomen, ik vond het een sùper dag!
Ik had twee kaartjes van 4 gigabite bij mij maar toen al snel een kaartje vol was heb ik de RAW uitgezet om ruimte te hebben voor meer foto`s.
Al snel zagen we deze Witte Kwikstaart, het was nog een beetje donker, vandaar wat ruis.
O, ja ik wil nog even vermelden dat al deze foto`s gemaakt zijn met mijn EOS 500D met de 100-400 lens.
We zagen "iets" in het water liggen maar konden niet zien wat het was...ik denk toch een dode Meerkoet.
Dit Edelhert dacht vast "wat doen die mensen hier zo vroeg"!
Achter in het gebied stond een hele grote groep Edel Herten.
Bij de kijkhut stond ook nog een groepje. (ben even vergeten hoe de uitkijkhut heet).

Onderweg vonden we ook dit Muisje, nog maar pas dood.
Koninkpaard met veulentje.
Er zitten heel veel Grauwe Ganzen in het gebied die soms ineens massal het luchtruim kiezen.
De Herten lijken zich er niet aan te storen.
Ook met de telelens kun je kleine beestjes fotograferen.
Kleine Grauwe Gansjes hebben we ook veel gezien.
WinterKoninkje.

Blauwborst.
Terwijl we bij de Blauwborst stonden hoorden we een eindje verder het geluid van de Sprinkhaan Rietzanger.
En terwijl we bij de Rietzanger stonden had Henk een paar Herten gezien die richting het water gingen.
Wij naar de plek gerend en zagen zoiets moois, ze zwommen naar de overkant!
Ze bleven nog even lekker in het water staan
en vervolgden na een tijdje hun pad.
Dit was zò mooi om mee te maken!
Het Sprinkhaan Rietzangertje bleef terugkeren naar het plekje.
Rietzanger (maar niet met het geluid van een Sprinkhaan).
Op verschillende plekken hoorden we Kikkers  kwaken maar het is moeilijk om er een foto van te maken, zodra je dichterbij kwam was het Plons!
Deze bleef even zitten maar helaas zonder kwaakbellen.
Ik het water waar de Kikker zat zwommen en doken een stel Dodaars, de foto`s daarvan zijn echt niet goed gelukt maar met deze Zwaan ben ik dik tevreden.
In de plas waar deze Zwaan zat hoorden we steeds een luide plons en op een gegeven moment zagen we een grote Vis een heel eind uit het water springen.
Helaas niet op de foto.
Ineens zagen we iets donkers met takjes in de bek in het water zwemmen toen we over een bruggetje liepen.
Later hoorden we van iemand dat dit een Muskusrat was.
We hebben nog een tijdje op het bruggetje gezeten maar een betere foto heb ik er niet van kunnen maken.
Bij een ander bruggetje zwommen joekels van Vissen, (rugzakvissen).
Stukje brood in het water gooien leverde dit plaatje op.
Zadelzwam
Libel
We hebben inmiddels het reguliere gedeelte van de OVP achter ons gelaten en bij een parkeer plek aan de Oostvaarders dijk genoten van het uitzicht.
Hierna zijn we naar een ander gedeelte van de OVP gegaan in de hoop daar Lepelaars te zien.
Van dat stukje heb ik ook nog een heleboel foto`s maar daar ga ik toch maar een apart blog van maken, deze is al erg lang............. en dan heb ik mij nog ingehouden, hà,hà.
Ruimte op foto`s te plaatsen genoeg want er is iemand zo lief geweest mij te helpen met een creditcard.
Dank je wel, je bent een schat!
Hartelijk dank voor de reactie`s op mijn vorige blog, ik weet dat veel mensen weinig tijd hebben dus vind ik het heel bijzonder dat nog zòveel mensen een reactie hebben geplaats, dank je wel!
Groetjes Greet

21 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige afwisselende serie heb je van het OVP gemaakt Greet.
    Het is een prachtig gebied waar je snel wat kaatjes vol schiet misschien is een imagetank wat voor je.
    Volgende week vrijdag ga ik ook naar het OVP ga dan met de vossen excursie mee, benieuwd wat we te zien krijgen.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Greet
    wat een fijne dag heb je gehad dat kan je wel zien aan je opnamens stuk voor stuk super die herten in het water mag je trots op zijn.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie fotos! Wat een mooi gebied is het he? Veel verschillende onderwerpen is altijd fijn om te bekijken!

    Groeten
    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Greet,
    Even een snelle reactie want ik moet naar bed. wat een super dag is dat geweest. Ik had bij Henk al foto's gezien, maar de jouwe bevestigen dat nog eens. Schitterend die libel, de rietzanger en blauwborst. Maar ook de rest is geweldig.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Greet,

    Het gebied zelf vind ik niet zo mooi. Veel dor hout en dooie bomen, maar het grote aantal verschillende diersoorten maakt een hoop goed.
    En dat laat je hier toch wel heel goed zien.
    Prachtig zoals je de edelherten in beeld gebracht hebt. Ik vind het ook altijd een fantastisch gezicht als ze gaan zwemmen.
    Mazzelaar, dat je net op de juiste plek op de juiste tijd bent.
    Ben wel benieuwd naar jouw foto van de zeearend of is die niet geworden wat je ervan gehoopt had?
    Ben erg benieuwd naar deel2 en hoop dat daar ook van dit soort pareltjes tussen zitten.

    Hele mooie serie, Greet.
    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk hoor Greet, de OVP staat ook nog op mijn verlanglijstje, zo veel afwisseling.
    Die zwemmende herten zijn prachtig!
    groet
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet
    Kan me voorstellen dat je een super dag heb gehad wat een mooie serie weer en dan die vogeltjes prachtig en al die Herten echt geweldig mooi
    kijk uit naar de volgende serie
    Fijne dag groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet
    Je heb wel weer heel veel dieren mooi op de foto gekregen.
    Het is wel een prachtig gezicht als je de herten zie zwemmen, en je had gewoon moeten zeggen dat je een bever had gefotografeerd, ik had toch geen verschil gezien.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet,
    Mooie serie opnames zeg!! Vooral al die zingende vogels staan er mooi op zo met hun open bekkies. En ook de foto van de jonge grauwe gansjes is erg mooi, daar heb je ook een mooi laag standpunt ingenomen. Ze zijn gewoon allemaal te gek..!! Prima gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Greet, ook voor jou een diepe buiging hoor!
    Wat een prachtserie van een geweldige dag, wat hebben jullie veel moois gezien, te gek!!
    Je fotowerk is geweldig mooi, met in het bijzonder de foto's in dat eerste warme ochtendlicht.
    Bijvoorbeeld de herten met de konik er achter, en het paardje met veulen. Wát een heerlijke beelden.
    De zwemmende herten, wat top dat jullie dat mohten zien, geweldige belevenis en sprinkhaanrietzanger, allemaal platen die ik graag zou maken.
    Ik ben benieuwd wat je nog meer in petto hebt, het kan haast niet mooier dan dit zijn!
    Lieve groet en dik compliment
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet,

    Mooie serie.
    De herten met de opvliegende ganzen is een leuke plaat en natuurlijk de Blauwborst. Ik schiet al mijn macro's met een telelens en dat gaat inderdaad prima.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet
    Ik geloof best dat het een geweldige dag was.
    Het is een mooi gebied en je ziet er veel je hebt er weer een mooie serie van gemaakt.
    Groetjes herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jullie hebben veel moois gezien. Het blijft een gebied met twee gezichten, ik blijf het knap vinden dat jullie zulke mooie foto's hebben gemaakt, ik zie er altijd heel weinig..zal wel een beetje aan mezelf liggen..hihihi.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige reeks !
    met zo een resultaat zal het vroege opstaan snel vergeten zijn
    prachtige opnames van de hertengroep

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oeps, alles verdwenen! vervelende bloggerstoring, maar ze beloven dat alles terug komt!

    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Greet, wat is het daar mooi, en wat zijn er veel verschillende dieren te zien.
    Kan me voor stellen dat je daar hebt genoten.
    Je foto's zijn weer erg mooi; vooral die vis onder water; heel apart.
    Complimenten!
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet, wat moet dit weer een fijne dag zijn geweest! Echt weer zulke mooie beelden ik heb volop genoten, dank je wel! Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo, wat mooi die edelherten! Je hebt echt wel een mooie dag gehad daar! Dit gebied komt ook op mijn "nog te bezoeken-lijstje"!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Greet
    Wat een geweldige dag..hadden we Greet...En wat hebben we veel gezien/gefotografeert...En dan nog mooi weer ook..Wat wil een mens nog meer?..
    Ik beleef de dag zo weer opnieuw..
    Natuurlijk had ik je blog's al gezien..(ook die van de uitsluipers...helemaal top!)..
    Maar ik heb het zo druk gehad..dat ik bij niemand gereageert hebt..gelukkig nu even de tijd om te reageren..maar ja..ik zie je morgen wel op de fotoshoot..
    Bedankt voor de gezellige dag Greet...ik heb genoten.
    Gr Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi Greet, wat een geweldige serie. Jullie hadden een superdag. De foto's van de edelherten vind ik erg mooi, maar ook alle zingende vogeltjes spreken mij aan. Eigenlijk is je hele serie gewoon top. Ik geniet ervan. (had er ook bij kunnen zijn maar vond het te vroeg)

    groetjes en tot morgen
    Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nou greet dat is weer een hele mooie serie
    die vissen bij het bruggetje zijn karpers
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet