Pagina's

vrijdag 31 december 2010

30 December AWD

Het was hèèrlijk weer in de AWD te zijn, Walter en ik hadden lekker van die rubbers met pinnetjes onder onze schoenen gedaan want het was best glad.
Bij de Oranjekom stond ik naast een paar dames en een ervan was Elly, http://ellykruyff.blogspot.com/ leuk is dat om zomaar een blogger in het wild tegen te komen.
Deze dodaars zwom niet al te ver weg maar toch eigenlijk te ver voor mijn lens.
Ik ben er blij mee want die had ik nog niet.
We gingen verder, opweg naar de waterspreeuw.
Het licht was niet optimaal maar dat beest heeft vast een soort lokstof om hem heen hangen dat je wel foto`s moét maken, in nò time lag ik op mijn buik in de sneeuw.
Hertje keek op toen er mensen aan kwamen lopen.
Bijna hetzelfde maar toch anders.
We lopen langs het eiland van Rolvers, ik heb daar eerder veel wintergasten gespot maar nu zaten er alleen twee knobbelzwanen.
Ik laat het bij deze close up van een van hen.

Ik vond het leuk om Walter een vos te laten zien en ja hoor, daar kwam reintje.
Er is wel iets met hem gebeurd (ruzie)? Hij liep mank en als je goed kijkt zie je dat ook zijn staart gewond is.
Hier kwam ik Ria tegen en later ook Agnes en Colinda, wat een gezelligheid zo op het eind van 2010.

Van het vrouwtje had ik al mooie close upjes gemaakt en ben nu blij met een paar van hem.
Er was een man die hem een heel kuipje honden voer gaf......ik ben maar niet met hem op de vuist gegaan want ergens kon dit vosje best wat eten gebruiken nu hij zo mank liep en hondenvoer is altijd beter dan de ander zooi die hij soms krijgt.
Op de terugweg liepen we langs het zwarteveldkanaal.
Dat was gedeeltelijk bedekt door ijs en ook wel grote stukken  zonder ijs.
Help, wat is dit er voor een eendje, ik leer het nooit!
De best gelukte  foto (van mij dan) van een vliegende buizerd, dat is kicken!
Tafeleend, ja die weet ik!!! Man, weet ik ook!!!
Deze niet, of is het een brilduiker...neee...die is veel groter en de snavel is anders!?
Kuifeend mannetjes.
Daar heb je hem (of haar) weer.
 Deze grote zaagbek vind ik een topper, die snavel en dat kapsel!
Ze was in het betonkanaaltje aan het zwemmen en nu kom ik haar mooi kieken.
Dit is mijn favoriet, nog meer dan de waterspreeuw.
Al is die ook leuk!
Deze is genomen op de terugweg en ondanks dat ik er al een paar had ging ik weer van klikkerdeklik.

Dit was mijn laatste blog van 2010!
Ik ben heel blij dat ik er in Augustus mee begonnen ben en ik geniet sùper van de foto`s en verhalen van mijn mede bloggers.
Op deze plek past het wel om nog eens extra te bedanken voor de tijd die ieder neemt om een leuke, lieve, kritische, bemoedigende, leerzame, enz. reactie te geven.
Dank je wel allemaal!
Fijne jaarwisseling en een goed begin van 2011.
Groetjes Greet

17 opmerkingen:

  1. Hoi Greet
    Je heb weer prachtige serie foto's gemaakt.
    maar die zaagbek vind ik helemaal te gek.
    Ik heb mijn lens weer terug gebracht, wil eerst de sigma 150-500 uit proberen, maar hij moet nog geleverd worden.
    Goede jaarwisseling, en dat we in 2011 maar weer van je foto's mogen genieten.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Greet

    Ik wens jou een fantastisch 2011 ,
    met vele mooie foto momenten.

    Groetjes, Joop

    O ja, ....je vossenfoto's mogen er weer zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Greet,
    Weer gaaf hoor......
    Vooral die laatste waterspreeuw met de spiegeling is erg fraai.
    Voor jou ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet, wat is het weer fijn om hier van mee te mogen genieten! Wat leuk een blogster tegen te komen, ik heb echt enorm van al je mooie fotomomenten genoten, ik weet nu al zeker dat je me 2011 weer vaak gaat verrassen! Alle goeds voor 2011 en maak er een plezierige jaarwisseling van. Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Greet
    een prachtige afsluiter serie van dit jaar en wat voor een super ook die met de waterspreeuw en spiegeling en ook al die eenden super.
    een fijne jaarwisseling en een gezond 2011
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Potverdrie Greet, je foto's worden steeds mooier!
    Zie je wel dat je echt je camera mee moest nemen?
    Met je onbekende eendje kom ik er niet zo gauw uit, maar ik zoek nog even.
    De absolute favo is mevrouw Zaagbek, wat heb je die schuwe eend geweldig in beeld gekregen, ben ik jaloers op ;)
    Dodaars is mij nog steeds niet gelukt, dat kleine duveltje duikt iedere keer onder.
    De waterspreeuw is ook weer prachtig, het hertje superlief.
    Mank vosje, zielig, maar staat er weer mooi op en wat gezellig dat je zoveel bekenden tegenkwam.
    He, ik krijg ook weer zin in de AWD, het is toch echt een verslaving!
    Fijne jaarwisseling en tot gauw!
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Greet,
    Je hebt nog een flinke wandeling gemaakt en erg veel gezien. De herten en de vos staan er prachtig op. Ook de zaagbek is top. Prachtig he, om zo'n schuwe vogel eens dichtbij te kunnen fotograferen.
    In de eerste onbekende zie ik een vrouwtje tafeleend en in de tweede onbekende een vrouwtje brilduiker.
    Het was ontzettend leuk je te ontmoeten. Dat zal vast wel vaker gebeuren nu we elkaar herkennen.
    Fijne avond en veel fotoplezier in 2011.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Greet,

    Een hele mooie afsluiting van 2010.
    Morgen kan gebruren wat wil, maar dan ga ik ook. Loop richting de vogelhut en dan naar links, want daar zitten de meeste vossen is mij gezegd. Ik wens je zodadelijk een leuke jaarwisseling en de beste wensen voor 2011
    Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een mooie laatste serie voor 2010, je eenden serie is prachtig geworden. Je hebt weer een mooie wandeling gemaakt en gelukkig toch je camera mee genomen.

    Wat leuk dat je Elly bent tegen gekomen, wat is de wereld klein.

    Jij ook een fijne jaarwisseling en ik heb genoten van je foto's in 2010 en ga zeker ook in 2011 hiervan genieten.

    Veel gezondheid, liefde en geluk in 2011.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet
    het ziet er weer goed uit je foto's geweldig.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi Greet :-)
    Heerlijk om te zien.
    Ik hoop morgen weer even te gaan op zoek naar de ijsvogel.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Greet,
    Wat een mooie serie foto's! We zijn 1 keer in de AWD geweest, maar hoop er dit jaar weer te komen... 't Is daar prachtig met al die dieren!En om zo een vos te zien lijkt me prachtig, zielig dat 'ie gewond is.
    Mijn vuurwerkfoto's heb ik gauw even met de Canon G11 gemaakt, ben om half 1 ook maar eventjes buiten geweest vanwege de hond en de kat, die waren ook erg bang. De buren waren best lang aan het vuurwerk afsteken dus daardoor kon ik nog wat foto's maken.
    groetjes, Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi greet , ook jij de bste wensen voor 2011.
    Wij waren vandaag op weg naar het AWD en laat de moed ons nou in de wandelschoenen zakken !!!!
    Dus nu maar even surfen en zo genieten !
    Je hebt weer mooie fotos gemaakr

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Greet,
    Wat een mooie serie, met als mijn favoriet mevrouw zaagbek, maar ook de andere eendjes vind ik super. En het portretje van meneer rugzakvos mag er ook zijn, he wat zielig dat ie mank loopt, hopelijk hersteld ie weer.

    Jij ook nog heel veel goeds en gezondheid voor 2011 en wie weet tot ziens in de AWD.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,

    Ik heb je mailadres niet, dus reageer ik maar weer op je laatste bericht.
    Dank je wel voor je commentaar op mijn AWD verslag en voor je begrip van de situatie.
    Ik ben met pre-pensioen, dus heb alle tijd aan mezelf. Ik heb wel een auto, maar geen rijbewijs (wel mijn vrouw). Ik kan wel met de bus. die stopt bij de Ruigenhoek en vandaar kan ik naar dappere Kees en Leen Poes lopen. Het is daar minder duinerig, maar wel veel grienden en dat is nu ook mooi. En misschien zie ik dan ook de middelste zaagbek (ben jaloers op je).

    Veel groeten, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet
    Eerst de beste wensen voor 2011
    Je foto's zijn weer helemaal top!
    Volgens mij (weet het bijna zeker :)...Is het een vrouwtjes Brilduiker.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ha greet
    ik heb je site even doorlopen maar het ziet er mooi en verzorgt uit
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet