Pagina's

vrijdag 1 oktober 2010

Woensdag 29 September, mooi weer dus lekker naar de duinen (AWD)

Het was woensdag zulk lekker weer dat ik niet naar schilderles ben gegaan maar lekker naar de duinen.
Ik dacht, lekker veel licht dan worden de foto`s vast nog mooier.
Toch viel het wat tegen toen ik ze op de computer zag, de plekken die in de zon lagen waren aan de overbelichte kant maar ik fotografeer in RAW dus dan is er nog wel wat te verbeteren.
Kijk maar even met mij mee.
De lucht was mooi blauw.

Gele trilzwam in het zonnetje.
Ik ging de foto een beetje bewerken om de overbelichte plekjes weg te werken maar nu is de kleur een beetje anders geworden, warmer.
Ik vind het op zich wel mooi maar de zwammen waren in het echt wat lichter.

Is dit ook een stinkzwam? Ik heb niets geroken!

Gehakkelde aurelia.
Deze foto is in RAW gemaakt en bewerkt, hier onder zal ik een JPG opname (iets andere uitsnede) plaatsen maar die is heel anders van kleur.

Dit is echt dezelfde opname.
Het was mij nooit zo opgevallen dat de Rawbewerkingen de kleur zo anders maken.
Dat is ook een vak apart dat bewerken (Photoshop-Elements 8 gebruik ik), ook daar heb ik nog veel te leren denk ik.

Nog eens een RAW foto.

En dezelfde foto in JPG
Hier heb ik gespeelt met de scherpte van de achtergrond om de takjes weg te werken, best goed gelukt vind ik.
Kijk hem staan.
Wij noemen dit stuk altijd het takkebos.
Ik dacht lekker met veel licht fotograferen maar tussen de bomen valt dat nog niet mee.

Wat een enorm gewei!
Ja, de bija overbelichte plekken, ik moet toch nog veel leren.

Dit hert lag er beter voor, net niet in de zon.

Overal waar je kijkt liggen ze.

Beetje van een andere kant.

Herten zijn mooi maar dit kan ik ook waarderen, leuk zo`n stronk met mos en gaten.

Foutje, zijn pootjes staan er niet helemaal op.
Het is ook zò lastig... telelens, soms moet je eigenlijk een stukje naar achteren maar dan is de kans groot dat hij weg is. Dan maar zò.

Ik houd je in de gaten.

Zal ik ook nog even poseren met mijn hoofd omhoog?

En een beetje van opzij?


Het laatste hert van vandaag, we gaan weer richting panneland.

Nog even gekeken bij de z.g. biefstukzwam waarvan ik toch niet zèker meer ben, biefstukzwammen zien er toch iets anders uit.
Deze is wat in elkaar geschrompeld en vrij hard geworden.
Het is dat dit hoog in een boom zat anders zou je er iets anders van denken (str.nt), vies plaatje eigenlijk.

Op het pad zat dit kleine padje.

Dit was het weer, het is weer nachtwerk geworden want het oploaden ging weer heeeeeeel traaaaaag.
Voor morgen zijn de weerberichten weer goed, misschien kan ik nog even gaan maar dan naar een ander plekkie, anders wordt het zo saai, al die herten.

Bedankt weer voor het kijken en reactie`s!     Wie  tips voor mij heeft is welkom.
Groetjes Greet




6 opmerkingen:

  1. wat woon je toch in een prachtig gebied met al dit moois. Heb er weer van genoten, super mooi allemaal. Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet
    Wat en prachtige serie...van een mooie dag in de AWD...En Ja dat is een Stinkzwam...Je hertenfoto's zijn prachtig. En RAW is mooier en beter te bewerken...Maar voor mij is dat niks...teveel werk :)..Ik ben niet echt een fotograaf..bij mij staat hij meestal op sportstand en altijd automatische :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Greet,
    Die herten worden niet saai hoor! Ze zijn zo prachtig, daar blijven we van genieten. Zo ook van jouw mooie foto's, je moet misschien nog een en ander leren ( volgens mij raak je nooit uitgeleerd) maar jij hebt het fotograferen toch echt heel aardig in je vingers.
    Met RAW wil ik tzt toch ook aan de slag gaan maar alles op zijn tijd. Het verschil bij de vlinder zit vast vooral in de witbalans?
    Het is en blijft een mooie hobby, en dan een die we in de natuur kunnen uitoefenen, prachtig toch?Fijn weekend en groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige serie weer. Het verschil in raw en jpg is duidelijk. Al doe ik alles gewoon in jpg, en met het histrogram en de witbalans kom ik dan een heel eind in de "werkelijke" kleur.
    De herten staan er prachtig op. Ik zou daar best een rond willen lopen, maar ik kan maar geen parkeeradressen vind in de AWD (volgens mij is het ook een inmens groot gebied?)
    Fijn weekend he,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Greet

    Ik heb weer zitten genieten van al jou mooie opnames, prachtig he al die herten met hun gebrul in deze bronstijd
    Gaat alles weer een beetje beter met je ?

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie serie van die herten en ook van die paddestoelen het is ook eem mooie tijd de herfst, ik ga ook geregeld naar de AWD het is een heel erg mooi gebied en je kan er rustig wandelen .

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet