Pagina's

vrijdag 14 oktober 2016

Damherten bronst 2016

Gisteren in de duinen een aantal foto`s gemaakt en ik dacht kom, laat ik weer eens een blogje maken.
Ik was met Ben en we hebben ongeveer 3 uur rondgelopen.
Ongelooflijk veel herten gezien, vlak bij panneland al hele groepen terwijl we in de zomer soms maar enkele damherten zagen tijdens een wandeling.
Misschien heeft het iets te maken met de bronst tijd.
We hadden echt mazzel, 2 gevechten op een mooie open plek, veel burlen, stoere dik nekken,  schattige jonge mannetjes en vrouwtjes die nog niet bepaald hadden welk hert de vader van haar bambi zal worden.

Je kunt de foto`s groter bekijken door te klikken op een foto.

Kijk hem stoer lopen.





Burlen 


Eerst even macho lopen...


...en dan testen wie het sterkst is.


Eigenlijk vind ik dit stoer doen tegenover elkaar leukere foto`s opleveren dan het echte vechten.

Deze moest echt even bijkomen, hij stond als een standbeeld.


Tegenlicht plaatje.


We hebben het zonnetje weinig gezien deze donderdag maar wij hadden het geluk dat er een paar openingetjes in het wolkendek zaten.








Zonder op de knieën te moeten toch een grappig standpunt.

Vlaggend hert.





Jong hertje bleef zo mooi naast het pad liggen dat ik een portretje kon maken.


Deze heren waren eerst aan het knokken ieder aan een kant van de omgevallen boom.
Ze hadden waarschijnlijk in de gaten dat ze elkaar niet zouden verwonden...


...dus gingen ze verder op een meer open plekje.


Hert van het portretje toch nog even helemaal om mee af te sluiten.

Iedereen bedankt voor het kijken,
vriendelijke groeten 
Greet


17 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad lang geleden, Greet! Eindelijk weer een blogje. Stoere mannen genoeg nu in de AWD en erg fotogeniek. Je hebt wel gelijk dat het stoerdoe gedrag leuker is te fotograferen dan de gevechten, die moet je eigenlijk filmen. Het tegenlichtplaatje vind ik de mooiste van deze serie. Misschien ga ik volgende week ook even kijken.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie Dick.
      Hoop dat je het volgende week net zo treft als wij van de week,

      Groetjes Greet

      Verwijderen
  2. je hebt weer een mooi dag beleefd in de door jou zo geliefde AWD; mooie foto's heb je kunnen maken, ik heb ervan genoten.
    leuk die stoerheid, mooi vastgelegd Greet.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Astrid.
      Jammer dat je geen tijd hebt om naar de AWD te gaan.
      Achteraf hadden we beter ipv naar Amstelpark naar de duinen kunnen gaan op je spaarzame vrije dag.
      Mocht je nog een gaatje zien, ik ga wel met je mee.
      Groetjes Greet

      Verwijderen
  3. Hoi Greet,
    Goed om dat te horen .. ook van Ben
    Jullie hebben zo te zien een prachtige dag (3 uur) gehad in de awd.
    Dat er maar weer veel blogjes volgen
    Groetjes Henk bos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      Was echt een geweldige ervaring!
      Ben al vele jaren rond de bronst tijd in de AWD geweest maar nog nooit zoveel leuke momenten gezien in een wandeling.
      Groetjes Greet

      Verwijderen
  4. Wat een mooie foto's! Geweldig dat je zoveel herten op de foto hebt kunnen zetten
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Greet, wat een mooie serie. En dat van 3 uurtjes lopen.
    Burlen, vlaggen en vechten,je hebt ook meteen de mooiste bronst plaatjes kunnen maken,is mij zelfs in 3 hele dagen nog niet gelukt.... Fijn dat jij en Ben weer op pad zijn geweest in de AWD.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      Was echt onvoorstelbaar, al deze foto`s zijn van een keer een rondje rond het gebied.
      We hadden gewoon mazzel.
      Groetjes Greet

      Verwijderen
    2. Echt gaaf hoor,hopelijk heb ik de volgende keer ook dat geluk, 1 gevechtje buiten het bos vind ik al goed :-)

      Verwijderen
  6. der Ausflug in die AWD hat sich gelohnt, sehr schöne Bilder die du uns hier zeigst
    tolle Serie
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet,
    Wat een fantastische foto's!!
    Echt schitterend hoe je deze herten zo hebt gefotografeerd. Mooi ook zo strijdend met elkaar. Foto's 7, 13 en 18 vind ik echt super.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Marco!
      Kwam een beetje mazzel bij om de stoere houdingen te fotograferen.
      Ben er blij mee.

      Groetjes Greet

      Verwijderen
  8. Heel mooie blog Greet
    je hebt de bronst prachtig in beeld gebracht
    met een voortreffelijke serie foto van de herten...
    prachtig een bijna-gevecht en de bok die met opgeheven kop weg loopt...geweldig!!
    ik heb er ook van genoten, geweldig gebied, met vind ik wel
    heel veel herten...hoorde dat ze er wel 2.000 af willen schieten
    en dat er niet word gekeken wat ze afschieten...zo stom, eerst alles uit
    de hand laten lopen en dan op zo'n
    domme manier de boel proberen op te lossen!! ben erg benieuwd
    hoe het afloopt!! mensen!! die moeten zich gewoon niet met de natuur bemoeien
    waar ze dat doen, gaat het ook gigantisch mis!!

    groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet