Pagina's

zondag 9 november 2014

Avifauna

Er zit een beetje de klad in het bloggen bij mij maar hier is een blogje met foto`s die ik 18 september heb gemaakt in Avifauna.
Ik was samen met Astrid en Wies en het was een hele warme dag.


Terwijl wij aan ons eerste bakkie koffie zaten kwam deze Kwak  poseren op een stoel.


Daarna hebben we ons uitgeleefd bij de Struisvogels.
Altijd leuk die grappige koppie`s.


Maki
Wij waren vooral  benieuwd naar de halfapen die daar sinds een half jaar rondlopen.
Heel leuk om te zien die dieren maar om er een knappe foto van te maken valt nog niet mee.


Soms lukt het om tussen de schoolkinderen en minder valide mensen een close-upje te maken...


of had ik toch beter deze kunnen laten zien...dan beiden maar, dit gaat toch vast een lang blogje worden.


Voor de  variatie een uitstapje naar de Kroon kraanvogels.





Zouden deze dieren echt blij zijn met al die mensen om hen heen...ik weet het niet.


Deze Rode Vari lijkt zich niks aan te trekken van mensen.
Toen er iemand op het bankje kwam zitten bleef hij gewoon liggen.


Ging wel toen er meer mensen kwamen zitten een  etage hoger zitten.


Straks meer aapjes.


Eerst tijdens een rondje park en met de telelens wat Vlinders proberen vast te leggen.


en ook hebben we de roofvogel show bekeken.
Foto`s daarvan spreken mij minder aan dus sla ik die over.


Deze Koereiger vind ik wel weer leuk om te laten zien, in het wild kruist die niet zomaar mijn pad.


Avifauna zonder parkieten is ook not done.


Humbold Pinguïn close up.


Reiger die een vis naar binnen werkt.


Kroonkraanvogel.


Pelikaan.


Aan het eind van de middag nog even terug naar de  aapjes en hopen dat de busladingen inmiddels naar huis waren. (Ringstaart Maki).



Lief toch.


Niet in je neus!!








Tenslotte een van de vele foto`s die ik maakte van warme Aalscholvers.


Was een leuk dagje Avifauna.



17 opmerkingen:

  1. Nou Greet dit is wel de moeite waard geweest om een dagje te fotograferen !
    Wat een leuke serie !! top !
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amazing series! These photos are all excellent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Greet,
    Mooie blog met al die aapjes en vogels. De terraskwak is gelijk al een leuk begin! En die kop van de Struis, geweldig!!De aapjes zijn schitterend geplaat mooi warm licht Vooral foto 8 mooi,9 mooi en aaibaar, 16 mooi portret! en foto 21 leuk! Echt iets voor jou om Niet in je neus erbij te zetten ;-)))
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga helemaal voor foto 18!
    Wat een heerlijke kleuren en compo.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Loes, die vind ik zelf ook heel mooi,

      Groetjes Greet

      Verwijderen
  5. Soms heb je dat Greet maar je bent er weer en ik heb ervan genoten lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, daar niet van, maar dit is dus ook geen dierentuin voor mij. Net zo druk als Artis als ik het zo lees. En als ik de uitdrukkingen in de ogen van de halfapen, rode vari en ringstaartmaki's zie, hebben die het ook niet naar hun zin daar.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blog Greet!!
    prachtige soorten en zoveel ook..
    je foto's zijn als altijd lekker scherp en mooi van compositie!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Greet, leuk om weer een blog van je te zien.
    Leuke blog met voor mij de kroonkraanvogel en ringstaartmaki als favoriet.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet,
    prachtige foto's heb je gemaakt.
    En fijne Feestdagen en gezond 2015
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke serie fotos, prachtige posts, Fyne avond, met liefs uit Belgie (MONs)
    http://louisette.eklablog.com/grebe-huppe-podiceps-cristatus-a114631484

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet,
    ziet er geweldig uit.
    jij hebt ook genoten ik was gisteren in Artis en zondag in Hoederdaell.
    wat een mooie foto's heb je gemaakt.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet