Pagina's

zondag 8 december 2013

Ben ik weer eens

Er zit echt een beetje de klad in mijn blog, ja dat kan gebeuren hé.
Mijn tweede oog is inmiddels ook geopereerd en nu heb ik weer twee gelijke ogen.
Zonder bril kijken is nog wat vreemd, een oog is nog een beetje wazig dus ik wil steeds mijn bril opzetten.

Ik doe mee aan een onderzoek naar TNF remmers i.v.m. reumatoïde artritis.
Ik zat in de groep die moest stoppen en dat ging niet helemaal goed bij mij.
Inmiddels spuit ik weer enbrel en een prednison kuur moet de ontstekingen remmen totdat de spiegel enbrel in mijn bloed weer op hoogte is.
Als ik dit van tevoren had geweten, had ik mooi niet mee gedaan aan die proef. 
Aan de andere kant is het ook wel noodzakelijk dat er onderzoek wordt gedaan naar dit middel, daarom doe ik mee.

Zo  is er de laatste tijd niet veel terecht gekomen van fotograferen.
Ik was echt weleens een tikkeltje jaloers als ik op facebook zag wat voor leuke uitstapjes er gemaakt werden.

Begin November  ben ik een keer naar Groenendaal geweest en ook een keer naar AWD ingang de Zilk dus ik kan weer een blogje maken.


Spinnetje op een Paddenstoel bij Groenendaal



Klein Kikkertje zat naar mij te loeren bij het fotograferen van Paddenstoelen.



Beukennootje op Paddenstoel (ook bij Groenendaal)



Paddenstoelen in verschillende stadia.







Het lijken Porseleinzwammetjes maar kan net zo goed iets zijn wat er op lijkt.
Ik probeer er een mooi plaatje van te maken en hoe het heet boeit mij eigenlijk niet zoveel, moet kunnen vind ik.



Ik denk Eekhoorntjesbrood. 
Een streepje zon zet ze in de schijnwerper



Libel op een Parasolzwam in de AWD



Slachtoffer en prooi?
De Libel leek weinig belangstelling te hebben voor de vlieg.



Porseleinzwammetjes



Op een dag vond ik dit Lieveheersbeestje op een blad van de Hortensia.
Was leuk om daar even mee te spelen.



Viel nog niet mee om er een scherp plaatje van te maken, het beestje bleef rennen.



Tijdens een wandeling met de hond kwam ik deze Paddenstoelen tegen in het park bij mij in de buurt.



Beetje laat in de middag gefotografeerd in het laatste licht.


Dit was het weer voor vandaag.
Nu maar hopen dat het weer een beetje meezit op de dagen dat ik tijd heb om er met de camera op uit te gaan, zo niet dan duurt het misschien weer even voor mijn volgend blogje.

Groetjes Greet

16 opmerkingen:

  1. Hoi Greet,
    Gaaf weer hele mooie foto's.
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet,
    Ik hoop dat je snel weer de oude ben en op pad kan gaan, Dan kan ik blijven genieten van je mooie blog's.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plaatjes. Ik vind persoonlijk de eerste de beste.Gaaf spinnetje!
    Ook de LHB-tjes staan er goed op, zijn inderdaad niet makkelijk goed te forograferen...
    Sterkte met het herstel
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blogje, de laatste foto in dat avondlicht is prachtig.
    En nu snel herstellen zodat je weer lekker op pad kan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke blog!!
    Wat mooi allemaal vooral die laatste 2, fluweelzachte paddenstoelen. Maar een beukennootje op een paddenstoel is wel erg herfst, heel leuk!
    Late heidelibellen! Je porseleinzwammen zijn prachtig en dat kikkertje kijkt alsof hij ook geniet van je onderwerp ;-)
    fijn dat je weer een blog gemaakt hebt en knap maar snel verder op!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Greet fijn dat we weer wat van je horen,hopelijk gaat het nu snel de goede kant op ,want je ogen zijn wel heel belangrijk. je bent ook wweer op pad geweest, het ziet er weer heerlijk uit .hopelijk tot gauw weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet, dit zijn stuk voor stuk weer juweeltjes van foto's. Ik maak mooi geen keuze want ze zijn allemaal met zorg bedacht en gemaakt. Ik wens je een voorspoedig verder herstel en hoop dat je snel weer helemaal de oude bent. Jouw foto's zijn namelijk ook best inspirerend! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet
    mooie serie foto's en ik hoop dat je ogen snel weer helen.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Greet, ze zijn weer heel mooi; dat spinnetje en de libel, beiden op een paddenstoel vind ik erg mooi.
    wonderlijk vind ik dat ik de hele zomer geen LHBtje heb gezien en de laatste weken heel vaak, zelfs in mijn auto en vandaag zelfs nog op de kledingbak.
    ik heb weer genoten van je foto's; we moeten nodig weer eens op pad samen.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dat het goed gaat met je ogen. In ieder geval heb je prima kunnen beoordelen of deze foto's in je blog kunnen worden opgenomen. Ze zijn stuk voor stuk scherp, bovendien mooi qua compositie.
    Kortom, een mooie serie. Ik hoop voor je dat je herstel vlot verloopt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed om weer wat van je te zien Greet, het zat zo te lezen even allemaal niet mee, dus ik wens je vooral beterschap!
    Je binnenkomer van deze serie is voor mij meteen ook de topper, prachtplaat! maar de rest is het bekijken ook zeker waard.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet ik hoop dat alles goed komt.
    het is heel lastig als je ogen het niet goed doen.(ik heb daar ook nog steeds last van na een staar operatie)
    maar je foto's zijn prachtig goed gedaan. en het geeft vast weer een lekker gevoel.
    want ook alleen even kijken op de blogs knap je van op al dat moois.
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel Marja.
    Aan dat maantje is vast niet veel te doen bij jou, hebben ze je pupil niet goed opgemeten?
    Ik heb daar helemaal geen last van.
    Na-staar is goed en pijnloos te verhelpen met laser, zou daar toch maar eens naar laten kijken.
    Ik heb alleen nog last met kleine letters lezen maar dat wordt de komende weken beter (hoop ik).

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is ook niet niks om aan 2 ogen geopereerd te worden Greet,
    maar dit blog is werkelijk weer een lust voor het oog :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet, wat balen zeg van die medicijnproef. En dan een tijdje getob met je ogen...bah. Gelukkig is er nu weer een blogje, en met mooie foto's. Vooral de eerste foto van het lieveheersbeestje op het blad vind ik heel geslaagd en zo lekker van kleur.

    Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent en weer meer op pad kunt met je camera. Sterkte!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat! Dit is een prachtige serie, waarbij vooral de eerste foto opvalt. Een prachtopname!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet