Pagina's

zondag 10 februari 2013

Vervolg van mijn AWD perikelen in de sneeuw.

Sneeuw foto`s zijn weer actueel maar deze zijn nog van de vorige sneeuw periode.

Met Raymond ging ik Vrijdag 25 Januari op zoek naar Wintergasten maar niet met veel succes.
Wel veel grote Zaagbekken gezien en gefotografeerd maar de meesten kwamen niet door de kritische selectie van mij.
Deze man vond ik net kunnen.


en ook dit vrouwtje.


Roodborstje.


Een van de vele Damherten die we tegen kwamen.

Zaterdag ging ik met Astrid naar de duinen, ook bij ingang Oase.
Astrid had mijn 100-400 lens op haar camera om uit te proberen en ik had haar 70- 300 lens op de mijne.
Onderweg begon het keihard te sneeuwen.



Bij de ingang waren we onze camera uit de tassen aan het halen toen twee mannetjes Herten heel dicht naar ons toe kwamen, ik stak mijn hand uit en deze raakte mijn hand aan met zijn neus.
Die hadden erge honger volgens ons en door mensen gevoerd, dit had ik nog nooit meegemaakt dat een Hert zo dichtbij kwam.
Hij ziet er ook best een beetje magertjes uit.


Deze Merel had het ook koud.


Bij het watervalletje even met de sluitertijd gespeeld.
Ik heb geen grijsfilter maar door de ISO op 100 te zetten en het diafragma dicht te knijpen kreeg ik toch een leuk effect.



Terwijl wij langs het kanaaltje liepen begon het heel hard te sneeuwen.
Buien radar had flink misgekleund, wij hadden dit niet verwacht maar camera`s in hun plastic jas had het wel wat zo lopen in de sneeuw.



Kwamen we ook nog een Vos tegen op een onverwachtse plek en onze dag kon niet meer stuk.



Zal ik doorlopen of nog even blijven poseren.


Nou ik ga maar weer verder, van deze mensen krijg ik toch niks.
Deze foto heb ik iets lichter gemaakt om de achtergrond wat vlakker te maken

Dit is het waarschijnlijk het Vosje dat ik wel eerder heb gezien, 
ze is niet tam maar toch wel aan mensen gewend en ik vind haar heel erg mooi.
Dit was de vierde keer dat ik die week in de duinen was en eindelijk de foto waar ik op hoopte, 
een Vos in de sneeuw.
De rugzak Vossen laten zich soms dagen niet zien, misschien krijgen ze net als veel andere AWD wandelaars  een afkeer van al die mensen met hun camera`s waarvan sommigen echt niet de regels voor natuurfotografie in acht nemen.


Iemand had het beeld bij ingang Oase een zonnebril opgezet en ik zag daar een mooi plaatje in.


Afgelopen Maandag ben ik bij ingang De Zilk de duinen in gegaan.

Ook weer een mooie ervaring, bij de ingang kwamen een paar Schapen heel dicht bij mij.
De meesten hadden wel een natuurlijke schuwheid, hier een paar plaatjes.


Bijna altijd een spriet in de bek.


Hier was het goed te doen om het oormerk te verwijderen.



Mooie wolbaal (met oorbellen).







Hier komt een grijze lucht aanzetten terwijl waar ik stond de zon nog scheen.
Dat is nu weer zo leuk aan fotograferen zonder vooropgezet plan ineens heel mooi licht.

Iedereen fijne Zondag en 
groetjes Greet

35 opmerkingen:

  1. ha...ik ben de eerste^^..Mooie serie Greet, je zaagbekken vind ik echt niet verkeerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie Greet en mooi verhaal, jij ook een fijne zondag. gr. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk prachtig foto's! Ik geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet,
    Je hebt weer fantastische foto's weten te scoren, ondanks de plotselinge sneeuw.
    Prachtig dat roodborstje en ook de kleuren van die vos steken erg mooi af zo in de sneeuw.
    Je opnames van die schapen zijn ook erg mooi. Prachtig van kleur ook.

    Groetjes en een hele fijne zondag,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede Zondag morgen Greet ,
    Dit is weer een prachtige Vogel show dus geniet ik met volle teugen !!!
    Vrijdag zag ik in de Zee bij brouwersdam Brilduikers en ijsduikers in grote getalen en er stonden aardig wat fotografen opgesteld !!
    Dus dit is maar een tip hoor en er waren 8 zeehonden !!
    Fijne Zondag , Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Greet

    Het is weer een uitstekende serie foto's , mijn favo's zijn toch wel de vos in de sneeuw en de close ups van de schapen, het warme licht en de kleuren vind ik bij die foto's erg mooi.

    Ik wens je een hele fijne zondag.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige serie heb je gemaakt Greet, ik vind ze allemaal heel mooi, maar vooral de vos en de laatste foto's van de schapen vind ik super, mede door het mooie licht.
    Zo zie je maar tijdens een fotografeer dagje kan je soms verrast worden door prachtig licht.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals altijd weer genoten van je fotos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Greet,

    Onverwacht sneeuw maken foto's altijd nog net wat mooier qua sfeer. Je Zaagbekken staan er prima op. Met name foto 2 ervan. Ik was afgelopen week ook in de AWD, maar ik kreeg ze er niet zo op als jij hier laat zien. Vos in de sneeuw is prachtig (vooral de laatste). Zo had ik hem ook graag willen maken.
    Het standbeeld met zonnebril vind ik ook een leuke en sterke foto.

    Groeten en fijne zondag.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige serie Greet, mooi dat je met de sluitertijd hebt gespeeld bij het water.
    Dat geeft toch een mooi effect.
    De foto's van de vos vind ik het allermooist.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Opnieuw een hele reeks mooie foto's. De laatste foto van de vos vind ik de mooiste van de drie.Bij de schapen had je geluk dat je zulk prachtig licht kreeg, een buitenkans. De foto's die je bij het watervalletje gemaakt hebt vind ik hele geslaagd. En dan nog een beetje humor bij het standbeeld. Al met al weer een mooi bericht.
    Groet,Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad weer mooie foto's. De Zaagbekken zijn lastig om er goed op te krijgen, dat had ik ook al ervaren. Je 2e foto van het watervalletje vind ik ook super. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Greet
    Je schrijft boven aan je blog dat je hoopt dat de mensen een beetje genieten wat jij jij daar in het AWD tegen komt. Ik wel hoor. Ik ben er een jaar of twee geleden geweest met mijn camera. Helaas woon ik er niet om de hoek en zo kan ik dus van jou opnames heel erg genieten. Dat beekje met de langere sluitertijd doe ikook op dezelfde manier als jij omschrijft. Gaat ook vaak prima, het vosje....prachtig is hij he. Ik heb hem toen ook kunnen fotograferen. Misschien komt het er weer een keertje van.

    groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet,

    Alweer een leuke portretten serie zeg. De laaste vos vind ik fotografisch het best.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke foto,s van de Vos en de schapen zijn ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook dit is weer een heel mooie serie, Greet. Die foto's van de vosjes vind ik helemaal super en je eerste schapenfoto is ook één van mijn favorieten. Een heerlijk afwisselend blog. Wat scheelt het toch veel als je de foto's vergroot bekijkt. Dan zijn ze nog weer zoveel mooier. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet
    wat is het een mooie serie uit de awd
    het is altijd genieten daar.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toch wel heel mooi een vos in de sneeuw. Laat ze het dan maar verkeerd hebben met de weersverwachting.
    Ook de schapen heb je mooi gefotografeerd Greet.

    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt genieten deze blog!
    Zeker het eerse deel, in de sneeuw. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hai Greet,

    Wat een uistekende foto van de mannelijke zaagbek. Eén van de betere die ik de afgelopen tijd heb gezien. Mooi met die groene kop.
    Foto 13 van de polonaise vind ik ook zo fraai. Ik houd niet zo van foto's van dit soort dieren, maar dit is wel een hele bijzonddere foto.
    Je laatste foto is er eentje waar je echt even naar moet kijken. Hij lijkt te gelig, maar dan realiseer ik mij pas, dat dit gewoon de kleuren zijn, die je ziet op dat soort momenten als het weer omslaat.
    Uitstekend belicht.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Greet,

    je vossen staan er weer prachtig op.
    Het was inderdaad wel een lucky, dat hij daar langs kwam lopen.

    groet,

    Richard
    www.richardguijt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey Greet,

    De vossen in de sneeuw vind ik toppertjes! Wit is echt wit, en zo lekker scherp.
    Leuke wandeling geweest, meer dieren kunnen spotten. Mooi gezicht de merel met de opgezette veren.

    Een grijsfilter heb je bijna niet nodig, je hebt je camera zo ingesteld en een heel mooi effect gekregen. Je hebt geboft met het weer.
    Bijzonder dat de dieren zo dichtbij kwamen, het kan niet anders dan dat ze honger hebben gehad. En ja er zijn altijd mensen die zich niet aan de regels houden, erg jammer :(

    De schapen serie is fantastisch, wat een contrast met de sneeuwfoto's, je had een heel warm licht!
    Het zijn prachtige schapen met die lange vachten.
    De laatste met die dreigende lucht, nou maak maar dat je een droog plekje vindt, je bent gewaarschuwd.

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Greet,
    Een prachtige gevarieerde blog heb je gemaakt.
    De Vos in de sneeuw vind ik heel fraai en dan met name foto 11.
    Maar meneer en mevrouw Grote Zaagbek mogen er ook zijn.
    Mijn favorieten zijn echter de Drentse schapen, wat een prachtig licht
    had je daar en wat heb je daar optimaal gebruik van gemaakt.
    Ook de laatste foto is puur genieten, wat een mooi sfeertje...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Greet....

    Wat weer een mooie blog, je foto's zien er altijd
    tiptop uit..ook nu weer...
    heb er trouwens wel weer een paar favorieten bij..
    de vos natuurlijk meer de 1ste 2 van de schapen vind ik ook heel erg mooi...
    genieten dit...

    Lg., Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie en afwisselende serie. Die zaagbek staat er mooi stoer op. Zijn vrouwtje ook trouwens, als het al zijn vrouwtje is. Ikm vind ook dat roodborstje wel aardig. Ik heb zelf wat minder met die waterfotos, maar ze zijn wel goed gemaakt.
    De schapen staat er daarentegen wel weer mooi op.
    Kortom gewoon leuk om weer even te kijken.

    peter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hele mooie serie Greet.
    En je kunt me geen groter plezier doen dan met de vosjes in de sneeuw. super, super vind ik die!!!
    Jeschapjes wollebaal is ook erg mooi. Kortom weer een blogom van te smullen.
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een geweldige serie, wat een waarnemingen! De schapen vind ik het mooist vanwege de kleuren, maar de vos in de sneeuw mag er ook zijn!
    Hartelijke groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi greet,

    als ik zo'n zaagbek zou zien dan zou ik gelijk een gat in de lucht springen.
    Als ik er al eentje zie dan zit ie mijlenver weg zucht......
    Prachtige foto's weer eb die vos in de sneeuw is een plaatje.
    Wij waren daar op zaterdag 2 februari en volgens mij zagen we datzelfde vosje.
    Trok behoorlijk zijn lip e was later nog even aan het vechten met een andere, wat oudere vos.
    Je foto's van de schepen zijn helemaal geweldig. Zo mooi belicht.
    Werkelijk weer een prachtserie Greet.
    Ik heb weer met volle teugen genoten :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Greet,
    Schitterende serie, de zaagbekken heb je mooi, vooral bij het vrouwtje zat het licht mee.
    De vos vind ik ook super zoals hij daar voorbij stapt.
    De laatste foto's van de schapen, daar heb je mooi zonnig weer, da's duidelijk te zein.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lekkere sneeuwfoto's Greet en bovendien met vos.
    De Zaagbek staat er fraai op, vooral het mannetje is zo lastig vast te leggen met die groene kop.
    De laatste foto spreekt boekdelen, je voelt de bui gewoon naderen.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Greet, wederom allemaal stuk voor stuk kwaliteitsfoto's. Wat is de AWD toch een prachtig gebied voor natuurfotografie. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een hele mooie serie Greet een grote verscheidenheid lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige serie \Greet, vooral het vrouwtje zaagbek vind ik in heel mooi licht gefotografeerd. De vossen in de sneeuw zijn om te smullen maar ook de andere foto's zijn mooi. Lekker uitgebreid en divers blog!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Weer een heerlijke serie Greet. De laatste foto van de vos vind ik erg mooi. En de schapen staan prachtig in het licht.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Greet,
    Je langesluitertijd heeft bijzondere beelden opgeleverd, bij de tweede lijkt het wel of er een randje kant in zit, heel mooi.
    Beeld met bril is top!
    En van de schapen vind ik de tweede echt een beauty.
    Groetjes en fijne zondag
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet