Pagina's

zondag 2 september 2012

Hoge Veluwe

Afgelopen Maandag ( 27- 08- 2012) ben ik met Raymond en Nancy https://www.facebook.com/nancy.deridder.10 
naar de Hoge Veluwe geweest.
Eerst een paar uur in het hutje, daarna naar het Aardhuis en daarna nog even naar de Wildbaan.
Het hutje was een groot succes, (Jonge) bonte Spechten, Boomklevers, Vinken, Zwartkopmees, Koolmeesjes, Pimpelmeesjes, Woelmuisjes en als toppunt een paar Eekhoorntjes en Kuifmeesjes.
We hadden een Top dag.
In dit blogje alleen wat ik in het hutje gefotografeerd heb, Edelherten in een volgend blog.



Jonge bonte Specht. Heeft nog een rode vlek op het koppie, daaraan is te zien dat dit een jong is.



Parmantig Vinkje.



Boomklever



Zwartkopmees, ik weet niet of dit een Matkop is of een Glanskop.



Koolmees



Zwartkop Mees met Zonnebloemzaadje.



Woelmuisje met hazelnoot.
Het valt niet mee om een Muisje op de foto te krijgen, wat zijn die beestjes snel.
Bovendien is het licht daar niet gunstig, alle foto`s zijn met 1600 ISO gemaakt en dan heb je nog een hele lange sluitertijd. Hier 1/100ste.



Bij het Eekhoorntje kwam het zonnetje tussen de bomen door en bij een diafragma van 6.3 kwam de sluitertijd tot 1/320, voor het mooie nog te langzaam voor dit snelle diertje.



Verschillende Eekhoorntjes bleven terugkomen en ik heb dan ook heel veel Eekhoorn foto`s.



Ik zal mij inhouden en er niet teveel laten zien, straks nog een paar.




Jonge Bonte Specht.



Bij de hut van Han Bouwmeester (vorig blog) had ik mooie Spechten foto`s maar met deze ben ik zèker zo blij.



En ook met dit Kuifmeesje, wat een verrassing dat die regelmatig langs kwam.



Kijk en dit zijn natuurlijk de momenten waar je op hoopt....YESS!



Soms kwam een Eekhoorn zò dichtbij dat ik eigenlijk de teletoeter in moest schuiven, als ik daar niet snel genoeg mee was kreeg ik dit, staat er niet helemaal op. Ik vind dat zelf helemaal niet storend.



Zò grappig, het Eekhoorntje legt een Zonnebloemzaadje op zijn armpje als het eerst iets anders wil op eten.



Oeps, het worden toch veel Eekhoornfoto`s...ze zijn ook zò leuk, dit kan ik jullie toch niet onthouden!



Ik wachtte op de grote sprong......maar die foto was natuurlijk bewogen.







Zo recht van voren, daar hoopte ik de hele tijd op. Met diafragma 6.3 krijg je natuurlijk niet het hele beestje scherp maar toch vind ik het een leuke foto.



Tenslotte nog een paar mooie van het Woelmuisje, eindelijk bleef het een poosje zitten op een mooi plekje.








Volgende keer verder met  foto`s uit het Aardhuis.
Om alvast een voorproefje te geven..........


Tussen de Edelherten liepen ook Damherten, een van deze kleintjes lijkt met ontzag te kijken naar de kolos.

Tot de volgende keer,

groetjes Greet


30 opmerkingen:

  1. Beautiful photographs, beautiful face of the nature. I am greeting

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had de foto's al op Facebook gezien, maar nogmaals, super mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastische blog, wat heb je de vogels heerlijk dichtbij gekregen en wat aaibaar is zo'n eekhoorn. Je zult zeker genoten hebben!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige foto's Greet, de eekhoorn is echt super!!!
    Ik heb dan ook meteen maar even een vraag.
    Je hebt het over het hutje, is dat op de Hoge Veluwe???
    Als dat zo is bij welke ingang is dat, Hoenderloo misschien??
    Ik ben daar nog nooit geweest en wil daar vook graag eens een keer heen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Irma, het hutje is op de Hoge Veluwe.
      Bij ingang Hoenderloo is ook een hutje maar ik was bij Otterloo.
      Je moet wel zorgen dat je er bent zodra het park open gaat, bezet is bezet en het is maar een klein hutje.
      Veel plezier als je daar bent.
      groetjes Greet

      Verwijderen
  5. Ohh Greet, wat een mooie foto's uit het hutje.
    Ik kan niet kiezen, ze zijn allemaal prachtig, gaaf dat kuifmeesje, maar ook die jonge bonte specht en dat schattige eekhoorntje.....oh wat zou ik daar graag weer eens naar toe willen.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jaja ze zijn echt geweldig....beleef de hele dag weer opnieuw, leuk hoor...
    En je kan nooit teveel eekhoorntjes plaatsen hoor ;-)

    groetjes
    nance

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit mooi, Greet. En teveel eekhoorns? Nou, het kunnen mij er niet genoeg zijn,hoor. Ik vind ze zo leuk. Die muisjes trouwens ook. Bovendien geniet ik van je foto's. Prachtig blog. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer mooie foto's en fantastische header foto.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's Greet! Ik moet ook maar eens naar die hut als ik dit zo zie. Complimenten!

    Groet, René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een heerlijke serie zo,n hut is toch goud waard,een genot om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet,

    Zoals altijd lekker scherp met mooie softe achtergronden; dat maakt de foto's wat mij betreft toch altijd wel af. Wat een geluk hadden jullie zeg; zoveel mooie soorten!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet wat een mooie serie en veel variatie leuk die muis
    maar de rest is ook super.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Greet, wat ben ok blij met je blogpost! Eindelijk, eindelijk weet ik wat voor vogel ik op de foto heb gezet tijdens mijn vakantie! De boomklever. Ik zie hem nu in jou serie staan! Veel dank, moet ik er wel even bij vermelden dat jou serie werkelijk prachtig is en ik hier nog wel een puntje aan kan zuigen! Liefs, gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Te gekke serie, Greet!
    En helemaal niet erg dat het toch veel eekhoornfotos zijn geworden. Schattige beestjes, toch?
    En ik begin nu te begrijpen wat ik fout doe bij een hoop foto's. Ik ben te bang naar hoge ISO te gaan en blijf dus bij "lange" sluitertijden steken.Mij is geleerd (long long time ago) niet boven ISO400 te komen omdat er dan ruis doorkomt.
    Toch eens meer mee spelen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Itensieve foto dag zie ik wel..
    wat een soorten de 1 nog mooier dan de ander..
    prima van scherpte...
    prachtige blog!!

    lg, Nieske

    P.S. Waar vind ik dat hutje Greet, wij gaan midden september nog met de caravan naar
    de Veluwe, lijkt me ook leuk daar eens te kijken ??

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's heb je weer weten te maken. Leuk om de kuifmees te treffen. Ook het eekhoorntje heb je er super op staan. Heel mooi allemaal! groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet,
    Dit is echt geweldig om te zien!! Echt waanzinnig mooie foto's heb je daar weten te maken. Echt gaaf om al deze prachtige vogels zo te zien.
    Vind die specht echt ontzettend mooi en ook dat eekhoorntje is zo grappig om te zien.
    Knappe opnames hoor Greet, klasse!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Greet,

    Met het beschikbare licht heb je een wel hele mooie serie kunnen maken.
    Vooral de spechtenfoto's zijn erg fraai, maar zeker ook de 2de foto van de kuifmees.
    Mooi hoor!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie foto's Greet, heerlijke plek is dat toch, heerlijk al die eekhoorns ben er 1 keer geweest, maar wil zeker nog een keer terug, het is er echt genieten!

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele mooie foto,s zo leer je onze vogels kennen ik leer elke dag van jullie groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je weet me wel weer stil te krijgen....
    Het Kuifmeesje wat een plaatje zo mooi!
    Ja en ook weer de Eekhoorntjes wat lekker dichtbij.
    Ze zijn het fotograferen al helemaal gewend.
    Het was weer genieten en ik kan niet wachten op de rest.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Greet, Fraaie serie van bosvogels. Je moet het maar treffen met wat je voor de lens krijgt. Maar met die kuifmeesjes en jonge spechten had je mooie onderwerpen. Ook de eekhoorntjes heb je er fraai op gezet.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Greet, je had een prima verblijf daar in het hutje,
    tjonge wat een variatie en knap fotowerk met de lastige
    lichtomstandigheden.
    De Kuifmees en de jonge Spechten zijn mijn favorieten en dan
    vooral foto 11 en 14. En ja Eeekhoorntjes krijg ik ook nooit
    genoeg van maar ook de overige foto's zijn het bekijken meer
    dan waard!
    Kom maar op met je herten, dat beloofd ook veel fraais...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een moois toch weer Greet, uniek stekkie, dat hutje.
    De tweede kuifmees is mijn absolute favo, zo mooi scherp op het oogje, toppertje!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldige serie Greet!
    Ik ben echt beetje jaloers hoor..
    Je vogels, en diertjes staan er
    weer schitterend op! Zo mooi van kleur en scherpte.
    Dit is echt klasse fotografie hoor Greet.
    Ik weet dan wel niet waar dat hutje is
    (ja... ergens op de heoge Veluwe)
    dus ik moet ook maar eens op roet ;-)

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Greet,

    Wederom een blog vanuit een Boshut genomen. Deze hut ken ik wel...en daar komt ook altijd wel mooie vogels/knaagdieren voorbij. Gek genoeg vind ik deze serie foto's mooier als die van de HB hut. De kleuren komen gewoon mooier over (beter licht). De Kuifmees is echt super. Altijd maar een verrassing of die komt of niet. Ook de Eekhoorn opnames zijn weer goed gelukt.

    Wederom een serie waarbij ik erg genoten heb.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet