Pagina's

maandag 6 augustus 2012

Wilde Zwijnen en Edelherten in het Aardhuis.

23 Juli ben ik met Ben, Bart en Raymond naar het Aardhuis geweest.
http://www.dagjeweg.nl/tip/2632/Wildpark-Het-Aardhuis.




Het was een warme zonnige dag, de foto´ s zijn daardoor wat hard geworden.
Toch een leuke ervaring om Herten en Wilde Zwijnen van dichtbij te fotograferen.
De Zwijnen zitten in een gebied met een hek eromheen, lastig fotograferen dus.
Bovendien kun je zakjes voor voor ze kopen met als resultaat dat de dieren dicht bij het hek komen.


Het is ook lastig om er een solo op de foto te krijgen want ze krioelen natuurlijk allemaal door elkaar om bij het voer te komen.


Zelfs de biggetjes doen waar Wilde Zwijnen goed in zijn, wroeten in de grond....


...en luieren.


En deze stond lekker in het water te plassen....het is een echte Zwijnenstal.


Toch zijn ze leuk!
We zijn ook nog naar park De Hoge Veluwe geweest, hebben daar ook Wilde Zwijnen gezien maar heel in de verte.


In Het Aardhuis is het zelfs mogelijk op close upjes te maken.


De Edelherten worden in Het Aardhuis om 2 uur gevoerd en dan is het mogelijk om vanuit een schuilhut foto´ s te maken.
Wij zaten daar al om 12 uur, lekker in de schaduw want het was een erg warme dag.
Meteen al zagen we Herten maar rond half 2 kwamen ze al naar de plek waar gevoerd werd.
De geweien zijn nog niet geveegd, de bronst is op deze plek iets later dan op De hoge Veluwe, half september.


Spitser.


Stoer doen.


O, ik zie het al, er was een vrouwtje in de buurt.


Vrouwtje met jong.






Kiekeboe!


Opzouten jij.


Ja...ik ga al.


Ja, het was een erg leuke dag.
Sommige foto´ s heb ik wat lichter gemaakt omdat de schaduw delen wat erg donker waren.
De 100-400 lens had lang niet op mijn camera gezeten, weer eens wat anders dan macro maar 
volgend blogje vast weer macro´s

Groetjes Greet



24 opmerkingen:

  1. ziet er weer gezellig uit, hoewel de zwijntjes nou niet echt mijn favoriete beesten zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige serie Greet, jullie hebben jullie uitstekend vermaakt zie ik wel.
    Ik vind de foto's stuk voor stuk super.
    Die ene waar het zwijn staat te plassen is ook gaaf.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja Greet, soms is stralend zonnig weer toch niet altijd gewenst,je ontkomt dan midden op de dag niet aan har dlicht, maar je hebt de belichting heel netjes onder controle hoor. Ik vind het een mooie serie, en wat zijn de kleine zwijntjes toch leuk met hun streepjespyama. Je hebt het hek goed buiten beeld weten te houden.
    Gaaf dat jullie later nog 'echte' zwijnen zagen, dat lijkt me toch wel kicken!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat jullie een fijne dag gehad hebben hoef ik niet te vragen dat straalt er vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prima serie foto's Greet,
    ik vind de belichtingen van de zwijnen foto's bijzonder mooi.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi, hele mooie foto's ondanks het harde licht wat dan ook wel weer heel mooi op de grasjes valt voor een fijn sfeertje.
    allemaal goed scherp en wat zijn die zwijntjes schattig.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Greet
    prachtige opnamens jullie hebben het erg naar de zin gehad dat komt terug in de opnamens,super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schijnt de zon eindelijk....is het weer niet goed. Maar je hebt gelijk, dan is het plotseling wel weer erg fel. Vooral midden op de dag. Maar ondanks dat, is dit toch een geweldige serie geworden, Greet. Die zwijntjes vind ik erg leuk. Die beestjes genieten zo zichtbaar. Je herten zijn ook prachtig. Wat een ervaring moet dat geweest zijn. Lijkt me fantastisch. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet,
    Erg mooie foto's!! Het is inderdaad best lastig met die felle zon waardoor je ook nog eens snel last van donkere schaduw krijgt. Maar daar is hier niets van terug te zien, want je opnames zijn prima belicht. Vind die opnames van die strijdende herten erg mooi, zo stap voor stap genomen.
    Ook je teksten bij de foto's vind ik erg grappig!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook een paar keer in het Aardhuis geweest. Jammer dat het relatief klein is. Je hebt de zwijnen goed kunnen fotograferen en het hek netjes buiten beeld weten te houden. Bij de herten had je meer last van de felle zon. Maar je hebt eruit gehaald wat erin zat. Wat een prachtig gewei heeft de bok. Belooft wat voor de bronst. Leuke momenten heb je te pakken.
    Groeten, Gonnie
    Ps de tuin op 't Loo is de heemtuin waar ik ook geweest ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hèè Leuk Gonnie! Dus daar zat de Koninginnenpage, toen wij er waren was er niet een.
      Er schijnt nog een tweede generatie te komen in Augustus maar of we daar weer zo`n eind voor gaan rijden?

      Groet, Greet

      Verwijderen
  11. Hoi Greet
    inplaats van macro's vind ik deze foto's ook erg mooi
    die zwijnen vind ik top leuk dagje geweest met ze drieën.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig om te zien Greet, mooie serie foto's heb je gemaakt.
    De zwijnen heb je toch prachtig vastgelegd ook al was het een zwijnenstal.
    De herten vind ik super, prachtige kleuren ook.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt je prima vermaakt daar bij het Aardhuis zo te zien.
    Mooie serie van zowel de Wilde Zwijnen als de Edelherten,
    vooral bij de herten een paar mooie actiefoto's en een
    close up maken van een Wild Zwijn is natuurlijk ook leuk.
    Mooi om zo even met je mee te kijken naar dieren die we
    hier in Drenthe niet gauw tegen komen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie serie Greet. Het Aardhuis is een mooi park waar je lekker kunt oefenen met wildfotografie. Ondanks het harde licht toch fraaie foto's.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,
    Prachtige foto's allemaal, heerlijk om naar te kijken. Ik ben er een tijdje terug ook geweest, toen waren de zwijntjes nog heel klein.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat kun je daar toch mooi herten fotograferen, ik wil er binnenkort zeker een keertje heen (jammer dat het zo ver uit de buurt is), prachtige foto's Greet, ook van de zwijntjes, dat was mij vorig jaar niet gelukt, ik vond ze toen ook zo wild, ze liepen maar te rennen en te krijsen.
    Vooral het kleine zwijntje heb je heel mooi in beeld.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WOW wat heb je zo ondanks het licht toch prachtig gefotografeerd!
    Wat zie je ze daar van dichtbij en ook je verhaal maakt het compleet.
    Lijkt me toch echt wel een gaaf om daar te wandelen.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Werkelijk prachtige serie Greet en ondanks de harde zon prachtige kleuren.
    Het gewei vind ik altijd zo mooi en op foto 8 en 14 zie ik dan ook
    een paar prachtige geweien. De zwijntjes zijn ook heel mooi belicht
    en wat leuk dat je die tegenkwam.
    Echt weer een superblog met prachtige foto's van de dieren uit de natuur.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Greet
    Mooie plaatjes heb je daar gemaakt.
    Vorig jaar op een van mijn wandelingen langs gelopen toen niet naar binnen geweest omdat ik niet wist wat ik kon verwachten.
    Had het wel moeten doen aan je blog te zien.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er heel aantrekkelijk uit! Ik heb genoten van je prachtige serie.
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Greet,

    Hier ligt toch meer mijn hart(niet om je macro's te kort te doen)! Heel fraai gedaan hoor.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Greet,

    Ondanks het harde licht heb je toch hele fraaie foto's kunnen maken van de geweidragers. Toch fotografeer ik liever vanaf de Wildbaan. Dan heb je sowieso mooier licht als bij Aardhuis en fraaiere setting.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet