Pagina's

woensdag 4 juli 2012

Bezoekje aan Artis

Op 14 Juni hadden Astrid, Wies en nog een Astrid en ik afgesproken om naar Artis te gaan.
We hadden prachtig weer en het was een sùper gezellige dag.



Ik vind het niet echt een mooie dierentuin, de dieren hebben niet echt genoeg ruimte lijkt mij.
Wel leuk dat er veel Apen te zien zijn en wij hebben ons ook prima vermaakt met Spreeuwen en Mussen fotograferen.


Van de Makaken heb ik een paar compilatie`s gemaakt om het aantal foto`s in dit blog in de hand te houden.


Hier vind ik de bekkie`s die de Aap trekt leuk.



Geweldige dieren, ze kunnen zo lekker ongegeneerd zichzelf zijn.




Best een serieuze bezigheid dat vlooien.




























Aalscholver close up.


Pelikanen, geweldige dieren vind ik.



Gooi maar een Vis in mijn snavel.



Op een moment kwamen de Pelikanen de kant op, precies waar wij stonden.
ja dan blijft er geen andere mogelijkheid over dan close up`jes schieten.



Valt mij nu pas op dat ze zo verschillend van kleur zijn...mannetje/vrouwtje..... jong/oud?



Rode Vari



Over deze foto zijn de meningen verdeeld...jammer van de paal ervoor of (mijn mening), leuk al die vlakken vaag en het koppie scherp.



Leeuwin



Ik kon niet kiezen.



Olifant.
Wat heeft zo`n groot dier eigenlijk een klein oogje.



Wasbeer.



Bij de Wolven waren een heleboel welpjes maar het was o zo moeilijk om daar te fotograferen.



Soms kwam een Wolf op een mooi plekje staan waardoor ik hem/haar vrij kon fotograferen.



Door dit lieve koppie zou je denken dat het een aaibaar dier is.



Pa en moe Wolf houden de kleintjes in de gaten.



Lieeefff.



Oefenen in gemeen kijken.



Gorilla Akili.



Hij zat echt te poseren.



Een jongere gorilla zat zich ook uit te sloven.



Een andere jonge Gorilla zat heel lief bij een kleintje.



Op een moment wilde hij/zij de kleine op pakken maar dat vond moeder toch niet goed, ze nam de kleine mee naar binnen.

Tot zover dit deel, ik zal hieronder verder gaan met de rest van de foto`s het zijn er veel teveel voor een blog.

16 opmerkingen:

  1. Geweldige serie Greet, ik denk dat je gelijk hebt in Artis hebben de beesten minder ruimte dat is mij jaren geleden ook opgevallen.
    Ik vind de wolven met de kleintjes en de gorilla's echt geweldige foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Greet,

    Ben benieuwd of je ook nog gewoon dieren gezien hebt of alleen maar door je zoeker;-)
    Tsjonge wat een rits foto's.
    De foto's van de wolven springen er uit, zonder de rest te kort te doen.
    Prachtig hoe je die blikken gevangen hebt.
    Hele mooie serie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Greet ik ben weer even in Artis geweest ik heb er vroeger als kind vaak gelopen en het is al veel beter dan vroeger en het heeft ook wel wat en ik vind je foto's super groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige foto's Greet, de één nog mooier dan de ander.
    Dit is puur genieten, mijn complimenten hier voor TOP !!!!
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet
    een lekker dag je uit en dan nog met zulke mooie foto's tuis te komen.
    ze zijn erg mooi.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet, wat gezellig zo met elkaar!
    En wat heb je er een mooie serie aan over gehouden!
    Wow de wolven wat indrukwekkend, je foto`s komen heel natuurlijk over
    je hebt goed om de hekken heen gefotografeerd!

    Groetjes en een fijne dag, Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een mooie uitgebreide serie foto's vanuit Artis. De Pelikanen heb je er prachtig opstaan, net als de Wolven. Hoewel eigenlijk alle foto's bijzonder leuk en fraai is om naar te kijken.

    Gr,
    REmco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet, je laat hier een mooie reeks zien.
    Dierentuinen hebben voor en nadelen, voordeel is dat je je
    fotografisch helemaal kunt uitleven en dat heb je duidelijk gedaan.
    Voor mij springen de Pelikanen en de Gorilla's er uit, die vind
    ik extra mooi, maar de hele serie heb ik met genoegen bekeken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die Aalscholver vind ik verreweg het allermooiste van allemaal. Wat heeft ie mooie ogen zeg!!!! Wat komt dat er mooi uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet,
    gezellig zo met zijn viertjes naar Artis en je bent met een serie prachtfoto's thuisgekomen.
    Zo te zien was het zonnig weer, ik heb dan ook grote bewondering voor hoe je de belichting onder controle hebt weten te houden, complimenten!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd gezellig met Wies erbij :)
    Wat een mooie foto's!
    De close-up van de Aalscholver is favoriet... ik durf wel te zeggen dat ik nog nooit zo'n mooie foto heb gezien van deze vogel....

    Groetjes,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook artis kan heel leuk zijn om je eens lekker uit te leven met de camera. Een fraaie serie..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Greet,
    Wat leuk om deze opnames uit Artis te zien. Geweldig al die verschillende diersoorten. Vind die pelikaan met open snavel erg mooi, net als die Rode Vari, Leeuwen en die prachtige wolfjes. Ook is het je uitstekend gelukt om die gorilla in zo'n waanzinnig mooie pose op de foto te krijgen, echt super gaaf zo met zijn handen onder zijn kin!!
    Nou Greet ik vind ze fantastisch, heb er weer van genoten!!

    Groetjes en nog een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet,
    Wat een mooie foto's. Ik ben zelf al heel lang niet in Artis geweest, omdat ik het mij herinner als een direntuin met neurotische dieren die in te kleine hokken heen en weer lopen.
    Jouw foto's laten dit beeld niet zien, dus misschien valt het mee of je hebt goed de tralies en hekken buiten beeld gehouden), en vooral de welpjes vind ik super, maar ook de apen heb je prachtig vastgelegd.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Greet,
    Ik kom voor het eerst een bezoekje brengen aan je site/blog.
    Prachtige serie van al deze dieren. De gorilla heb je ook erg mooi in beeld gebracht.
    Mooie close up van de olifant, mijn favoriete dier.

    groetjes, Truus/Truelyme

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie serie Greet! Jij hebt je vast goed vermaakt daar!:)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet