Pagina's

vrijdag 13 april 2012

Vervolg Poelgeester Polder

Verder met foto`s van 23 Maart en ik ben inmiddels nog twee keer daar geweest.
Toch komen die foto`s in een apart blog, dat waren er ook weer veel.
Nu eerst het resultaat van een tijdje zitten bij een Reiger.


Meestal vliegen ze weg als je te dichtbij komt, ik ben er voorzichtig naar toe geslopen en in het gras gaan zitten.
Ik heb het even nagekeken in de gegevens bij mijn foto`s, ik zat op tussen de 10 en 15 meter afstand van de Reiger.


Ik moest het er even van nemen, wanneer krijg je nu de kans om een Reiger zo te volgen en ik zat daar heerlijk in het zonnetje.


De concentratie van zo`n dier is prachtig om te bekijken.



FF gapen.



Inzoomen,







































Ander plekje proberen.




Het valt nog niet mee om dat lange dier met spiegeling in beeld te krijgen.



En floep een duik



Raak!



Helaas slokte de Reiger het Voorntje met de rug naar mij toe naar binnen.



Zo`n klein visje is natuurlijk niet genoeg voor een grote Reiger, meteen weer verder vissen.



en al snel "Beet".







































weer een Voorntje.



Nu laat hij het visje mooi  aan mij zien.








Zo heb ik de Reiger 3 visjes zien vangen.







Ben daarna doorgelopen.





Lief zwart lammetje.



Spiegel Meerkoet



Overvliegende Gans.
Hierbij moet ik iets vertellen, de Gans was erg aan de onderkant van de foto beland, zoiets gaat zo vlug!
Nu heb ik aan de onderkant een stuk blauwe lucht geplakt en ik zie zelf helemaal geen randjes.



Spiegel Fuut, het water is bruin door de spiegeling van de rietkraag.



Dit Lammetje geniet ook van het zonnetje












Dit heb ik schapen wel vaker zien doen,( lip optrekken) waarom ze dit doen weet ik niet maar het geeft wel een leuk bekkie.







In het gebied kun je echt je camera het beste pas opbergen als je het terrein verlaat, je blijft plaatjes schieten.



Dat grassprietje wil ik hebben.



Badder Grutto







en nog maar een spiegel Meerkoet



Canadese Gans




en tot besluit een foto waar ik een beetje mee heb gespeeld

Raymond waar ik af en toe mee ga fotograferen heeft nu ook een blog en ik kan dit erg aanbevelen, hij maakt erg mooie foto`s
 http://raymsfotosite.blogspot.com/

Voor iedereen fijn weekend,
groetjes Greet




21 opmerkingen:

  1. Mooi greet, gaaf die reiger-serie! bedankt voor je reclame ook;)
    Met dat javascript-code gaat nog niet helemaal goed zie ik...komt nog wel..anders help ik je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie opnames Greet....
    Prachtid hè om eens even bij een reiger te gaan zitten
    ze kunnen zich echt goed concentreren en in één duik hebben ze
    een visje of kikker...
    maar de andere foto zijn ook top...
    het lammetje met gekke bekkies is zwaar favoriet bij mij....kostelijke
    plaatje zijn het geworden
    Complimenten weer van mijn kant...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van al dit moois kun je alleen maar zeggen....FANTASTISCH......
    zo mooi qua scherpte, licht , kleur en composities.

    Greet je bent TOP.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet,
    Mooi de reigerserie. Je hebt leuk de visvangst in beeld gebracht. De badderende grutto is leuk, nog nooit gezien. Weer een prachtige serie. Ik zou wel een keuze maken uit bijna dezelfde foto's zolas 1 van de 3 eerste reigerfoto's en 1 van de drie eerste lammetjes.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooi Greet
    De Reiger die aan het vissen is en dat schaapje helemaal TOP
    pracht serie
    Groetjes en een fijn weekend
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend leuk blog. En wat een prachtige serie over de reigers!
    Fijn weekend!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super je serie van de Reiger, en je beelden zijn echt top!
    Fraaie composities en wat zijn je momenten gaaf.
    Ach en dat lammetje met zijn bekkie, zo lief om te zien.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O,het is weer enorm genieten hier op je weblog.
    Wat een prachtige serie van de jagende reiger.
    Knappe actie foto's en zo mooi belicht allemaal, klasse!
    Wat zul je genoten hebben, want het is een mooi gezicht
    als je die grote vogel zo rond ziet stappen.
    Ook de rest is genieten, met de andere vogels en natuurlijk
    die schattige lammetjes.
    NAtuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet
    erg mooi die serie van die reiger.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Greet, beide series van de polder zijn prachtig en ik verheug me op as maandag dat we er samen heen gaan.
    We mailen nog wel over hoe laat etc,
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Greet, wat een super serie weer, zo mooi van scherpte, kleur en compositie! Genoten van de reiger met de visjes, inclusief duik! De zwaan met crea omlijsting kan me ook zeer bekoren! Photoshop?
    Groeten met complimenten! Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie serie, lekker zonnig ook zo te zien.
    De derde vis van de reiger vind ik je mooiste foto van de reiger serie.
    Prachtig hoe je deze vissende reiger steeds hebt gefotografeerd. Daar moet je echt geduld voor hebben.
    Ook de vliegende gans (bewerkt of niet, maakt niet uit) is prachtig, superscherp.
    Ja alles is mooi, ook die lieve lammetjes.
    Alleen je laatste zwarte zwaan bewerking is niet mijn smaak.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Greet
    je hebt je daar weer helemaal uitgeleefd zo te zien!
    Vooral de actiefoto's van de reiger vind ik super, en dan drie keer met een visje, geweldig!
    De mooiste reiger-met-vis heb je maar heel klein geplaatst ! die verdient meer ;-)
    Lammetjes = lief!!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie scherpe platen, de blauwe reiger heb je mooi als soort neergezet met deze serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai Greet,

    Wat staat die Canadees er fantastisch op.
    Ook de reiger is helemaal top in zo'n serie. Wat een geduld heeft zo'n vogel toch.
    De lammetjes zijn weer heerlijk om naar te kijken.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat kon je dichtbij komen bij de reiger, ze zijn prachtig geworden. Het is weer een mooie serie geworden, dit is echt genieten..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet,
    Wat ontzettend gave foto's!!
    Schitterend hoe je die actief vissende reiger op de foto hebt gekregen, echt gaaf zo met dat visje in zijn bek. Ook die Canadese Gans heb je erg mooi en in een zeer fraaie pose te pakken. En wat een vertederende opnames van die lammetjes, super!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik weet nou gewoon niet waar ik moet beginnen,waqt een pracht serie met hele mooie momenten heb je weten vast te leggen,geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oei, oei, oei... wat een schitterende foto's!
    Niet zomaar mooi, maar geweldig mooi.
    De één nog mooier dan de andere, maar de Reiger is het allerallermooist.... :)

    Groetjes,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. simply fantastic series and stories...thanks for your visit and tot ziens:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet