Pagina's

zondag 9 oktober 2011

Vervolg, laatste foto`s van Avifauna

Tijdens de show liet deze vogel zien wat hij doet om een slang dood te maken.

Welke vogel het is moet ik schuldig blijven.
Hij pakt de slang beet en slaat hem op een steen.
Dit is een IJsvogelsoort, de kookabura, ook wel Lachvogel genoemd.
-
Lucky shot.
 
 
en nog een.
 
 
 
 
Ook zònder de vogels zou dit een mooi plaatje zijn, leuk die grillige tak.
 
 
Koereiger
Ibis
Kroonkraanvogel
Kaketoe
Aan het eind van de eerste show verdient deze vogel veel geld voor het park.
Mensen geven hem geld in zijn snavel dat hij in de gleuf van de spaarpot doet.
Het liefst heeft hij briefgeld....
maar munten pakt hij ook graag aan.
tussen de eerste en de tweede show gingen we gewoon door met foto`s maken.
 
 
Ook in het Papegaaienhuis.
Door het geringe licht moest ik een een groot diafragma nemen, hier 6.3 (tv 1/60 en ISO 1000), geeft wel een leuk scherpteverloop.
 
 
 
 
Pinguïn.
 
 
Close up Pinguïn
 
 
Close up Blauwe Reiger
 
 
Inmiddels zitten we op de tribune voor de Roofvogelshow.
Het regent hard en mensen en camera`s zijn in plastic verpakt.
Ik vind hier de vage regendruppels wel een mooi effect geven.
Aan vliegende Oehoe, niet helemaal scherp maar ik ben al blij dat hij er redelijk opstaat.
Tijdens de show zit je op een tribune en je mag niet gaan staan of lopen, toch een kleine moeilijkheid`s factor.
Twee Uilen, kijk ze nou lief zitten.
Dezelfde Oehoe die onderaan bij mijn vorige blog van Avifauna stond.
Dit is een Gieren soort.


 
Doet voor hoe hij zich onzichtbaar maakt tegen een boom.


 

Aasgier.....

...laat zien hoe hij een ei openmaakt, een steen word op het ei gegooid, zit er een gat in maakt hij dat groter met zijn snavel.
Even poseren in de regen.
Hier komt een Zeearend aan vliegen.
 
 
Wat een enorm dier.
 
 
ff niet opgelet, geen idee welke roofvogel dit is.
-
 
 
Het is wel een schoonheid.
 
 
 
 
Na de show deze Gier in zijn hok gefotografeerd.
Lens tegen het gaas en het gaas is niet te zien.
 
 
 
 
Als laatste een close up.
Avifauna is echt een paradijs om vogels te fotograferen.
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk vogelsoorten te fotograferen maar ik heb ze lang niet allemaal.
We hadden niet echt mooi foto weer maar het was erg leuk.
Wie de eerste serie niet heeft gezien...die staat hieronder, klikken op vorig bericht.

23 opmerkingen:

  1. Hallo Greet,

    wat is dit fantastisch, ook je eerste serie. Zo prachtige vogels heb je gefotograveerd. Het is echt een plezier om naar te kijken.

    Groetjes Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap werk om foto's van zo'n show te maken vanaf een tribune en ook nog regen er bij.
    Ook hier hele knappe foto's en zoals je zelf ook zegt, bij dit soort dingen moet je af en toe ook wat geluk hebben.
    Mooie serie ook en volgens mij is het voor jezelf een heerlijk dagje volop fotograferen geweest.
    En ik heb ook van al je Avifauna-avonturen genoten.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap, mooi en inspirerend!
    Groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi echt TOP klasse Greet
    ik hoop er ook eens naar toe te gaan
    jij heeft ze in ieder geval fantastisch vastgelegd
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Greet,
    Wat een uitgebreide serie. Het is maar goed dat je niet per foto die je maakt moet betalen, dat zou een duur dagje uit worden. Je hebt mooie foto's geschoten, mooie afwisseling tussen in vlucht en zittende vogels. Ook interessant dat je foto's van het gedrag erbij hebt, zoals het openmaken van een ei, tegen de boom en met de slang.
    Je zult wel genoten hebben van dit uitstapje.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Greet, je krijgt van mij hele dikke complimenten voor je fotowerk. Met slecht licht en regen zo'n serie neerzetten, ik doe het je niet na.
    Hihi, het is misschien toch maar goed dat je niet álle vogels gefotografeerd hebt, dan was je meteen door je hele voorraad gigabites heen ;-)
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WOW!!!! Wat een prachtige serie Greet en dan met name de roofvogels. Die zijn helemaal niet makkelijk om te fotograferen en dan ook nog scherp. Werkelijk een machtig mooie serie heb je hier neergezet.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet
    Mooie plaatjes heb je van de show gemaakt ondanks de regen.
    Wat een leuk vogeltje is de kookabura.
    de lucky shot is ziet er grappig uit.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet dit is ook zeker een gave serie
    Wow de foto's van de roofvogel show..
    geweldig, maar ook de laatste van de Koningsgier zijn fantastisch en dan door het gaas, knap gedaan hoor, ik zie het wel wel eens de moeite waard om daar ook eens te gaan kijken...
    Ik wil zo veel ik krijg het nog druk...
    Hoe dan ook, complimenten voor je Blog...
    Deze serie is prachtig...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet,

    Mooie vervolg serie weer.
    Die eerste lijkt een beetje op de Roadrunner. :-)
    Meep,meep.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet, met je eerste serie maakte je al diepe indruk maar dat doe je nu weer! Zo lekker scherp en mooi zoals je met je scherpte hebt gespeeld!
    Niet al te best weer en toch super mooie beelden!
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super Greet, wat een mooie serie.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. door die man die naast de zeearend staat zie je eigenlijk pas goed hoe groot hij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet
    Bedankt voor je reactie
    Ha ha ik doe een werkbroek aan die niet te strak zit en ik heb altijd een stuk foom bij me voor mijn knieën heerlijk en het is nog warm ook en kaplaarzen en ik heb pas een Gorillapod de nieuwste met balkop echt ideaal voor het Paddenstoelenwerk en zo blijven we maar bezig hé het is een heerlijke hobby
    ben helemaal weg van die prachtige vogels super
    Fijne avond groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Greet,

    Ik geef niks om dierentuin fotografie, maar je hebt het wel mooi gedaan! Klasse!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet,
    Deze serie mag er ook weer zijn.
    Ondanks de regen heb je prachtfoto's van de roofvogels. Die spreken mij het meest aan. Wat een mooi dieren.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige opnamens van die vogelshow,
    ik heb al die tijd niet gereageerd het ging gewoon niet maar nu is het toch gelukt en daar ben ik blij mee om dat ik deze mooi opnamens heb gezien,super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. weer een mooie aanvulling zie ik wel weer
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Greet, wat een afwisselende serie van al deze vreemde vogels....
    Je kookabura vogel vindt ik erg mooi om te zien en de roofvogels zien er erg spectaculair uit.
    Mooie foto's.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Greet
    Prachtige foto's..De Zeearend..Die mooie ijsvogel en in je vorige die Ekstergaai (had ik nog nooit van gehoord) maar als ik hier die soorten vogels ziet..is hij niet de enigste waar ik nog nooit van gehoord heb.
    Prachtige serie Greet
    Heb je nog wat gehoord van je monopod? ..
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Greet,

    Allereerst gefeliciteerd met de vele fraaie foto's, te veel om individueel wat van te zeggen.

    Ik zie dat niemand geprobeerd heeft je te informeren over de vogelnamen. Bij deze een poging ook al ben ik absoluut geen expert.

    Die eerste dat is volgens mij een secretarisvogel. Die eerste twee uilenfoto's, zijn dat wel oehoe's, de oehoe op de foto daaropvolgend heeft oranje ogen en oortjes, dus vandaar. En die zeearend, is dat er wel een, is dat geen lammergier?

    Nou ja, wellicht kan je er wat mee.

    Je mooiste vind ik trouwens die papagaaien, net na de kookaburra's, mooi met die vleugelonscherpte, zit spanning in.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jà Henk, hij is gevonden.
    Ik heb vanmiddag een telefoonnummer gekregen (van de medewerker van de Oase) maar die mensen zijn niet thuis.
    Ik had niet meer verwacht dat iemand hem zou melden bij de Oase, ik ben sùper blij!
    Volgens mij is het iemand in Voorhout aan het telefoonnummer te zien.
    je hoort het als ik hem weer in mijn handen heb,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Greet,
    Geweldig dat je monopod weer terecht is. Ook deze serie helemaal top en je nieuwe look van je blog ook.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet