Pagina's

woensdag 22 juni 2011

Een hele middag gespeeld met een Zeeuws knoopje

Van Astrid had ik een bloemetje gekregen en daarmee heb ik mij lekker uitgeleefd.
Verschillende instellingen gebruikt en ook sommige foto`s op de computer wat bewerkt.
Ik moet wel snel achter elkaar een blog maken want ik ben heel erg achter.
Zeeuws knoopje
Ik heb gespeeld met verschillende achtergronden
Het is echt een prachtige bloem
Na het avond eten had ik er nog niet genoeg van, hier ligt het bloemetje in een asbak met water.
En hier in een schaaltje water
Bakje water op een groen lapje gezet voor achtergrond kleur
Een tweede bloemetje erbij
En hier ligt het bloemetje op een spiegeltje.
Op 8 Juni ging ik naar het plekje dat Loes mij gewezen had waar een Spechtje steeds uit het nestgat keek maar was verkeerd gelopen en wie kwam ik tegen...... Loes!
Dat was gezellig!
We zijn samen in de takken hut gaan zitten, loerend naar het nest gat. 
En ja hoor, al snel kwam het koppie tevoorschijn.
Best vermoeiend steeds kijken en piepen.
Ongeveer 2 uur hebben we daar gezeten zònder dat de ouders zich lieten zien.
Kwam niet door ons, wij zaten op afstand en beschut in het hutje en in de weide omtrek geen Spechten te zien.
Het jong pikte zelf af en toe insecten die bij het gat zaten.


Toen ik wegging nog even aan de andere kant van de boom gaan staan voor een  plaatje van de andere kant.
Ik heb nog 10 min een eindje verderop gestaan om te kijken of er nog ouders kwamen maar niet gezien.
Ik weet niet hoe dat werkt bij Spechten, misschien dwingen ze de kleine zo om het nest te verlaten.
Dit is een foto van een ander Spechtennest waar ik het koppie van de kleine heb ingeplakt, bedrog dus!

Slotwoordje;
Ik heb inmiddels hele leuke foto`s van jonge Vosjes gemaakt, ik was wat terughoudend om die hier te plaatsen maar het is inmiddels zo algemeen bekend en de jonge Vossen zijn al op zòveel blogs verschenen dat ik ze ook ga plaatsen, volgende keer.
En ik kan nu al verklappen dat ik hele mooie opnames heb.
Dank je wel voor het reageren,
groetjes Greet

15 opmerkingen:

  1. Hoi Greet, wat een bijzondere bloem is dat zeg, nooit eerder gezien, persoonlijk vindt ik die op dat groene lapje het mooist uitkomen, samen met dat water geeft dat een prachtig effect

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Greet

    Prachtig dat Zeeuws knoopje.
    En die specht schitterend.
    Het klonk als een gezellig dagje en ik kijk uit naar je vossen.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Greet
    wat een aparte bloem die Zeeuws knoopje.
    maar die specht is mijn favoriet.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet,
    Is wel een mooie bloem, en prachtig op de foto gezet.
    Maar ik zat te wachten op de spechten foto's, wat een prachtige foto's, ik hoop ze ook een keer tegen te komen.
    De laatste foto is wel heel goed bewerkt.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige opnames Greet, altijd fijn om jou nieuwe opnames te bekijken.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet,
    Wat een mooi bloemetje dat Zeeuws knoopje. Ik vind nr 2 en 6 het mooiste. Leuk is dat hè om een hele tijd met zo'n bloemetje bezig te zijn. Je bent creatief geweest. Door de ondergrond groen te maken krijg je een heel andere foto.
    Jammer dat de spechten niet kwamen voeren, wat zullen de jongen honger hebben gehad. Je maakt me wel nieuwsgierig naar je volgende blog!
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet ,

    Wat een mooie foto's weer zeker die van de specht uniek deze beelden .

    Groetjes Wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Greet,

    Ik vind alle foto's van het Zeeuws knopje mooi, behalve die in de asbak. Het lijnenspel klopt in mijn ogen gewoon niet.
    Die eerste met de groene achtergrond vind ik wel erg fraai geworden. Misschien iets meer scherptediepte, maar de kleur groen is hier wel erg goed gekozen.

    Je spechtenserie is ook fantastisch geworden.
    Prachtige scherpte hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een erg mooie bloem Greet
    die op een mooie manier heb vastgelegd en de specht is ook erg mooi.
    super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet, wat grappig dat je laatste spechtenfoto ook plaatst, hij is geweldig geworden, je bent erg goed in het knip- en plakwerk.
    Het kleine spechtje is super goed gelukt, we hadden, vergeefs wachtend op mama specht, ook alle tijd om alle instellingen uit te proberen.
    Je laat mooi fotowerk van het Zeeuws Knoopje zien, alles haarscherp, en leuk gevarieerd.
    Ik had er al een gezien die je op Zoom had gezet, en dat is nou net degene die me het minste aanspreekt, de kleuren vind ik niet zo helder. Nummer 4, 5 en 6 vind ik het mooiste.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet, wat kun je druk zijn met een enkel bloemetje! Het zeeuws knoopje (of convularia majalis) heb je erg mooi in beeld gebracht op verschillende manieren. Ik heb niet echt een favoriet, ze zijn allemaal eigenlijk wel erg mooi!
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig, wat je gedaan hebt met het Zeeuws Knoopje.Foto 2 en foto 6 zijn mijn favorieten.Bij foto 2 vind ik de compositie heel geslaagd en bij foto 6 vind ik de achtergrondkleur heel mooi en de geringe scherptediepte, met de scherpte precies op de juiste plaats.
    Ja en dat Spechtje is natuurlijk top, echt prachtig dat koppie uit dat gat.
    En compliment voor je fotobewerkingskunsten.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Greet,

    Leuke foto's van het Zeeuws knoopje en de spechten.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt je lekker uitgeleefd met het Zeeuws knoopje.
    Voorkeur gaat bij uit naar nummer 3 de kleur van de bloem en de achtergrond vind ik hier het mooist.
    De spechten serie is ook prachtig.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Greet,

    De astrantia major (geloof ik) oftewel het zeeuws knoopje; doet me altijd aan de beppe van m'n vrouw denken die ze altijd in haar tuinboeketjes stopte. Ik vind nummer 2 heel erg fraai; mooi beeld, mooi scherp, mooie bijpassende achtergrond. Ook het vermoeide spechtenkopje doet me net even meer dan de andere spechtenfoto's. Knappe foto's.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet